Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1125 ggr
Maria
9/28/19, 9:42 PM

Hur gammal var du när du flyttade hemifrån

Som frågan lyder, hur gamla var ni när ni flyttade eller bor ni rentav kvar hemma?😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Cireea
9/28/19, 9:45 PM
#1

17 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maria
9/28/19, 9:46 PM
#2

En följdfråga. Flyttade ni själva, tillsammans med partner eller kompisar?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lona
9/28/19, 9:47 PM
#3

Hade precis fyllt 18.
Nu är jag drygt 40 och bor snart hemma hos mamma igen…😛


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Soligajag1
9/28/19, 9:50 PM
#4

Skulle fylla 22 och min syster ( 20 ) och jag flyttade ihop.

HH 🙂

[TheSquirrel]
9/28/19, 9:50 PM
#5

Jag var 18. Flyttade 50+ mil för att plugga. Flyttade själv, men spenderade helgerna hos mina morföräldrar som inte bodde så långt bort. Pluggade i två år, sen flyttade jag hem till föräldrarna igen i 4 månader medan jag sökte jobb. När jag fick jobb flyttade jag igen.

JMW
9/28/19, 9:56 PM
#6

Jag var 17 och flyttade ihop med barnens pappa. Det blev så eftersom mina föräldrar skilde sig då. Det funkade i sex år.

Annons:
fruktgumman
9/28/19, 9:57 PM
#7

Jag var 21. Flyttade till en lägenhet själv. Men jag hann bara precis flytta in så mötte jag min sambo. Fyra månader senare bodde jag hos honom.

Lussan20
9/28/19, 10:00 PM
#8

16 år första gången, jag var på semester ofta på Gotland och njöt av livet, så jag och en kompis flyttade dit i oktober. Var var alla fester och folk?

Ja det blev hemflytt till jul. Flyttade ihop med min kille då jag var 19 år, det höll i 4 år. Mvh/WL🌺

Lona
9/28/19, 10:05 PM
#9

#8, Jag ser två väldigt besvikna tjejer(?) framför mig på ett helt öde Gotland!😃🌺


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Tarotstollan
9/28/19, 10:33 PM
#10

Jag flyttade ensam till en lägenhet i huset bredvid där mamma bodde.
Jag var nästan 21½ år.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

tlover
9/29/19, 6:05 AM
#11

16, flyttade för att gymnasiet jag gick i hade mycket kvällsaktiviteter och bussar gick inte så jag kunde åka hem. Teoretisk sett flyttade jag med min syster men hon var knappt där och jag var knappt hemma. Vid 17/18 års ålder flyttade jag ihop med min man som jag bor med än. Är 32

l'm back

Maria
9/29/19, 6:52 AM
#12

Jag flyttade ihop med min man när jag var 19. Jag kom direkt hemifrån och var väldigt bortskämd. Hade aldrig lagat mat, diskat, bäddat, tvättat osv.😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lillyrod
9/29/19, 7:18 AM
#13

Jag var 17 och flyttade ihop med pojkvän. Det höll inte länge så det blev en vända hem igen i 6 månader innan jag fick egen lägenhet.

Annons:
MonicaLagerquist
9/29/19, 8:24 AM
#14

Jag var 16 när jag flyttade första gången. Gick på internat i ett år.

Sen flyttade jag hem en tid. När jag var 18 så flyttade jag hemifrån i egen lägenhet.

Där bodde jag i tre månader innan jag flyttade hem till en kompis då jag fått jobb i Uppsala. Där bodde jag ett par månader innan vi bildade ett kollektiv dit vi flyttade.

Hade bott där i en vecka när min nuvarande man kom på besök och han blev kvar.Efter ca sex månader fick vi lägenhet och flyttade ihop.

Stolt ägare till fem La permer

Lussan20
9/29/19, 8:50 AM
#15

Lona!

Det första vi gjorde så sprang vi ut till Norderstrand där allt hålligång brukade vara på sommaren. Men det var helt öde? Var hade alla människor tagit vägen? 16 år och korkade så fattade vi inte först att alla bara var där på sommarsemester.

Men det blev ett äventyr, vi bodde i ett rum vid hamntrappan, där fick vi inbrott av några från en liga, de skulle till tjejerna i våningen under oss. Där satt vi och darrade i våra sängar tills kompisen sade att hon måste gå på toaletten som låg i källaren. Hon ringde polis från hyresvärden.

Hyresvärden ojade sig bara för den uppbrutna dörren, vi var så chockade där vi låg och darrade hela natten i samma säng.

Som tur var kände vi ett par killar från Norrköping som hyrde ett rum i Visborgsstaden, där fick vi vara sista tiden, de låg i lumpen och var sällan där och då de var där fick vi låna vardagsrummet av gubben som vi bodde hos. Han hade en bensinmack och var nästan aldrig hemma.

Det var ju ohållbart, så det var skönt att resa hem till mamma och pappa igen och trygg kunna krypa ner i sin egen säng några år till.

Ser på mina barnbarn och tänker-vi var ju bara små barn, där på Gotland-….Mvh/WL🌺

Fridaaaa
9/29/19, 9:10 AM
#16

22 när jag bytte adress, men runt 20 när jag var där nästan varje dag :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Totum
9/29/19, 9:33 AM
#17

16

Leifsdotra
9/29/19, 4:30 PM
#18

Jag flyttade till Gävle för jobb dagen efter studenten, så jag var 18 år. Flyttade ihop med pojkvännen, men det sprack efter 1 år. Jag tyckte att jag växte ifrån honom, men jag blev kvar i Gävletrakten i 8 år innan jag flyttade hemåt igen.

[[eskils_]]
9/29/19, 5:12 PM
#19

19 år

Zadeira
9/29/19, 5:44 PM
#20

27 år, flyttade till en liten etta ca 100 meter från min familj och där bor jag fortfarande. Trots pojkvän vill jag fortsätta bo själv, det är helt underbart.

Annons:
citytjejen
9/29/19, 6:17 PM
#21

Jag var 22 år när jag flyttade hemifrån och det är 22 år sedan! Flyttade till en hyresetta där jag bodde solo i tre år tills jag flyttade ihop med min dåvarande pojkvän.

/Christina

sp0ngeb0b
9/30/19, 12:44 AM
#22

Jag var 23 år och flyttade ensam till en liten student-etta. Detta var bara några veckor sedan. 😃 Så jag bor kvar än, och har inga planer på att flytta ut på ett bra tag.

Scorpio97
9/30/19, 1:08 AM
#23

Jag var tjugo (fyller nu 22 år om några månader) och flyttade för att plugga på universitet i annan stad. Bodde inneboende i några månader, sen fick jag ett rum i studentkorridor där jag fortfarande bor kvar :)


//Jessie

[octavia_]
9/30/19, 9:10 AM
#24

Jag hade precis fyllt 19 när jag och sambon flyttade ihop

Lona
9/30/19, 3:05 PM
#25

Wonnalesan, ja, jösses, vad man var med om som ung - och då var jag en synnerligen mesig och blyg tonåring. Numera skrattar jag mest åt minnena från de första åren hemifrån men undrar hur ens föräldrar reagerat om de visste ens hälften… En god portion tur att jag inte hamnade i krångel - det kanske har sina fördelar med att vara mesig och osäker! 😉


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Lussan20
9/30/19, 3:19 PM
#26

Lona!

jag var vild och våghalsig, men hade turen och änglavakten på min sida.

Den natten då detta hände i Visby så vaknade pappa av en stor oro och väckte mamma, han sade att jag ropat på honom-pappa kom och hjälp mig- det gjorde jag, det var ruskiga typer som bröt sig in.

Ja det var en av alla våghalsiga historier jag råka ut(in i).  Att vara försiktig det blev jag när barnen kom, då blev jag för försiktig och rädd att något skulle hända dom. Mognade sent och lärde mig sent att allt inte går bra….Mvh/WL🌺

Upp till toppen
Annons: