Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 820 ggr
Maria
2019-09-15 06:41

Godmorgon söndag 15 september

Godmorgon på er. 

Det hällregnar hos oss och det känns som om det har gjort det hela natten.

Idag ska vi köpa en ny DVD. Den gamla har strulat ett tag och igår så kom inte skivan ut på en bra stund men till slit så…

Hoppas ni får en fin söndag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ljungåsen
2019-09-15 07:12
#1

Godmorgon! Det ösregnar här också, och blåser rejält. Idag ska jag städa hos min lilla flock med marsvin, och i eftermiddag blir det möte i vägföreningen.

MonicaLagerquist
2019-09-15 07:20
#2

God morgon

Idag ska vi tömma båten på textilier.Blir det varma dagar kan vi segla utan dynor inne i båten.

Stolt ägare till fem La permer

JMW
2019-09-15 07:34
#3

Morrn! 
Regnigt och blåsigt här också. Det har blåst som sjutton under natten, blev tvungen att gå upp och dra igen fönstret lite. 
Så min utedag är nog ingen bra idé idag.

Mooniq
2019-09-15 07:39
#4

Mårning. blåsigt här med. idag har jag tänkt åka till Ikea och sitta mig runt i fåtöljer o soffor. Nästa lägenhet blir ju större så jag lurar på att komplettera med tex fåtölj o fotpall i samma serie som jag redan har hörnsoffa. ska kolla lite på höj/sänkbara skrivbord, lampo och växtlampor. 

Brorsan hade köpt ikeas växtlampor och skapa små öar av gröna växter i sina mörka hörn och jäklars så gröna o fina växter han har - de växer o frodas otroligt bra. 

Sen ska jag kolla nån typ av garderobsystem för nästa lgh saknar garderober så jag har en del att pyssla med idag. 

Så jag ser fram mot en perfekt inomhuspromenad idag så kan det blåsa o regna bäst det vill på utsidan. 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

MonicaLagerquist
2019-09-15 07:50
#5

Det har varit en storbrand i Enköping i natt.Så otäckt med bränder.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4qv38R/storbrand-i-enkoping--boende-evakuerade

Stolt ägare till fem La permer

Soligajag1
2019-09-15 08:09
#6

Godmorgon ! Söndag och jobb ! Blir nog att städa och diska efter kulturnatten ! 😀😜 Ingen fara ! Ska se om jag hinner baka en kaka med ! Det regnar här med! Tur man är inne då och jobbar ! Ha en fin Söndag ! 😀❤️

HH 🙂

Annons:
Ljungåsen
2019-09-15 08:23
#7

#5 Ja, bränder är otäcka. Lägenhetshuset där svärföräldrarna bor brann för tio år sedan, och händelseförloppet verkar mycket likt det i Enköping i natt. Även då började branden på en balkong och spred sig sedan genom vinden. Jag tycker synd om alla boende. Det kommer ta tid innan de kan flytta tillbaka hem igen.

flocken
2019-09-15 08:25
#8

Godmorgon Mår verkligen inte bra. Min kropp har blivit så mkt sämre. Hoppas att det bara är tillfälligt. Min syster kom på besök i veckan o hon blev chockad. Oftast hinner jag vila o ta mediciner innan besök. Vi måste snart göra om i köket då jag inte kan lyfta armarna. Kan inte öppna flaskor utan hjälp. Orolig för framtiden. Nu ska jag strax göra en sockerkaka. Yngsta sonen ska hälsa på pappa på jobbet idag. Klart han ska ta med sig fika. Under tiden blir det en tur vid havet. Trots halv storm

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

wildfire
2019-09-15 08:27
#9

God Morgon !

#5 Usch ja stackars dom drabbade 😕

En lugn söndag väntar,tänkte faktiskt inte göra ett smack bara ta det lugnt för en gångs skull.

Ha en fin000000000000,  😂där kom Walter in och ville skriva god morgon han med 😂 så jag får göra ett nytt försök att önska er en  fin söndag  ☀️

Demeter
2019-09-15 09:17
#10

Godmorgon!

Jag har en sån fruktansvärd huvudvärk. 

Hoppas att alla får en bra dag!

Maria
2019-09-15 12:17
#11

Så nu har vi en ny DVD-spelare inkopplad och klar.🙂

Vi har även varit och hälsat på lilla barnbarnet en snabbis.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
2019-09-15 14:08
#12

Nu äntligen kikar solen fram. Det har regnat och blåst nåt alldels förfärligt. Det blåser halv storm fortfarande.

#11 Ni kunde fått vår DVD-spelare. Som ny! Tror vi använt den kanske 5 gånger de senaste 5 åren. Känns som en onödig pryl här hemma. 😉

Maria
2019-09-15 15:35
#13

#12 Tack. Det känns ganska gammaldags men vi köper en hel del filmer på just DVD🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
wildfire
2019-09-16 05:00
#14

Undrar hur länge dvd och cd finns kvar innan det som med vinyl försvinner från marknaden. Använder nästan aldrig mobil och absolut inte att se filmer eller lyssna på musik den är mest för att sj med flera envisats med att ta bort biljettluckor och hade dom inte det hade jag klarat mig helt utan mobil.

Minns för många år sedan,tror det var nånstans i slutet av 80 eller början på 90 så gick jag in på en skivaffär och trodde mig kunna köpa en skiva men icke det fanns bara cd vilket jag då inte ens visste vad det var och sånt här tycker jag inte om att man inte ska få tag på och måste byta ut grejer,ladda upp med nytt för det gamla fått gå i graven 😕

Valmöjligheter måste finnas och vi måste kunna avgöra om v i vill ha ny teknik eller inte och jag är sån som kämpar emot.Nåja en gammal skruttdator har jag men inget fiber eller något annat bara ett åldrigt modem ,inga kanaler varken på tv eller dator för intresset finns helt enkelt inte hos mig. En dag lär det inte ens fungera så det är dagen jag blir utan för noll intresse finns i att hänga med i teknikträsket och förnyar mig gör jag inte.

Hittade för några år sedan  en ny grammofon i gammaldags stil från förr så äntligen kunde jag börja spela mina gamla vinylskivor igen 😎

Maria
2019-09-16 06:14
#15

#14 Vinylskivor är stort bland många samlare. Sonen har samlat i många år men sålt mycket av samlingen nu.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

wildfire
2019-09-16 06:23
#16

#15 En del är riktiga fenor på det där med att samla vinyl och har stenkoll på dess värde vilket kan stiga rejält många gånger 👍

Tarotstollan
2019-09-16 23:44
#17

Vinylskivor är på väg tillbaka, säger de som vet. Många stora artister släpper även sina nya skivor på vinyl numera.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: