Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 736 ggr
wildfire
2019-10-04 06:32

Godmorgon fredag 4 oktober

God Morgon !

2 grader och vi har renovering av badrum på gång så alla element fungerar inte som dom ska och nu börjar det bli lite kallt inne.

Sitter här med två sjuka katter,den ena är gammal och har troligen fått astma men hon är ok och återbesök på Torsdag för henne men det som skrämde mig mest var min 5 månader gamla Walter som fick andnöd igår och vi fick åka in akut.

Han är stabil nu men har fått kattsnuvan fast han är vaccinerad och nyser så hemskt men idag ser det något bättre ut och han andas inte lika mycket med munnen så det ska nog gå åt rätt håll.

Både jag och katten är trött för det blir sömnlöst såna här gånger och han blir trött av medicin och allt nysande samt andas genom munnen  tar kraft och andningen skrämde mig rejält så nu är jag vaksam dygnet runt men det går nog åt rätt håll och hoppas inget mer tillstöter nu. Tack och lov visade röntgen bra och lungorna är friska så inga hinder i luftvägar men en svår snuva.

Önskar er en fin dag.  Fredag och ledigt 🙂

Annons:
Ljungåsen
2019-10-04 07:08
#1

God morgon. Här är det tre grader ute och det börjar ljusna så smått. #0 Jobbigt när djuren inte mår bra. Det värsta är (tycker jag) att man blir så himla orolig, och har svårt att koppla av.

Lillyrod
2019-10-04 07:18
#2

God morgon. Frost på taken men solen på väg upp så det blir nog fint idag.

Jag ska ringa vårdcentralen för nu har jag gått hela veckan med vansinnig hosta och feber. Orkar inte mer och är rädd att det blir lunginflammation.

Ljungåsen
2019-10-04 07:30
#3

#2 Hoppas verkligen att det inte är (eller blir) lunginflammation. Det är absolut inte roligt att ha.

aggeelin
2019-10-04 07:42
#4

Godmorgon! En solig och kylig dag. Usch , kattsnuva låter inte roligt alls!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MonicaLagerquist
2019-10-04 08:11
#5

God morgon

Krya på er alla krassliga såväl tvåbenta som fyrbenta.

Ikväll kommer yngste sonen med sambo ut.Vi ska grilla är det tänkt.

Ska väl röja av lite,

Mannen hade fått för sig att det var imorgon båten ska upp men det är inte förens nästa helg.

Ha en skön fredag!

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2019-10-04 09:07
#6

Ja hoppas också att alla tvåbenta och fyrbenta kryar på er. 

Hoppas ni får en härlig dag.

Själv ska jag på begravning i eftermiddag. En tidigare arbetskamrat😕. Jag får se om jag kan gå. Har haft sådan himla huvudvärk de sista dagarna  som kommer och går.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
2019-10-04 09:10
#7

Är det inte kanelbullens dag idag?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
2019-10-04 09:22
#8

Ja! Kanelbullens dag idag! Kanel är gott!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Ljungåsen
2019-10-04 09:24
#9

#7 Jo, det är kanelbullens dag. Dessutom är det djurens dag idag. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Djurens_dag

Maria
2019-10-04 09:32
#10

Haha jag gillar kardemummabullar mycket mer😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mooniq
2019-10-04 14:13
#11

Midda! Så börjar saker o ting komma på sin plats i nya lägenheten och gamla lägenheten är urstädad och fin. Under 2 dagar har jag suttit i kö till Telia i mer än 5 timmar och nu när teknikern äntligen kopplat rätt i skåpet så har jag inga tv-kanaler.. efter lite meck så hittar jag på min sida på Telia att de är .. . pausade till 10 oktober.. morr.. så nu sitter jag i kö till Telia igen, för jag vill såklart se på tv ikväll. Din plats i kön är nummer…. 43 😟

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
2019-10-04 14:15
#12

#11 Såklart du ska koppla av med lite TV ikväll.

Håller tummarna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2019-10-04 17:01
#13

Nu har jag varit och tagit farväl av en arbetskamrat som dog plötsligt alldeles för tidigt.😕 Så ledsamt men ett sådant vackert avsked.

Akten avslutades med musik. Reise,Reise av Rammstein. Lite ovanligt och faktiskt ganska upplyftande och befriande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
wildfire
2019-10-04 17:35
#14

God eftermiddag 🙂

Krya på er alla både fyrbenta och tvåbenta säger jag med ❤️

Jag är lite off men Maria så starkt att du gick på begravningen  och det är aldrig lätt när våra kollegor lämnar oss ❤️

Upp till toppen
Annons: