Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 931 ggr
Maria
2019-09-24 07:29

Är det något ni saknar?

Livskvalitet är ju ett ämne som är oändligt och alla har vi olika känslor för själva ordet och vad det innebär.

Funkar sidan här? Är det ämnen ni saknar? 

Vad vill ni prata om?

Personligen tycker jag det är roligt att prata om allt och ingenting😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
aggeelin
2019-09-24 07:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag kan tänka mig att prata om allt och ingenting!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Soligajag1
2019-09-24 07:49
#2

Jag tänkte på en sak , det där om socker och HUR ni gör som inte äter godis och sötsaker . Vill så gärna sluta med det , samtidigt vet jag att jag inte kan sluta med det helt , men minska på det , 😀 Gärna lite tips om det , tack ! Vet att jag kan gå in på Google men men , bättre att få höra från någon som kämpat med det ! Har kanske recept , mm, Tar tacksamt emot alla förslag ! 😀👍

HH 🙂

Namiko
2019-09-24 08:11
#3

#2 För mig minskar suget efter sötsaker och annat onyttigt om jag äter tillräckligt näringsrik mat. Helt enkelt ju mer grönsaker jag äter desto mindre onyttigheter vill jag ha. Tillräckligt med sömn är också viktigt för att göra bra matval.

Jag äter inte helt sockerfritt och äter godis ibland. Men det är en enorm skillnad från tidigare då jag i perioder åt godis dagligen. Numera blir det lite godis 1-2 gånger per månad. Jag äter godis nästan varje gång jag blir sugen på det vilket jag tycker visar väldigt bra att suget hålls under kontroll. Det är oftast när sömnen inte fungerar som det kommer tillbaka.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

MonicaLagerquist
2019-09-24 08:12
#4

#2 Jag tycker att det är enklare att sluta helt med socker. Då försvinner suget.

Trappar jag ner på sockret sakta så hux flux äter jag socker igen, För mig fungerar det bättre att tvärt sluta med allt socker och sen inte äta något alls som är sött.

Kolsyrat vatten, kokta ägg och promenader för att skingra tankarna fungerar för mig.

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
2019-09-24 08:14
#5

#0 Jag tycker att ämnena som behandlas är bra. Vill man snacka om något speciellt så är det ju bara att starta en tråd om det.

Stolt ägare till fem La permer

JMW
2019-09-24 08:20
#6

Jag saknar nog inget. Tycker det är en bra blandning på ämnen.

Annons:
Soligajag1
2019-09-24 08:23
#7

#3  Okej , tack för dina råd.  Visst äter jag näringsriktig mat och grönsaker . Får väl  köpa mer grönsaker och kolla på google hur jag bakar frö knäcke.  

#4  Tackar ! Tycker också att det är bäst att sluta helt , men jag kan inte göra det "bums" 😉 utan trappar ner liksom .  En dag igår kväll lyckades jag , åt frö knäcke till kaffet . Ska försöka baka sådana idag .   Inget kolsyrat vatten , då dricker jag hellre vatten från kran  med citron-apelsin skivor i . Tur vi alla är olika .  🙂  Cocacola och såna drycker har jag så gott som aldrig druckit . Tar hellre vatten . 

Ska koka ägg så jag har i kylen ,  promenader och jobbar gör jag , då tänker jag inte på sockret ,  även om jag bakar så mycket . När man står i "sockret ", alltså baket med socker i , då vill jag ha  mat eller en frukt , sallad ,  grov smörgås .

HH 🙂

Lussan20
2019-09-24 08:36
#8

Försöker mer hålla kollen på mängden socker. Blir jag sugen äter jag några bitar eller en chokladbit. Man kan inte ta bort allt som ger lite skimmer i dagen. Jag röker inte, dricker inte, lever så ekonomiskt och klimatsmart jag kan. Men att njuta ingår i kvalité av livet så jag tar en bit tårta, en kaka vid högtidsdagar och helger. Men att äta utan kontroll går inte längre för blodsockret som varit gräns för högt.

En morot kan stilla sockersuget och tar tid att knapra i sig.  Bara lite tankar från WL🌺

Mooniq
2019-09-24 10:53
#9

kanske en kategori - våra husdjur - då många har söta inlägg om sina 4fotingar, kanske kunde vara kul att samla under en rubrik?

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

sp0ngeb0b
2019-09-24 10:58
#10

Jag upplever det precis som #3. Har periodvis ätit extrema mängder godis och dylikt, men har även i perioder hållt mig helt godisfri utan några som helst problem. Men då har jag sovit ordentligt, tränat och vardagsmotionerat mycket, ätit näringsrik mat (antiinflammatorisk och vegansk för min del), extremt mycket grönsaker, gärna gröna smoothies för att öka intaget. Har alltså helt tappat suget då och mått superbra. Men sen vissa perioder orkar jag inte hålla på och då blir det fryspizza och halvfabrikat, då kommer suget tillbaka som ett brev på posten.

Ljungåsen
2019-09-24 12:11
#11

#9 Jag pratar gärna om mina älskade marsvin. #0 Det finns väldigt många kategorier, både med och utan siffror före. Det finns säkert en bra tanke med det, men jag tycker det är svårt att veta var en idé till tråd passar in någonstans. Om man kan se den här sajten som ett sorts digitalt fikarum på jobbet så saknar jag prat om aktuella nyheter.

Maria
2019-09-24 14:07
#12

#11 Ja många kategorier men tyvärr går det inte att ta bort utan bara lägga till. Det hänger kvar sedan tidigare och jag vet inte riktigt vad tanken med siffrorna är.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2019-09-24 14:23
#13

#10  Jag tycker du har varit duktig , tränar och äter rätt , undviker socker .

Klart att man kan bli trött och inte orka träna och göra det rätt. Det händer alla .  

Jag köpte färsk tortellini  och en färdig kyckling och ostsås i kartong,. Det va 1:a ggn . sedan köpte jag bacon och avocado .  Stekte upp baconet som det är utan smör. blandade det i tortellinin med såsen , mums !! 

Nu står magen ut åt alla håll . Inget sötsug än 😉

HH 🙂

Annons:
Carmarino
2019-09-24 15:10
#14

#12 Det går ju att döpa om kategorierna. Om man inte vill ha kvar siffrorna är det lätt att ta bort dem. Lite "pyssel" är det förstås, men det går förhållandevis snabbt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
2019-09-24 17:06
#15

12 Aha. Får kolla på det vid tillfälle.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
2019-09-24 18:14
#16

Gå bara in på "Diskussionsgrupper" (eller Artikelgrupper) under Admin och klicka på den grupp du vill ändra. Ändra namnet och klicka OK. Vill du ändra ordningsföljden på grupperna så gör du det samtidigt. GLÖM INTE att Spara (längst ner, efter alla grupperna) när du är klar. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
2019-09-24 19:35
#17

Åh tack

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lona
2019-09-25 10:38
#18

Ja, en "djuravdelning" hade varit trevligt, kanske även en för foton?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
2019-09-25 10:51
#19

Det finns en kategori som heter "Våra vänner djuren"🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lona
2019-09-25 11:28
#20

#19, Ooops! Jag läste bara i tråden, det har jag ju sett tidigare! Sorry! 😚


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
wildfire
2019-09-25 17:30
#21

Jag saknar ingenting 😎

En trevlig sajt med allmänt gött snack 👍 bättre kan det ju inte bli 😎

Soligajag1
2019-09-26 07:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Hejsan ! Detta vill jag prata om , denna bok jag läser nu , fick en chock ! Trodde aldrig att socker kan bli ett beroende . Fruktansvärt ! 😱Vilken kanon bok!

HH 🙂

Mooniq
2019-09-26 08:22
#23

#22 Soligajag1

Bra bok. bra insikt. Socker beter sig som knark i vår hjärna och centra i hjärnan reagerar på socker likadant som på droger, det var en milstolpe för mig när jag lärde mig det. Jag är sockerberoende och jag håller nere på samtliga kolhydrater då alla kolhydrater omvandlas till enkla sockerkedjor i matsmältningen. 

Det finns många bra böcker och om du hittar en bok som heter den den ohälsosamma mjölken så läs den, den finns att köpa som e-dokument och är mycket läsvärd! Läkare o forskare har sammanställt rapporten som är lättläst och mycket lätt att förstå, de visar även källhänvisningar till vidare forskning om man sen vill fördjupa sig. 

https://www.ordochbok.se/den-ohalsosamma-mjolken-resultat-fran-oberoende-forskning.html

Michael Håkansson har skrivit en serie som heter de vita gifterna o tar upp mjöl, mejeri & socker - lite tunga böcker men otroligt läsvärda.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Soligajag1
2019-09-26 08:32
#24

#23 Tack ! Tack även för tipset på din bok om den ohälsosamma mjölken ! Ska läsa om den ! 😀👍

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: