Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 584 ggr
Maria
9/27/19, 6:06 AM

Godmorgon fredag 27 september

Godmorgon på er.

Äntligen fredag😃 Här hällregnar det i alla fall men vad gör det…

Det gäller bara att klä sig efter väder.

Ha en härlig fredag alla.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ljungåsen
9/27/19, 6:25 AM
#1

Godmorgon! Kolsvart ute, och elva grader varmt. Förkylningen är aningens bättre idag.

Soligajag1
9/27/19, 6:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Godmorgon ! Här är det 3 grader och sol ! Ska bli en fin dag idag , typiskt att mitt huvud inte vill va med då . Dricker svart kaffe med socker i , då går det över . . Ibland. Ha en fin fredag . 😀☀️🌺

HH 🙂

Maria
9/27/19, 6:27 AM
#3

#1 Bra att det går åt rätt håll😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
9/27/19, 6:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

God morgon 🙂

Tät dimma och 6 plusgrader. Tusen tranor tutar, de samlar sig här nu för flytten till Nordafrika.

Lona
9/27/19, 7:05 AM
#5

Morrn!
Duggregn och mörkt, jag brukar gå upp någon timme senare och då har det hunnit ljusna.
#2, krya på dig! Sol låter åtminstone lite positivt.☀️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
9/27/19, 7:21 AM
#6

#2 Krya på dig.

#3 Wow vilka fåglar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ljungåsen
9/27/19, 7:35 AM
#7

#4 Fascinerande att se så många tranor på en och samma bild. De brukar stanna till här också, både på våren när de flyttar in och på hösten när de flyttar ut - men jag ser aldrig så många på en gång.

Honestyisdead
9/27/19, 7:56 AM
#8

God morgon! Idag blir det en runda till Malmö. Min väninna ska på något konstigt som heter fettfrysning och jag bara måste få se det :) Blir regnjacka på för här regnar det. Ha en bra dag!

Maria
9/27/19, 8:02 AM
#9

Fettfrysning??? Du får berätta sedan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
9/27/19, 8:07 AM
#10

Morrn! Grått grått och 10 grader. Få se om det blir något regn. 

#4 Häftigt att få se dem. Jag hör dem en hel del och ibland ett och annat streck på himlen.

MonicaLagerquist
9/27/19, 8:11 AM
#11

God morgon

Hann inte ens ut i syrummet igår så det står högt upp på agendan för idag.

Men först ut med hunden.

Stolt ägare till fem La permer

Honestyisdead
9/27/19, 8:20 AM
#12

#9 Absolut:)

Mooniq
9/27/19, 8:20 AM
#13

Mårning. Kaffe & tv. Ledig några timmar till innan det är dags att bita tag i jobbhelgen. Börjat packa och igår var jag iväg med kläder och skor till insamling, idag blir det en sväng till med täcken som jag inte använt på flera år, de är tvättade o torra så nån annan blir glad åt tokvarma täcken. 

Regnar ute.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
[PeterTM]
10/1/19, 1:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Dimmiga morgnar som det var i fredags morse, samlas tranorna i hundratal ute på åkern utanför vår tomt, grupp efter grupp, par efter par landar och fyller på tills åkern är nästa fylld av dem. Kommer det en människa på vägen å lyfter allihop på en gång.

Ljungåsen
10/1/19, 1:48 PM
#15

#14 Fascinerande många tranor! Vi brukar ha enstaka, promenerandes runt i sankmarken bakom vårt hus.

Soligajag1
10/1/19, 3:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Go eftermiddag , Äntligen mår jag bättre ! 😀❤️👍 Va ute en stund , men jisses va det blåser ! 😱 Ha en fin kväll alla ! Fick en liten tross vinst ! 😀😜👍

HH 🙂

MonicaLagerquist
10/2/19, 11:30 AM
#17

#16 Grattis

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: