Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 622 ggr
Maria
9/26/19, 6:52 AM

Godmorgon torsdag 26 september

Godmorgon.

Min lediga dag och jag ska göra INGENTING😃

Hoppas ni får en härlig höstdag. Vi har hela 10 grader ute.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
wildfire
9/26/19, 7:07 AM
#1

God Morgon !

8 grader och gråväder bjuder dagen på.

Väntar på hantverkare som aldrig kommer.Renoverar ett av badrummen och flera olika hantverkare är inblandade så det tar sån hiskelig tid så idag hoppas jag på att vvs dyker upp.

Roligt är det ändå att se hur det såg ut förr när man renoverar i gamla hus. Gammal pärlspont som dyker upp och tidningar från 1912 har använts som isolering på några ställen  😃och ett stengolv dök upp men mest häftigt är det med det gamla enormt tjocka timret och så vackert när tiden satt sina spår.

Ha en fin dag alla 🙂

Maria
9/26/19, 7:11 AM
#2

#1 Ja det är så spännande med sådana renoveringar i gamla hus. Jag har en del små fynd från vårt sommartorp som var ett gammalt soldattorp.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ljungåsen
9/26/19, 7:11 AM
#3

God morgon. Jag är fortfarande förskräckligt förkyld, men bättre idag än igår. I dagens planering ingår att städa hos mina marsvinspojkar. #0 Ha en trevlig, ledig dag! #1 Hoppas hantverkarna dyker upp som de ska. Det är drygt att vänta.

wildfire
9/26/19, 7:13 AM
#4

#2 Det blir lite som små skattgömmor från förr , kan tro ni hittade en massa härligt i torpet och det är hur häftigt som helst 😎

MonicaLagerquist
9/26/19, 7:23 AM
#5

God morgon

Idag ska jag och mannen in till soc och se vad för hjälp de kan erbjuda vår hemmasittande son som inte mår så bra av att sitta hemma.

Sen blir det syrummet om jag orkar något efter mötet.

Stolt ägare till fem La permer

Mooniq
9/26/19, 7:44 AM
#6

Mårning. Idag har jag en ledig dag, ska börja packa, flyttar på tisdag. 

Det har varit lite strul med hyresgästen som ska flytta ut - dit jag ska flytta. Först skulle jag få nycklarna tidigare, sen skulle hon inte flyttstäda, jag erbjöd mig att ta städet om jag kunde få nycklarna  1 vecka tidigare (jobbar 5 långpass under den veckan) och först ja, sen ändrade hon sig och skulle behålla nycklarna tills flyttdagen  - utan att flyttstäda och igår ändrade hon sig igen.. så nu håller jag tummarna för att hon håller det hon lovat, att höra av sig innan söndag. Då skulle hon städa lite.. men inte flyttstäda.. jag blir sååå trött på struliga personer.. 😟

Kanske ändrade hon sig när hon insåg att hyresvärden har rätt att ta in städfirma och ålägga henne räkningen.. 

Ska strax ta en cykeltur innan jag börjar röja här.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
Soligajag1
9/26/19, 7:44 AM
#7

Godmorgon ! Idag blir det att storhandla . Skönt att få det gjort ! 😀 Ha en fin dag !

HH 🙂

Soligajag1
9/26/19, 7:47 AM
#8

# 6 Nej , fy sjutton vilken människa ! Det väl ALLA människor att man städar lägenheten innan man flyttar ! Sen bete sig så med nyckel o allt ! Usch ! Den personen skulle jag inte va snäll till! 😡

HH 🙂

JMW
9/26/19, 7:57 AM
#9

Morrn!
Strålande solsken, än så länge. Bara 2,5 grader men väldigt vackert ute. Kan nog bli en promenad om inget ändras. 

#6 Jisses vilket strul. Hoppas att hon hör av sig.

Maria
9/26/19, 8:23 AM
#10

#5 Hoppas det finns någon hjälp att få.

#6 Usch vad jobbigt.

Jag har fått särskilt högriskskydd beviljat från Försäkringskassan fram till 2022. Jätteskönt.

Har man många korta sjukfrånvarodagar från sitt jobb så kan man ansöka om detta. Då slipper man karensdagen och får sjuklön från första dagen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
9/26/19, 8:34 AM
#11

# 10 Grattis till särskilt högriskskydd! 😀❤️

HH 🙂

Maria
9/26/19, 8:42 AM
#12

#11 Jag har haft det i fyra år men nu var det dags att söka igen😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
9/26/19, 1:15 PM
#13

God middag! Maria! Berätta, hur gör du ingenting? :)

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Maria
9/26/19, 1:19 PM
#14

#13 Jag lagar ingen mat. Jag rör mig minimalt och ger bara katterna mat och tömmer lådan. 🙂

Tillbringar så mycket tid som möjligt i soffan. Jag somnade såklart men vaknade av medicinlarmet som jag glömt att stänga av😃

Eftersom jag är så himla trött så är det ganska lätt att göra ingenting. Sitta här vid datorn räknar jag som ingenting.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
9/26/19, 3:01 PM
#15

Mötet på soc gick bra .Om ett par veckor kommer de hit och pratar med sonen så vi får se hur vi ska gå vidare.

Men det känns hoppfullt.

Stolt ägare till fem La permer

Ljungåsen
9/26/19, 3:06 PM
#16

#15 Skönt att mötet gick bra! Hoppas det ordnar sig på sikt nu också.

Maria
9/26/19, 4:33 PM
#17

#15 Så bra. Hoppas att det blir bra i framtiden.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: