Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 829 ggr
Maria
9/19/19, 6:08 AM

Godmorgon torsdag 19 september

Godmorgon på er.

Jag är ledig idag men ska iväg nu på morgonen till den andra intensivvårdsavdelningen jag låg på. Sahlgrenska består av tre sjukhus. Mölndal och Östra också och jag låg på Mölndal.

Hoppas ni får en bra torsdag och inte fryser för mycket. Vi har bara 6 grader. Brrrr.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ljungåsen
9/19/19, 6:25 AM
#1

God morgon! Idag är det hela två grader varmt. Om en stund blir det avfärd mot Göteborg. En av mina marsvinsflickor ska kastreras idag, och som alltid inför en operation så är jag jättenervös.

Maria
9/19/19, 6:29 AM
#2

#1 Är det Blå Stjärnan du ska till?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mooniq
9/19/19, 6:31 AM
#3

Mårning. Bara 4 grader ute, lite kaffe o tv-nyheter o sen ut på en promenad innan det är dags att åka till jobbet kl 11.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Ljungåsen
9/19/19, 6:33 AM
#4

#2 Ja. Till deras exotiska avdelning. Där finns det jätteduktiga marsvinsveterinärer, men jag är nervös i alla fall.

wildfire
9/19/19, 6:43 AM
#5

God Morgon !

Tre grader bjuds det på här.

Är på språng till veterinären med min äldsta katt Philippa som gått och fått hosta,misstänker astma men vi får se vad dom säger.

#0 Lycka till hos läkaren.

#4 Lycka till hos veterinären,sånt där brukar gå bra men man oroar sig alltid och det är helt naturligt att vi gör.

Ha en fin dag, nu måste Philippa och jag traska iväg till tåget 🙂

Maria
9/19/19, 6:51 AM
#6

#4 Ja de lär vara väldigt duktiga där.

#5 Hoppas det går bra för er också.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ljungåsen
9/19/19, 7:12 AM
#7

#5 Tack för omtanken. Lycka till hos veterinären själv. Hoppas det inte är något allvarligt med Philippa. #6 Det är värt att åka en bra bit för att få träffa en duktig veterinär. Nackdelen med att bo på landet är att det är långt till allting.

Magi-cat
9/19/19, 7:21 AM
#8

God morgon! 3 grader plus just nu, men det har varit minus 1 i natt och det ligger kvar frost i gräset på några ställen …🥶 Det är för tidigt!😭

Lycka till hos vetten alla som ska dit! 🐱❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
9/19/19, 7:41 AM
#9

Nu sitter jag på Mölndals sjukhus. Som vanligt i god tid 😊

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
9/19/19, 7:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Godmorgon! Det är ca 5 grader här men i uterummet är det ändå helt ok. Bäst att passa på att få solljus så mycket det går.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
9/19/19, 7:48 AM
#11

#10 Så gott det ser ut.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
9/19/19, 8:08 AM
#12

God morgon

Kallt även i Örsundsbro.

Inga direkta planer för dagen. Sydde klart det som skulle sys igår och fick det levererat så nu har jag inget beställt som ska sys.

Lite städning finns det väl alltid att göra.

Vi har inte träffat svärmor på ett par dagar. När vi har kommit ner har hon varit iväg på olika aktiviteter. En dag var det ätning av kantarellmackor på en annan avdelning och igår var det en trubadur där som spelade och sjöng med de boende.

Köket på boendet är ju under renovering och kökspersonalen jobbar på skolan tvärs över gatan men igår så blev det pyttipanna gjort på ute platsen nere på boendet. De använde en stor stekhäll med eld under.

De har mycket olika aktiviteter där nere.

Stolt ägare till fem La permer

Magi-cat
9/19/19, 8:22 AM
#13

Lycka till på sjukhuset, Maria! ❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Maria
9/19/19, 9:37 AM
#14

Nu fick jag äntligen se det gröna kaklet som finns med i alla mina hallucinationer och drömmar. Det är endast kaklet jag minns från intensiven. 😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
9/19/19, 11:47 AM
#15

Storstädar vardagsrummet men nu är det kaffepaus.

Stolt ägare till fem La permer

aggeelin
9/19/19, 11:48 AM
#16

#11 ja gott! Hemgjord gurka från min brors odling smakar så gott!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

zabelle
9/19/19, 12:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Lycka till idag Maria!
Hoppas det går bra för både marsvin och katt, veterinärerna brukar vara duktiga!
Har ett par timmar kvar att jobba sen är det äntligen helg för mig.

Zabelle   

Cireea
9/19/19, 1:10 PM
#18

God dag allihopa! 

Vi fick en lång sovmorgon, och det behövdes verkligen kan jag lova. Känner mig utvilad och har redan tagit itu med disken. Nu ska jag hitta något att äta. 

+12 och halvklart ute. Inte varmt men inte för kallt heller, en härlig höstdag!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Ljungåsen
9/19/19, 1:35 PM
#19

Väntar på att veterinären ska ringa och berätta hur operationen gått. Undersökningen innan visade att hon hade en cysta på ena äggstocken (just äggstockscystor är marsvinens förbannelse), så den bör förklara varför hon betett sig så jobbigt under brunst. Det var helt klart rätt beslut att kastrera, men jag har megaångest ändå. Operationer ska man inte ta lätt på.

Lona
9/19/19, 4:59 PM
#20

#19, Hur mår hon? ❤️ Håller tummarna för er!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Lona
9/19/19, 5:03 PM
#21

Vaknade inatt av att jag frös, 12 grader inne trots att elementet var på. Det blev till att rota fram vintertäcket och krypa ner tillsammans med hundarna. Ska till min psyk-kontakt idag och lägga upp hur vi ska göra framöver med behandling och så vidare. Även om jag rent teoretiskt hör till psykiatrin i Göteborg igen efter att jag flyttat så kommer jag definitivt klamra mig fast vid mottagningen i Borås! ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
9/19/19, 5:25 PM
#22

#21 Hoppas det går bra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ljungåsen
9/19/19, 6:06 PM
#23

#20 Tack för att du frågar. Hon är hemma nu. Kastreringen har gått bra, men hon är väldigt trött av sövningen. Hon äter inte ordentligt själv så jag får stödmata, men det är helt som förväntat. Lite grönsaker har hon petat i sig, men inget hö (än). Det känns mycket bättre nu när hon är hemma.

wildfire
9/19/19, 6:24 PM
#24

❤️Skönt ni är hemma nu Ljungåsen  och all lycka till ❤️

Jag är lite mer bekymrad för min Philippa men jag vill inte tynga er med det så jag önskar er en fin kväll . Ha det fint 🙂

Cireea
9/19/19, 7:00 PM
#25

#24 Om det känns lättare att dela med dig så pratar jag nog för flera när jag säger att vi gärna lyssnar 🌺


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Ljungåsen
9/19/19, 7:01 PM
#26

#24 Tack! Jag lider med dig. Det är hemskt när ens små älsklingar inte mår bra.

Maria
9/19/19, 7:03 PM
#27

Ja prata på bara. Ibland kan det kännas bra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
MonicaLagerquist
9/19/19, 9:12 PM
#28

#24 Behöver du lätta hjärtat så finns vi här.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: