Annons:
Etikettfritid-och-hobby
Läst 403 ggr
Uffapuffa
2019-09-30 23:52

Några volontärarbetare här?

Hejsan! Är nyfiken på att höra om det är några här som volontärarbetar med något? Alltid härligt med eldsjälar. Jag volontärar på ett katthem som tar hand om upphittade och omplaceringskatter :)

Annons:
Tarotstollan
2019-10-01 00:05
#1

När föreningen Djurens Vänner fungerade här i staden, var jag och en kompis med och sålde lotter och hjälpte till med loppis och annat. Numera finns inget sådant kvar.
Vill man hjälpa till med något oavsett numera, så måste man ha tillgång till bil, pengar och kunna röra sig obehindrat. Inget av det varken jag har eller kan.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

wildfire
2019-10-01 16:35
#2

#0 En underbar tråd du har skapat 👍 för jag brinner för volontärarbeten både vad gäller djur och människor.

Åker minst två ggr om året till USA och hjälper till i Navajo reservatet där vi kör ut mat och förnödenheter till gamla människor som bor långt långt ute i ödemarker utan alla bekvämligheter.Människor som glömts bort och som saknar mer än allt.

Jag gör även lite annat när tiden räcker till så som stadsmissionen och dom hemlösa som finns i vårt land.

Nyligen tog jag mig ann ett nytt  fadderbarn  i ett av Rumäniens fattigaste områden som jag håller på att skapa kontakt med för det är så pass nytt så även dit kommer jag att åka och hjälpa till och jag har haft ett fadderbarn i Liberia som gav så mycket glädje och fina möten men han växte upp och är stor nu,står på egna ben och livet går bra för honom och det känns underbart fantastiskt för han och hans bror förlorade båda föräldrarna i aids och hamnade på sos barnbyar och som vuxna har dom fått bra liv med stabila inkomster och det värmer oerhört i mitt hjärta ❤️

Det har blivit en hel del resande genom åren bland annat till Haiti efter  orkanen Matthew och jag som anser mig van och har sett det mesta men den resan den tog på mig för kära min värld vilken förödelse det går inte att beskriva i ord hur det såg ut och hur människor hade det 😢

Jag har tyvärr inte vart på något katthem däremot har jag tagit hand om katt som kommer från katthem och det är så viktigt för dom att vi finns till och kan ge dom ett tryggt hem för ingen katt ska vara utan trygghet och kärlek  🐱❤️

Jag blir så varm när jag hör om människor som hjälper andra och allt handlar inte om att ge pengar eller resa långt bort tvärtom man kan göra så mycket för varandra och som en vän till mig gör pratar med ensamma både gamla och unga,hon tar kontakt och söker sig fram via nätet och söker upp människor vilket gör att dom lyser upp och känner sitt värde.

Man kan hjälpa på så många olika sätt  så som att skänka saker till välgörenhet,kläder med mera eller bara vara trevlig mot dom man möter eller hjälpa någon över gatan gammal som ung,kanske bära kassar eller packa i åt nån som har svårt för det i en butik det finns massor vi kan göra stort som smått och alla insatser behövs och ingen är för liten och ingen är för stor tvärtom alla fyller dom sin funktion  ❤️

[octavia_]
2019-10-02 14:20
#3

Jag är volontär på Röda Korset. Hjälper till med att baka och sälja i butikens café.

Upp till toppen
Annons: