Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 474 ggr
Maria
9/26/19, 7:04 AM

Arne Weise

Hörde igår kväll att Arne Weise har dött.

Vad har ni för "relation" med honom? Han har ju varit julvärd en herrans massa år och det har säkert varit av stor betydelse för många.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
wildfire
9/26/19, 7:11 AM
#1

Det var en sorg att mötas av och han var en så härlig person. Julvärden minns jag speciellt  och hur fel det kändes när han slutade för det var hans plats och ingen har kunnat göra det så bra som han.

Tråkigt besked  för han var så lätt att tycka om . Vila i frid Arne 🌺

starhawk
9/26/19, 7:22 AM
#2

#1: Jag kommer ihåg följande citat från någon TV-serie "Vad är det där för stolpskott? var är Arne Weise?"

Lite på det viset kändes det när Arne slutade som julvärd.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Soligajag1
9/26/19, 8:03 AM
#3

Den enda relation jag haft med Arne Weise var som programledare på Julafton ! Fin person. ❤️

HH 🙂

MonicaLagerquist
9/26/19, 8:18 AM
#4

🌺

Stolt ägare till fem La permer

Maria
9/26/19, 8:26 AM
#5

Jag har väl aldrig varit någon större fan av Arne Weise. Jag har aldrig sett på TV på julafton heller mer än Kalle Anka när sonen var liten annars har vi haft fullt upp med att umgås och ha trevligt.

För ensamma människor har han förmodligen haft en enorm betydelse på julafton gissar jag. En sorts återkommande trygghet.

Han påminner väldigt mycket om min pappa (som också blev 89 år) och det gör att jag har svårt för honom också tror jag…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
9/26/19, 1:04 PM
#6

#2 Det citatet är från "Svensson Svenssons jul".

Har ingen direkt relation till Arne Weise, men han var rätt bra som speaker i naturprogram. Tittade inte på honom på julaftnarna, mer än precis innan Kalle Ankas jul började.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Lillyrod
9/26/19, 5:24 PM
#7

Ja jag minns honom mest från olika djur och naturprogram men det kändes konstigt när han försvann från rutan på julafton.

Han var en institution när det gäller tv.

Upp till toppen
Annons: