Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 575 ggr
Maria
2019-09-24 06:09

Godmorgon tisdag 24 september

Godmorgon på er.

Idag kommer sotaren till oss. Det känns fortfarande lite ovant då vi inte haft kamin så länge.

Ha en fin dag alla.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ljungåsen
2019-09-24 06:29
#1

God morgon! Sju grader varmt och kolsvart ute. Det märks att hösten är på gång.

Maria
2019-09-24 06:30
#2

Vi har 8 grader här och det är mörkt som sagt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2019-09-24 06:59
#3

Godmorgon ! 8 grader och molnigt ! Ha en fin dag alla! 😀

HH 🙂

Ljungåsen
2019-09-24 07:02
#4

Nu, en halvtimme senare, börjar det ljusna. Jag fascineras varje morgon av hur fort det går. Ska strax hoppa in i bilen och åka på veckans handlingsrunda.

Mooniq
2019-09-24 07:06
#5

Mårning. 5 grader och stilla ute. Lite frukost o tv o sen en cykeltur innan det är dags att åka till jobbet.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Soligajag1
2019-09-24 07:07
#6

#4 Håller med dig ! Ena sekunden är det becksvart och sen i nästa kommer ljuset ! 😀🌺 Jag skulle kunna sitta därute en morgon och ta bilder på ändringen av morgonen! Ha en mysig handlingstur ! ( jag försöker sluta med sockret , inget godis eller sötsaker ) Igår kväll satt jag i soffan och drack kaffe och åt frö kex till . . 😀😜 Gissa om jag va på väg till affären , några gånger . . 😛😜men fixade det ! Yes , En kväll avklarad ! 😀

HH 🙂

Annons:
Mooniq
2019-09-24 07:13
#7

#6 bra idé att dra ner på sockret men jag vet hur svårt det är, men kämpa på.

Om du är snacks-sugen så tipsar jag gärna om att skiva gurka i ½cm skivor och toppa med salamibit,räkröra  eller lite mjukost. jag gillar även att dela kokt ägg och ha på lite räkröra - ägg mättar fint.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

flocken
2019-09-24 07:21
#8

Godmorgon Trött och sliten efter gårdagens bravader med problem hunden. Första gången jag inte lyckades få han koppla av så mannen fick cykla med honom. Då gav han med sig. Men känns i kroppen idag. Blir en udda dag. En kort sväng i skogen sen möta min syster o några av hennes dagis barn. De pratar just nu om samhället och vad som behövs. O en av personalens hundar går på mitt dagis. Så träffa noccos dagis låg högt upp på listan.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
2019-09-24 07:22
#9

#5 Jag saknar min gamla cykel (och moped).

Cykeln var en röd Skeppshult utan växlar som jag fick när jag var 13 år. Min första vuxencykel. Den gick i graven runt 2013  så jag hade den i närmare 40 år🙂

Nu har sotaren redan varit här. Snabbt som blixten. Så lite som vi eldar så ska det räcka med sotning vart fjärde år sa han.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2019-09-24 07:33
#10

# 7 Tack så mycket för ditt tips ! Ska köpa gurka , morötter , räkor och ägg! 😀

HH 🙂

aggeelin
2019-09-24 07:49
#11

Godmorgon! Här skiner solen och det är kyligt ute. Jag har tagit fram min höstjacka.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

JMW
2019-09-24 07:56
#12

Morrn! Tempen varit nere på -2 och har precis kommit över nollan. Frostvitt ute.

#9 Det låter ju skönt för er. Vi har sotning två gånger om året. Sist när han skulle sota så blev det inget för hans dammugare hade brunnit. Han kommer nog snart igen.

MonicaLagerquist
2019-09-24 08:09
#13

God morgon

Betydligt varmare idag.

Jag sover för närvarande väldigt skruttigt och vaknar tröttare än när jag gick och la mig.

Jag håller också på med att minska mitt sockerintag. Nu har jag ju inget stort sockerintag men nu är det helt slut med godis kakor och skräpmat.

En hundpromenad och kallt kolsyrat vatten är mi´tt sätt att tackla sockersuget när det kommer.

Kokta ägg finns alltid i kylen om suget sätter in.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Ljungåsen
2019-09-24 12:55
#14

#6 Sådär mysigt att handla tycker jag nog inte att det är, men man måste om man vill kunna äta. Nu är det gjort i alla fall, så vi har så vi klarar oss till nästa tisdag. #9 Vi eldar frekvent i kaminen hela vintrarna, så här sotas det en gång om året. #13 Å vad jobbigt när inte sömnen fungerar. Du har min fulla sympati, jag vet precis hur jobbigt det är.

JMW
2019-09-24 14:53
#15

#14 Då är det tydligen skillnad på kamin och vedspis eftersom det sotas två gånger om året här.  Märkligt.

Ljungåsen
2019-09-24 15:01
#16

#15 Ja, det är märkligt. Det är säkert så att olika kommuner har olika regler för hur sotningen ska skötas. Varför göra lika, när man kan göra olika liksom?

MonicaLagerquist
2019-09-24 17:01
#17

Vi sotar vår kakelung med två års mellanrum,

Stolt ägare till fem La permer

JMW
2019-09-24 17:45
#18

#17 Det är som här. Kakelugnen sotas vartannat år.

Upp till toppen
Annons: