Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 484 ggr
MonicaLagerquist
2019-10-02 08:29

God morgon onsdag 2 oktober

God morgon

Börjar dagen med datorstrul. Inget kul alls.

Nåväl det är väl bara att bita ihop och komma iegn.

Dags för mammografi idag.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Ljungåsen
2019-10-02 08:40
#1

God morgon! Det känns som hösten är här på riktigt. I morse var det en grad ute och bara 18 inne. Eldar i kaminen och hoppas på att få upp värmen strax. #0 Hoppas du får ordning på datorn och överlever mammografin.

Soligajag1
2019-10-02 08:56
#2

Godmorgon 🙂

Här är det bara 5 grader och regn.  ☔️ 

#1  Hoppas värmen kom , även att datorn kommer igång . Lycka till på mammografin . 👍Jag har min på Måndag . 🙂

HH 🙂

Maria
2019-10-02 09:04
#3

Godmorgon. Vaknade med huvudvärk och fick skicka SMS till jobbet. Nu börjar det bättra sig tack och lov.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2019-10-02 09:13
#4

#3   Så tråkigt 🙂 Hoppas det släpper snart , helt !! 

Krya på dig!! 🌺

HH 🙂

Cireea
2019-10-02 12:45
#5

Idag är det riktigt ruggigt här, regn och blåser. Inte alls trevligt 🥶

Men det finns goda nyheter idag också, jag fick tillbaka en uppgift från min lärare. Jag fick ett B 😃 På fredag har jag tenta, hoppas jag klarar den också.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

MonicaLagerquist
2019-10-02 12:46
#6

Mammografin avklarad.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Ljungåsen
2019-10-02 12:59
#7

#5 Lycka till på tentan. Vad läser du för något?

Cireea
2019-10-02 13:05
#8

#7 Tackar! 
I höst läser jag en kurs i svenska, mest för att fräscha upp minnet på olika områden men också för att förbättra min egen språkanvändning. Jag skriver en bokserie och ska även undervisa, så för mig känns det lite extra viktigt att förbättra mig själv. 

I övrigt så läser jag historia och religion, nästa år söker jag till ämneslärarprogrammet 7-9, med historia och religion som ämnen 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Ljungåsen
2019-10-02 13:30
#9

#8 En bokserie? Roligt att höra att du tänker utbilda dig till lärare. Det behövs verkligen fler utbildade lärare för att kommande generationer ska kunna få en undervisning med tillräcklig kvalitet.

Cireea
2019-10-02 13:47
#10

#9 Ja, jag älskar att skriva och alltid gjort. Har skrivit böcker och fanfictions sedan jag var 10 år eller något sånt.  Just nu så jobbar  jag med en bokserie. 😃 Just nu skriver jag på andra boken av fyra. 

Ja, jag har sett bristerna inom just skola. Mest genom hela min egen skolgång men också nu när min yngsta syster berättar om deras lärare och hur dåligt det är på skolan. Hon har lärare som inte ens är utbildade (!!) och kan därför inte sitt jobb över huvudtaget 😐.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Ljungåsen
2019-10-02 14:03
#11

#10 Spännande hobby! Läste i GP idag om bristen på utbildade lärare, och att andelen utbildade lärare på en given skola är en klassfråga. Skolor i högstatusområden har ofta 95-100% utbildade lärare, medan i lågstatusområden kan det vara så lågt som runt 30%. Det är inte riktigt klokt, och framför allt ett enormt slöseri. Tänk på alla begåvade barn som har oturen att växa upp på fel ställe? Då blir det lätt kört innan det ens har börjat. Jag applåderar ditt yrkesval.

Cireea
2019-10-02 14:11
#12

#11 Tack, jag hoppas få dom publicerade 😃

Oj, det var verkligen låga siffror.. 😐Skrämmande att det är så. 
Utbildning som är så otroligt viktigt i dagens samhälle, och sen blir det såhär med alldeles för lite lärare så att outbildade får ta på sig rollen vilket i många fall är katastrofalt. Å andra sidan kan jag till viss del förstå att så få väljer att bli lärare, det är inte den lättaste miljön att vara i alla gånger. Allra helst om man hamnar med elever som beter sig riktigt respektlöst mot sina lärare. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Ljungåsen
2019-10-02 14:41
#13

#12 Det hoppas jag också att du får. Jag har inga som helst problem med att förstå att inte tillräckligt många vill bli lärare, med tanke på att arbetsmiljön ser ut som den gör. Därför blir jag lite extra glad över att läsa att någon faktiskt vill. Det känns bra att sådana som du finns.

Annons:
Cireea
2019-10-02 15:07
#14

#13 Vad fint att du känner så 🤗 Det gör mig jätteglad att höra.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

aggeelin
2019-10-02 23:01
#15

God kväll! Fy så det regnar ute!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Soligajag1
2019-10-03 07:23
#16

#14  Eloge till dig Cireea 🌺 

Du är verkligen duktig som läser till lärare , det behövs många och du har så rätt att det inte finns behöriga lärare i skolorna idag . En sådan person ska få lön som inte ens har någon utbildning 🤪  

Ja, det är inte många som vill läsa till lärare eftersom ungarna får göra som dem vill idag . Vadå disciplin , vad är det för nåt ?? 

Så , åter igen !! Hurra Hurra till dig !! 👍

HH 🙂

Cireea
2019-10-03 13:21
#17

#16 Tack fina du! ❤️


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: