Annons:
Etiketthus-och-hem
Läst 1613 ggr
Mooniq
9/15/19, 2:24 PM

Ikea maraton

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7

Så repade jag lite energi att orka gå igenom Ikeas möbelvåning. Satt runt i lite soffor, fåtöljer och även ett par snygga bäddsoffor, Men jösseeees så mycket folk, stressade folk, gapiga ungar, ungar som springer och som !! hoppar !! i möblerna. Va e det för fel på folk alltså? och när jag skulle börja kolla höj/sänkbara skrivbord så hade jag plötsligt 5 tonårskillar runt mig som minsann oxå skulle köra borden upp o ner - för att man kunde, sitta o snurra i snurrstolarn och allmänt bete sig som.. jag vet inte vad.. Till slut blev jag irriterad och ställde mig o blängde på en av grabbarna och när han fattade att jag hade en åsikt så troppade de av. Jag undrade högt - har dagis brunnit?. 

Garderobsavdelningen var mer i min smak, jag några luttrade pensionärsgubbar som hummade och vände o vred på dörrar, knoppar och hyllor, där var energin runt mig klart lugnare och jag hittade jättefina öppna skåp med lådor nertill och hängstång för galgar upptill - så nu är frågan om det blir den vita modellen eller den grå?

Lurar ju på att ha ett höj sänkbart skrivbord i det lilla köket jag ska flytta till men hittade fina köksöar som oxå kan passa, tror jag. Skrivborden har svart/vit/krom underställ och sen en mängd olika bordsskivor och färger att välja mellan.  Höj o sänkbart antingen med manuell vev eller elektriskt.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
Lona
9/16/19, 4:34 PM
#1

Åh, nu blir jag möbel-sugen! Det skulle vara så kul att köpa nya möbler i samband med flytten men det får nog vänta tills jag fått tag på något eget ställe att bo på.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Ljungåsen
9/16/19, 4:39 PM
#2

Ikea på helgerna brukar vara en fruktansvärd upplevelse. Alldeles för mycket folk, högljutt och allmänt jobbigt. Jag ska till Ikea på torsdag för att handla köksskåp. Hoppas på att det är hyfsat lugnt.

Lona
9/16/19, 6:25 PM
#3

Söndag kväll helgen innan löning brukar vara suveränt! Jag vet förstås inte om alla deras affärer har öppet då, men här funkar det i alla fall. 🙂


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Caeli
9/16/19, 7:07 PM
#4

Går helst i den sortens affärer på vardagar. Oftast lugnt och skönt och minimum med barnfamiljer med skrikiga ungar som tillåts att använda affären som lekplats…

aggeelin
9/16/19, 8:12 PM
#5

Jag ärr säkert lite konstig men jag undviker sånt som Ikea. Har inte varit där på fem år.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Soligajag1
9/16/19, 8:52 PM
#6

Ojoj. . Ikea , säger som # 5 , Det va längesen jag va där! Går helst där precis när dem öppnat , och vet vad jag ska ha , sen hem. Men håller med om dessa ’ busiga skrikiga’ ungar 😱😡 Inget Ikea för mig nu.

HH 🙂

Annons:
Ljungåsen
9/16/19, 9:23 PM
#7

Jag undviker också helst Ikea, men ibland måste man. Alternativet är att handla det som behövs mycket dyrare någon annanstans, och fullt så kul tycker jag inte att det är att göra av med pengar.

Lona
9/16/19, 9:55 PM
#8

Jag känner mig något sätt trygg med Ikea. Jag vet vad de har för sortiment, vilken kvalité de har på varorna och man är lite lagom anonym i affären (om man väljer rätt tidpunkt).
Jag är definitivt inte typen som tycker om att gå omkring i olika affärer och titta på olika alternativ, kanske åka runt på loppisar/second hand eller liknande - jag vill gå in, ta det jag ska ha, betala och åka hem.
Numera tycker jag dessutom att Ikea har rätt bra grejer, lite halvneutralt och anonymt kanske men det är bara positivt eftersom jag inte gillar att sticka ut ens i mitt eget hem. Det var dessutom längesen jag saknade några skruvar i paketen…😉


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
9/17/19, 6:55 AM
#9

Vi åker till Ikea ibland men då går det snabbt. Jag vet i allmänhet vad jag behöver.

Korv och mjukglass är ett måste efteråt😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
9/17/19, 6:58 AM
#10

#9  Ja, , Vilken mjukglass ! Mums! 👍

HH 🙂

JMW
9/17/19, 7:37 AM
#11

Det var så länge sedan jag var på ett IKEA-varuhus så jag minns inte. Närmaste finns ca 12 mil härifrån så det blir liksom inte så ofta. Fast ibland önskar jag att jag hade IKEA nära.

zabelle
9/17/19, 2:40 PM
#12

Att behöva åka till Ikea känns som ett straff. 🤐

Zabelle   

Maria
9/17/19, 2:40 PM
#13

#12 Ja eller Ullared.😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
zabelle
9/17/19, 2:45 PM
#14

Jag är med i VVU….
Våga vägra Ullared 😂

Zabelle   

Mooniq
9/17/19, 3:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

#14 zabelle - jag är oxå VVU - över min döda kropp.. 

jag inser att jag måste tillbaka till Ikea och kolla en specifik köksö som jag hittade och tog kort på men som jag inte hittar i ikeas sortiment.. det ska ju vara jag till sånt alltså 😟 Sen hem o beställa online och hemtransport när jag har flyttat.  Skulle bli glad om den finns i vitt, smarta lådor/förvaring som jag behöver.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Ljungåsen
9/17/19, 3:05 PM
#16

#14 Jag är också VVU. Det finns inte en chans att jag utsätter mig för det. #15 Så typiskt. Hoppas nästa besök blir lite lugnare och trevligare.

Maria
9/17/19, 3:07 PM
#17

Haha jag ska gå med i VVU😁

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
9/17/19, 3:55 PM
#18

Haha det finns lite olika "föreningar". Jag är med i VVF.

zabelle
9/18/19, 9:39 AM
#19

#18 Våga Vägra Facebook? 😇

Zabelle   

JMW
9/18/19, 9:40 AM
#20

#19 Jepp, precis!

Annons:
zabelle
9/18/19, 9:46 AM
#21

#19 Har några sådana vänner också 😃
De försöker få mig att använda Instagram istället.

Zabelle   

JMW
9/18/19, 10:50 AM
#22

#21 Jag har faktiskt Instagram men  bara med mina barn och ett fåtal nära vänner.

aggeelin
9/19/19, 7:45 AM
#23

Jag håller med Zabelle både om Ikea och Ullared.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

wildfire
9/21/19, 4:20 AM
#24

Instämmer med Zabelle 😎 

Varken Ikea eller Ullared har jag besökt sen jag var liten men å andra sidan ska allt vara gammaldags hos mig så stilen passar inte in.

TS hoppas du blev nöjd med dina nya möbler 😎

Mooniq
9/21/19, 6:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Så fick jag svar från Ikea och den köksön jag fastnade för var ett "hemmabygge" av personalen i Uddevalla. Men nu vet jag vad jag ska beställa när jag ska ha den i alla fall. 

Ikea mejlsvar: Det här är en köksö som varuhuset själva byggt ihop med 2 st 80x80 METOD stommar, MAXIMERA lådor , EKESTAD fronter och täcksidor och BAGGANÄS knoppar. Det ser sedan ut som att de har använt sig av en måttbeställd EKBACKEN betongmönstrad laminatbänskiva.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
9/21/19, 6:39 AM
#26

#25 Aha. Vår köksö är gjord av två underskåp respektive två överskåp som står mot varandra. Vi har en tjock ekskiva som vi beställde som "lock"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mooniq
9/21/19, 6:43 AM
#27

"26 Maria - ja, jag får ett litet kök när jag flyttar så extra lådor är nödvändigt, och nu kan jag nog även titta på fler färger - tex vita täckskivor på sidorna o lådfronterna för övriga köksluckor är vita i nya lägenheten. Överliggande skiva/locket ska jag nog beställa lite bredare så jag på ena sidan kan ha 2 lite högre barstolar eller pallar. Sen får jag lura på hur jag ska göra med bra belysning - får  kolla nån hängande lampa att placera över köksön.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
Maria
9/21/19, 6:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

#27 Vår så att säga underdel på ön är lådor. Jättepraktiskt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mooniq
9/21/19, 7:09 AM
#29

#28 Maria - jättesnygg och praktiskt. får jag kopiera kortet o ta med till ikea?

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
9/21/19, 7:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

#29 Såklart du får 😊 Här kommer andra sidan med överskåpen. Allt står på en sockel.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mooniq
9/21/19, 7:28 AM
#31

#30 Maria - så själva locket/skivan är i runda slängar..  160 x 120 cm?

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
9/21/19, 7:32 AM
#32

Mätte nu och skivan är 150 gånger 105

Under och överskåpen är 80 + 60

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: