Annons:
Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 1084 ggr
Maria
2019-10-05 10:56

Frukt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äter ni mycket frukt? Vi får ju hålla tillgodo med affärernas utbud. Jag älskar stora hårda päron.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Lillyrod
2019-10-05 11:08
#1

Jag äter nog mer grönsaker än frukt. Ett äpple brukar jag skiva ner i matlådan till jobbet varje dag men det blir inte mycket mer än det.

flocken
2019-10-05 11:32
#2

Alldeles för lite. Grönsaker o sallad älskar jag.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[[eskils_]]
2019-10-05 12:34
#3

Älskar all sorts frukt, både naturell och i maten och bakverk. 🙂

Fridaaaa
2019-10-05 13:51
#4

I perioder
Sonen däremotäter en hel del frukt

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JMW
2019-10-05 14:04
#5

Äter inte frukt. Möjligtvis blåbär i paj någon gång.

Mooniq
2019-10-05 19:24
#6

Jag äter väldigt sällan frukt, då kan jag tänka mig en ½ banan i en smoothie. Jag äter grönsaker nästan varje dag och bär har jag ofta i frysen till smoothies. 

Rysk yoghurt med tinade bär är gott och pyttelite Lönnsirap - god efterrätt.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
[PeterTM]
2019-10-05 19:42
#7

Ett par äpplen varje dag tills vår skörd är uppäten. För mig är det svårt att ta upp vitamintillskotten utan "äkta vara" samtidigt, så ja, förhållandevis mycket frukt, minst två frukter varje dag, men inte banan och inte avokado, de är farliga för mig pga sitt höga kaliuminnehåll.

tlover
2019-10-05 20:16
#8

Mer grönsaker än frukt. Men då är det endel frukt som jag inte tål också

l'm back

citytjejen
2019-10-05 20:27
#9

Jag är periodare när det gäller både frukt och grönsaker. En banan + blåbär  blir det varje dag i min frukostsmoothie. Sen blir det oftast ett äpple om dagen och när det är säsong för apelsin och satstumas så äter jag en hel del sådana!

/Christina

Cireea
2019-10-05 21:30
#10

Det är lite olika, vissa perioder äter jag mycket och andra väldigt lite.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Tarotstollan
2019-10-05 22:48
#11

Borde äta mer, jag köper men sen blir det liggandes tills jag ofta får kasta det. Mest köper jag bananer och äpplen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
2019-10-06 06:44
#12

Just bananer och äpplen har jag lite svårt för. Min man älskar äpplen.🙂

Bananer brukar vi numera köpa då lille barnbarnet gillar bananer.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2019-10-06 08:47
#13

Det varierar.Är periodare.Just nu blir det en del blå  druvor då vi har massor i växthuset.Men försöker att hålla igen lite pga sockret.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
wildfire
2019-10-06 16:37
#14

Älskar frukt och grönt och vräker i mig mängder av det, får liksom aldrig nog och kroppen har fått ett behov  så jag klarar inte en dag utan mina frukter och grönsaker och man mår så prima och gott i hela kroppen och sinnet 😎

Scorpio97
2019-10-06 17:35
#15

Nej, det är lite för sött (triggar sockersug) för mig, sen försöker jag hålla nere på kolhydraterna också. Däremot äter jag mycket grönsaker och en del bär :)


//Jessie

aggeelin
2019-10-08 18:24
#16

Jag är lite av "bananoman" måste ha minst en banan om dagen. Äter gärna annan frukt men i stort blir det mer grönsaker än frukt.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
2019-10-08 18:55
#17

Jag är dålig på bananer. Köper bara när lille barnbarnet är här.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2019-10-08 19:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Jag äter mango som jag bara älskar ! Gör mycket smoothie av det , banan och hallon har jag med i och lite naturell yoghurt, mums! Min efterrätt istället för godis 🍫,

HH 🙂

akvarium123
2019-10-08 20:04
#19

Jag försöker bli lite nyttigare utav mig nu så jag äter mycket frukt och särskilt mycket grönsaker! Lite kalorier som man kan äta mycket utav. Perfekt för mig tycker jag! I skolan har vi ett salladsbord så brukar gå direkt dit och plocka åt mig en god blandning utav de olika grönsakerna. Vanlig sallad, strimlade morötter, hackad gurka och ananas är favorit. Men brukar ta lite olika. Istället för mjölk till maten så dricker jag vatten vilket jag inte gjorde förut vilket bara där sparas på ca 45 kalorier! Så jag tycker det är riktigt gott med grönsaker just nu. Bara det att man måste skära upp dom hemma vilket inte är det roligaste😃

Upp till toppen
Annons: