Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 1056 ggr
Maria
9/21/19, 6:35 AM

Godmorgon lördag 21 september

Godmorgon på er.

Hoppas ni får en härlig lördag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Soligajag1
9/21/19, 6:40 AM
#1

Godmorgon ! 🙂

Lördag den 21 September och det är just nu + 9 grader ute . Sover du aldrig längre på morgonen Maria ?  

Idag blir det jobb för mig .  Ha en fin dag alla . 🌺☀️ Här har dem lovat en varm dag , uppåt 20 grader . 👍

HH 🙂

Mooniq
9/21/19, 6:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

Mårning. Idag ska jag till Lysekil och vakta på fotoutställningen. Igår var jag i Lysekil och träffade en kompis. Hennes katt kom tassandes och satt i knät en lång stund tills han bestämde sig för stolen bredvid - Den här katten ville inte vara modell. Alls. 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Soligajag1
9/21/19, 6:48 AM
#3

#2 Vilken sötis 🐱  Vilken mysig pläd kissen har. 🙂

Lycka till med fotoutställningen . 👍

HH 🙂

Ljungåsen
9/21/19, 6:51 AM
#4

God morgon! Här är det nio grader varmt ute. Vilken skillnad mot för ett par dagar sedan. Marsvinet mår fortsatt oförskämt bra. Visserligen får hon rätt rejäla doser smärtstillande, men ändå. I morse kom hon springande mot mig när det var dags för morgongrönsakerna, så senare idag ska hon få flytta ihop med en av kompisarna så hon slipper sitta ensam.

Soligajag1
9/21/19, 6:54 AM
#5

#4  Det låter som en härlig början på morgonen . 👍 

Hoppas det går bättre och bättre för varje dag . 🙂

HH 🙂

Maria
9/21/19, 6:54 AM
#6

#2 Söt katt.

#4 Så skönt att lilla marsvinet repar sig.

#1 Nej jag brukar alltid vakna tidigt men så lägger jag ju mig ganska tidigt på kvällen också.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Soligajag1
9/21/19, 6:56 AM
#7

#1  Okej , då förstår jag .  🙂

HH 🙂

Ljungåsen
9/21/19, 6:59 AM
#8

#5 och #6 Det är alldeles underbart fantastiskt att det går så bra. Jag är förvånad, men glad. Jag har en tendens att alltid förvänta mig det värsta, så det är trevligt när jag har fel.

Soligajag1
9/21/19, 7:06 AM
#9

#8 Förstår det . Att kunna slappna va och se sin lilla goding bli bättre  och bättre . 

Kan berätta att jag hade eller vi syskon fick ett marsvin när vi va små ,  men den började bita sig på huden , , vet inte varför ?  vi va så noga med honom , bytte foder , vatten och hö eller vad heter det ? minns inte just nu .    Vi va tvungna att ta bort honom sen , och jag va så ledsen. 😕

HH 🙂

Ljungåsen
9/21/19, 7:29 AM
#10

#9 Det var säkert marsvinsskabb (kallas ibland även för sellnic). Många marsvin bär på det utan symptom, men så bryter det plötsligt ut när marsvinet blir nedsatt av någon anledning. Om ni bara hade ett marsvin så är det troligt att stressen av att vara ensam gjorde att det bröt ut. Förr visste man inte bättre, men numera är det (tack och lov) olagligt att ha ett ensamt marsvin. Obehandlad skabb leder alltid till döden. Det är en vidrig sjukdom, och riktigt plågsam för marsvinet, men lätt att behandla med rätt medicin. Väldigt många av mina har haft skabb när de kommit hit, men med medicin har de blivit friska. Beklagar din förlust, även om det var länge sedan.

MonicaLagerquist
9/21/19, 7:42 AM
#11

God morgon

Mannen laddar för en heldag ute på jaktmarken och jag ska ut med hunden och sen blir det matbrödsbakning.

Stolt ägare till fem La permer

Soligajag1
9/21/19, 7:43 AM
#12

#10 Tack så mycket för ditt svar ! Till det hela att han skulle vart ensam , vi i familjen ( 6 st ) + grann barn , mm. Tog hand om honom, så ensam va han inte , på sommaren fick han va ute på gräsmattan och springa och ha kul. 😀 Men såklart kan han ha känt sig ensam i sin bur.

HH 🙂

JMW
9/21/19, 7:50 AM
#13

Morrn!
10 grader och solen börjar kliva upp. Idag ska resten av gräset klippas. Klippte i 2 timmar igår och det blir väl något liknande idag. Sista klippningen för säsongen. Sedan blir det till att klyva klart det sista av veden.

Annons:
Ljungåsen
9/21/19, 7:52 AM
#14

#12 Med ensam menar jag att han inte hade någon marsvinskompis. Marsvin är flockdjur, och mår väldigt illa av att inte få bo med ett eller flera andra marsvin. Det brydde man sig inte om förr, men numera är det inskrivet i djurskyddslagen att marsvin inte får hållas ensamma. De måste ha åtminstone en kompis i samma bur. Människosällskap kan aldrig ersätta sällskapet av ett annat marsvin.

Fridaaaa
9/21/19, 8:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

God morgon!

Sonen vaknade kl 6, inte kul en lördagmorgon haha!
Se vad vi ska hitta på idag. Märks att det är höst - är då ingen värme ute brrr

Var på BVC i onsdags, 18 månaderskontroll
10,3 kg och 79 lång :) Och lite andra grejer de testade om han kunde och så. Gick igenom "besiktningen" denna gången med ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mooniq
9/21/19, 8:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Dagens ros till oss alla. Tog just kort på rosorna i trädgården.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Ljungåsen
9/21/19, 8:35 AM
#17

#16 Du är skicklig! Underbar bild.

Maria
9/21/19, 8:39 AM
#18

#16 Wow vilken bild.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
9/21/19, 8:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

#16 Åhh , så vacker ros! 😀🌺 Du är duktig att plåta! 👍 #14 Jodå , förstår det ! Men det va inte så på den tiden , för 30-40 år sen , då kunde man ha 1 djur , 😀 Men idag ska man ha 2 djur så dem har sällskap av varann . Men . . Säger jag , Nu är djuren som vi människor ( tycker jag) ibland vill dem va ensamma , sova ensam och få va ifred. Men men . . Det är en utav anledningarna att jag skaffade 2 katter , dem är bröder men väldigt olika .

HH 🙂

Soligajag1
9/21/19, 8:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Eller såhär : Myser ihop , oftast ! Knatte o Tjatte 😻😻😀❤️

HH 🙂

Annons:
Ljungåsen
9/21/19, 8:53 AM
#21

#20 Fina katter!

[[eskils_]]
9/21/19, 10:30 AM
#22

God förmiddag. Hittills har vi 11 grader här, men det ska bli varmare och en riktig solig dag. ☀️🙂

#2 Fin kisse!

#14 Skönt att ditt marsvin mår bra och får flytta tillbaka till kompisarna! Bra att det är lagstadgat att de inte ska bo ensamma.

#15 Grattis till att den lille gick igenom besiktningen!

#16 Vacker ros!

Maria
9/21/19, 11:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Nu är det mat på gång. Känns ovanligt att skala räkor i lugn och ro. Jag saknar gamle Moritz.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[[eskils_]]
9/21/19, 11:32 AM
#24

#23 Ser väldigt gott och nyttigt ut! Ska det bli soppa eller gryta?

Förstår att du saknar Moritz, vet precis hur det är. 😕

Maria
9/21/19, 11:36 AM
#25

#24 Det ska bli viltköttbullar idag. Har inte börjat med färsen ännu och så blir det fisksoppa som ska ätas imorgon.

Vi ska på bio imorgon mitt på dan och se Downtown Abbey.

Då är det skönt att bara värma middagen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[[eskils_]]
9/21/19, 11:40 AM
#26

Aha, låter bra alltihop. 🙂

aggeelin
9/21/19, 3:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Vi är på stortorget och ska äta lunch. Utsikt mot det som kallas likkistan. Nu när vi sitter här låter det som ett fint Vattenfall! Har aldrig tänkt så förut.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
aggeelin
9/21/19, 3:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Jag sitter med ryggen till och ser vattenfallet i ett fönster!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
9/21/19, 3:05 PM
#29
wildfire
9/21/19, 4:07 PM
#30

God Eftermiddag i tråden 🙂

Soligt och varmt men i morgon vänder det.

Härliga bilder ni bjuder på 😎

Ljungåsen så skönt att allt gått så bra  för marsvinet 👍

Philippa vet jag inte mycket med, svårt för dom att avgöra men allmäntillståndet är som vanligt men röntgen visar någon form av dimma mot lungor och hjärta så hon fick en kortisonspruta sen ska vi tillbaka och röntga igen. Forl är på gång också men inte långt gånget och hon besväras inte ännu av det.

Det blir lite nu framöver med att ta hand om henne på bästa sätt, först ut är lungor och andningen som var förändrad ansåg vet sen ser vi över tänderna som är i så tidigt skede och här har vi inne på att vi skött munhygienen så bra med borsta och plaqueoff och hon blir 14 år och 4 månader har alltid vart frisk aldrig fått en enda medicin mer än avmaskning som sig så bör med jämna mellanrum även för innekatt.

Var så slut häromdagen så jag orkade inte skriva om det för man blir ju lite nedåt när man ser att djuren förändras av ålder och förstår att det är början på slutet men hon har haft ett gott underbart liv och bara fått vara sig själv och än är hon med och hör och häpna jag har inte hört henne hosta på några dagar så kanske gör kortisonsprutan sitt, hoppas hoppas 😎

Önskar er en fortsatt fin Lördag en Lördag jag haft som Söndag hela dagen så snacka om lite dagvill 😃

Ljungåsen
9/21/19, 6:55 PM
#31

#30 Håller tummarna för att kortisonet hjälper Philippa. Jag förstår precis hur jobbigt det är när ett älskat djur inte mår riktigt bra.

Upp till toppen
Annons: