Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 846 ggr
Maria
2019-10-05 07:16

Godmorgon lördag 5 oktober

Godmorgon på er.

Va, det är nollgradigt ute. Jag trodde jag såg fel.

Vi ska iväg och veckohandla som vanligt.

Hoppas ni får en härlig lördag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
JMW
2019-10-05 07:27
#1

Morrn!
Nollgradigt här också och vitt ute på fälten. Fåglarna har varit igång sedan första ljuset. Maken åkte precis iväg så jag är ensam hemma hela dagen. Jag har så  mycket jobb så det gör inte så mycket. Blir sittande i arbetsrummet hela dagen ändå.

Nu först ska jag tända i vedspisen och lite senare i kakelugnen på övervåningen.

Mooniq
2019-10-05 07:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#2

Mårning. 2.2 plus i Brastad, tror det blir en fin dag. Jag ska ut till fotoklubben och vakta utställningen på fm och sen tillbaka till gamla lgh och putsa om fönstren, såg att de var helt flammiga igår.. 😟 Nån som har nåt bra tips?

Sen är gamla lgh klar o jag kan sätta igång med att plocka i lådor o påsar i nya lägenheten. Har bestämt mig för att möblera om, så jag får köpa lite möbeltassar och sätta under soffan och soffbordet så det inte blir märken när jag drar dem över golvet. Har ett äldre fiskbensmönstrat trägolv i vardagrsummet och en murad öppen spis/kamin - som ägaren säger att man kan elda i men jag kommer att ha en liten behållare för spissprit och tända - blir jättefint och ger värme. 

Hade en pytteskvätt spissprit som jag hittade i morse, här är en bild när det nästan har brunnit ut.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Ljungåsen
2019-10-05 07:39
#3

God morgon. Vaknade upp till tre minusgrader ute, och sjutton plusgrader inne. Det känns verkligen inte som början av oktober. Eldar i kaminen och försöker vakna.

Maria
2019-10-05 07:46
#4

#2 Yes diskmedel är fantastiskt till att putsa fönster med. Kan man eftertorka med gammalt tidningspapper så brukar det bli "glasklart"😉

Du ser ut att flytta till en vacker lägenhet. Vilket golv, wow.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

wildfire
2019-10-05 07:54
#5

God Morgon🙂

Jag vaknar till en pigg och glad Walter och nu nyser han sällan samt kan andas genom nosen så det går åt rätt håll men kattsnuvan kan det inte ha vart som veterinären trodde för den är långdragen och han har nog haft en vanlig förkylning.Hoppas det håller i sig nu 🐱

#2 Härlig lägenhet du fått och lika golv som jag har och dom är verkligen tjusiga 😎

Fyra minus här och solen skiner ☀️

Ha en fin fin dag på er 🙂

MonicaLagerquist
2019-10-05 08:22
#6

God morgon

Sängkläderna går i tvättmaskinen och straxt ska jag ta itu med köket.Vi hade gäster igår och pga fotboll på TV så blev disken kvar till idag.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
[[eskils_]]
2019-10-05 12:37
#7

God middag. Även här är det faktiskt minusgrader nu på morgnarna, känns lite tidigt. 🥶

#2 Mysigt med öppen spis och snyggt golv!

Totum
2019-10-05 13:14
#8

God eftermiddag. Hos mig skiner solen, men det är kallt och krispigt iluften. Fin Lördag på er! #0 Men visst är det väl den 5:e idag?!

Maria
2019-10-05 13:16
#9

#8 Jag har lyckats igen haha😃 

Har ändrat rubriken nu.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Totum
2019-10-05 14:45
#10

#9 😄👍

Honestyisdead
2019-10-05 16:36
#11

God eftermiddag. Idag skulle vi fira mig hos en väninna men plötsligt fick hon förhinder så gästerna kommer hit istället. Så jag har stresstädat. Vi ska käka tacogratäng och sedan bowla:)

Maria
2019-10-05 16:42
#12

#11 Låter trevligt🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2019-10-05 16:54
#13

#12 Ja bowling är väldigt roligt :)

Annons:
Maria
2019-10-05 17:32
#14

13 Jag har aldrig nånsin bowlat😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2019-10-06 08:55
#15

#13 Här är en til som aldrig testat.

Stolt ägare till fem La permer

Soligajag1
2019-10-06 12:13
#16

God Lunch time - Söndag då ,  

Hann inte ens in här igår morse / Lördag . 

Bakade och bakade till Loppiset .  Det va så roligt . Alla va så nöjda !! 

Äppelkaka bakade jag . massor med annat oxå. 

Ha en fin dag alla! 🙂

HH 🙂

Honestyisdead
2019-10-06 17:33
#17

#14-15 Oj! Då har ni missat något :)

Upp till toppen
Annons: