Annons:
Etiketthus-och-hem
Läst 624 ggr
Mooniq
2019-09-29 19:02

Flytten står för dörren

Idag fick jag nycklarna till nästa lägenhet. Hon hade städat mer än vad jag förväntat mig och det blev jag glad över. Så nu är bilen packad och till morgonen så åker jag dit o fortsätter städa och sen ska jag köra lådor. På tisdag morgon kommer flyttbilen och sen är det städningen av denna lägenheten kvar. Blir en hektiskt vecka 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
Honestyisdead
2019-09-29 19:11
#1

Skönt att flytta på det viset. De senaste 3 flyttarna har jag gjort lägenhetsbyte, dvs allt ska flyttas och städas samma dag. Verkligen inget roligt!

MonicaLagerquist
2019-09-29 19:15
#2

#1 Så jobbigt när man ska ut och in samma dag.

Jag passade på att föda barn när vi skulle flytta så min man packade och min släkt flyttade åt oss.

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
2019-09-29 19:15
#3

#0 Skönt att det var städat

Stolt ägare till fem La permer

Honestyisdead
2019-09-29 19:29
#4

#2 😂

MonicaLagerquist
2019-09-29 19:33
#5

#4 Jag hamnade akut på sjukhuser sju veckor innan barnen föddes När läkarna insåg att vi bodde på fjärde våningen utan hiss och skulle flytta så fick jag snällt stanna kvar på sjukhuset.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2019-09-30 06:25
#6

S#0 å skönt att det är på gång nu. Du har flyttat en del det sista😉

Vi flyttade en del i en period i livet men nu har vi bott på samma ställe sedan 2006.

Det som är bra när man flyttar är att man får röjt en del. Nu har vi hunnit att samla på oss igen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Mooniq
2019-09-30 16:47
#7

16.45 - bilen har kört 30 mil fram o åter och stegmätaren visar snart 20.000 steg. Ska göra en sväng till ikväll sen ska jag börja städa ur köket i denna lägenheten. Bra jobbväder idag. 12 grader, mulet och lite lätt bris. Jag e nöjd med dagen. Har städat och torkar ur fönsterbågar och nu börjar det kännas som en bra lägenhet för mig. Jag har tjingsat på grannarna och jag tror det blir ett bra ställe för mig. 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
2019-09-30 18:39
#8

#7 Det låter bra🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
2019-09-30 20:09
#9

Å så skönt att det är dags nu!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[PeterTM]
2019-10-01 13:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#0 Minns jag fel, eller var det inte så länge sedan du flyttade sist?

Maan vet ju aldrig vad morgondagen bär, men får jag bestämma så har jag flyttat färdigt i livet 🙂

wildfire
2019-10-01 16:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

#0 Lycka till med flytten och hoppas du kommer att trivas på nya stället 👍🌺

#2 😂👍😂👍

#10 Maan vet ju aldrig vad morgondagen bär, men får jag bestämma så har jag flyttat färdigt i livet Glad

Så känner jag också och jag förstår dig du bor så underbart  idylliskt 👍 påminner lite om mitt hus fast mitt är gult men jag bor inte lika lantligt och inte lämnar vi så här goa gamla hus inte en chans 😎 men en dag blir vi för gamla men jag känner att in i det sista stannar jag på gården och dom får bära ut mig men jag lär protestera om jag så är 100 år så kommer jag att streta emot  med kryckor,rullatorer,käppar  och allt 😃 och det ligger mig varmt om hjärtat för huset har funnits i vår ägo i 36 år så här stannar jag så långe jag bara orkar 😎

Maria
2019-10-01 17:57
#12

#10 #11 Så vackra hus ni har🙂

Vårt lilla radhus kommer inte ens i närheten av era gårdar på långa vägar…. Byggt 1961 förmodligen inte med tanke på att hålla så länge. Står på betongplatta och har papptak. Blåbetong i väggarna och dåligt isolerat men här bor vi😉 och vi trivs jättebra och har inga planer allt på att flytta. Jag är så glad över att det är ett plan eftersom jag har svårt att gå i trappor.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2019-10-02 08:10
#13

#0 Så skönt att det gick bra med flytten och att det va lite städat . 😀 Lycka till med allt ! 😀🌺

HH 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: