Annons:
Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 431 ggr
Maria
9/10/19, 7:20 AM

"Nya maträtter"

Vi pratar ofta mat här hemma och sonen sa att han minns sin uppväxt med många olika maträtter. Att vi hade så stor repertoar så att säga😉 Det kanske tog två månader eller mer innan samma maträtt kom tillbaka ibland..

Jag har aldrig tänkt på det så och undrar hur ni gör? Har ni stor repertoar?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
9/10/19, 7:21 AM
#1

Även idag så testar jag nytt ofta. Får recept lite här och där och de som är goda hamnar i "kokboken"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
9/10/19, 8:07 AM
#2

Det där går i vågor. I perioder så fastnar jag i samma samma. Sen får jag lite lust och energi och provar nytt och sådant jag inte gjort på väldigt länge.

MonicaLagerquist
9/10/19, 8:27 AM
#3

Vi äter väl ganskla olika mat men det går i perioder.

För tillfället blir det mycket lax då min man köpte hem fem kilo lax för inte så länge sen. Sen har vi via en kamrat fått köpt kött så det blir mycket njurtapp .

Sommartid blir det sallad till lunch och vintertid soppa.

Stolt ägare till fem La permer

sp0ngeb0b
9/10/19, 8:54 AM
#4

Jag lagar ofta samma rätter, men försöker variera ingredienserna så mycket jag kan. Det är för att jag har dålig fantasi och ogillar matlagning, så jag gör det jag tycker är gott, enkelt, nyttigt och lätt att göra stora omgångar av. Är väl lite bekväm av mig också. Men ibland får jag någon idé på "ny" maträtt (alltså, en maträtt jag inte alltid lagar). Brukar laga 1-2 rätter per vecka och fylla kylen med, sen äter jag det tills det är slut och lagar därefter nytt. Därför blir det kanske inte så stor variation som det skulle kunna varit om jag lagade ny mat varje dag.

Leifsdotra
9/10/19, 9:00 AM
#5

Vi äter mycket lamm och vilt (mest älg) härhemma, men det går ju att variera i många olika rätter.  Vi gör en hel del korv, sen blir det ju också mycket färs. På helgerna unnar vi oss finare delar som filé, kotletter osv. Jag petar in minst 1 fiskdag i veckan också, men familjen är rätt kräsen när det gäller fisk.

Namiko
9/10/19, 9:07 AM
#6

Jag fastnar ofta på en maträtt och äter den tills jag blir less men jag använder väldigt sällan recept och därför varierar även samma maträtt lite mellan varje gång jag lagar den beroende på vad jag har hemma och dom brukar även utvecklas med tiden. Eftersom jag bor ensam så kan jag helt enkelt äta vad jag vill hela tiden så ibland blir det samma maträtt varje dag i två veckor, andra gånger så blir det olika maträtter varje dag.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annons:
Upp till toppen
Annons: