Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 597 ggr
Maria
2019-09-10 06:47

Godmorgon tisdag 10 september

Godmorgon på er från ett Göteborg i ösregn. Det är 15 grader ute.

Idag ska jag göra ingenting😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Soligajag1
2019-09-10 07:07
#1

Godmorgon ! Regnar här med , 15 grader 😀☔️ Ska fika med en go’ vän på stan , nu tvättstugan . #0 Skönt att göra ingenting !

HH 🙂

aggeelin
2019-09-10 07:29
#2

Godmorgon! Idag ska det bli fint väder! Trevligt! Hoppas att jag hinner se solen lite för nu är det mycket på jobbet idag. Ikväll är det den sista surströmming för i år höll jag på att skriva - men ett tillfälle är planerat med vänner i oktober.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Mooniq
2019-09-10 07:29
#3

Mårning. Lätt regn men behaglig temperatur ute. Några lediga timmar fram till lunch sen är det dags att jobba igen.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

JMW
2019-09-10 07:49
#4

Morrn!
Sol och 15 grader. Perfekt promenadväder.

MonicaLagerquist
2019-09-10 08:33
#5

God morgon

Tog lite sovmorgon idag så nu ligger jag lite efter.

Ett besök hos svärmor står på att göra listan idag.Visserligen är det en sak jag gör varje deg men idag är det lite viktigare eftersom att hon får Året Runt och TV tidningen på tisdagar så då åker jag dit med de.

En blyg sol lyser över Örsundsbro.

Natten till igår var det polisjakt genom byn. En drog och alkoholpåverkad kille körde i 200 knyck genom byn där det är 30 km .Färden slutade i skogen när han skulle svänga ut på 55-an. Killen klarade sig men blev av med körkortet på plats och omhändertagen av polisen. Bilen full av knark och vapen.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2019-09-10 08:39
#6

#2 Fy satan för surströmming😃😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Demeter
2019-09-10 12:24
#7

Idag ska jag arbeta, arbeta och arbeta. Jag längtar till imorgon då vi ska äta surströmming 😍

#5 Oj…

[PeterTM]
2019-09-10 15:06
#8

Hej på eftermiddagen. Varm och soligt, 24°C i skuggan här.

Det finns en norrländsk rätt som heter "surfisk", den är många gånger värre än surströmming, fast jag håller med, surströmming  luktar så illa att det inte skulle spela någon roll om den skulle smaka hallontårta, jag äter aldrig i livet nåt som stinker så.

Hörni allihop, har ni lagt märke till att den här sajten blivit en 100-procentig kvinnosida med enbart mat, mat, mat, kläder kläder, mat mat, kläder kläder? Hugg inte på mig nu, jag kan inte ensam väga upp det och jag är dessutom i dåligt skick fortfarande efter skilsmässan, går fortfarande på "lyckopiller", så jag pallar inte med att skriva så mkt.

Demeter
2019-09-10 15:13
#9

#8 Hoppas du inte tar detta som angrepp men vad har mat med kvinnor att göra? 🙂 Man kan väl laga mat oavsett kön?

Maria
2019-09-10 15:20
#10

#8 Haha. Tur att vi är olika. Jag tycker mat är jättekul och det intresset delar jag med min man. Läser gärna vad andra tillagar och får idéer. Kläder är jag väl inte lika road av. Är mat och kläder en genusfråga? Jag har aldrig tänkt på det så. Sant är att det är nästan bara kvinnor här.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
2019-09-10 15:20
#11

#9 Jag är ensamstående pappa till två hemmavarande tonåringar, så jag lagar maten varje dag, men därifrån till att prata om matlagning och maträtter är steget astronomiskt för mig. Det är generellt sett bara kockar och kvinnor är intresserade av att diskutera det. Är det en bättre uttrycksform tycker du?

Jag har också kläder på mig varje dag, men att prata om kläder är under vattenytan på intresseskalan för mig som man. Som jag uppfattar det är det kvinnor som är intresserade av att diskutera kläder och än mer så blir det om samtalet glider in på skor och väskor. Då går jag ut och sågar ved 😃

#10 Nej inte en genusfråga i sig, men att diskutera det och vara intresserad av att diskutera det tror jag är det.

Maria
2019-09-10 15:28
#12

Min son är tokig i skor och jag har en bror som aldrig skulle ha kalsonger som inte passade i färg med övriga kläder😃 men huruvida de diskuterar saken med vänner o.s.v. har jag aldrig reflekterat över faktiskt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Demeter
2019-09-10 16:02
#13

#11 Ja jag förstår hur du menade nu :) Jag är alldeles tokig i att alla kryddor ska vara sorterade efter hur starka dem är och i bokstavsordning.

Annons:
Maria
2019-09-10 16:31
#14

#13 Har du någon bild?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Demeter
2019-09-10 16:49
#15

#14 Mitt enkla kryddskåp. Brukar ha mera men just nu har jag ingen plats.

Maria
2019-09-10 16:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Jag har en kryddlåda bredvid spisen vilket är praktiskt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Demeter
2019-09-10 16:56
#17

#16 Min är ovanför spisen 🙂 Vad många kryddor du har. Älskar kryddor!

Maria
2019-09-10 16:59
#18

#17 Det är bara småburkarna. De större har jag i skafferiet.

Förr hade jag kryddorna ovanför spisen men det blev alltid så fett. Jag har läst också att värmen och ljus inte är särskilt bra för kryddorna heller så denna lådan är superbra tycker jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Demeter
2019-09-10 17:00
#19

#18 Då har jag lärt mig något nytt :)

Soligajag1
2019-09-10 18:09
#20

Min syster har alla sina kryddor så , när dem byggde om köket ! Så praktiskt ! ❤️😀 Jag har mina i ett krydd skåp, använder havssalt i typ mortel / som man vrider , 😀 Använder lagom med salt,

HH 🙂

Annons:
MonicaLagerquist
2019-09-10 19:46
#21

#8 Min man har 10 gånger mer kläder och skor än vad jag har.

Stolt ägare till fem La permer

Demeter
2019-09-10 19:48
#22

#21 Jag har också väldigt mycket kläder och skor. Använder bara skor med klack.

[PeterTM]
2019-09-12 10:55
#23

#21 Ja det är väl inte lika ovanligt kanske som det jag menar - att ha kläder, som jag redan påpekat att jag naturligtvis också har, är inte detsamma som att ha ett stort intresse för att diskutera kläder som ett intresse. Jag känner att jag blir lite missförstådd, det gäller att skilja på äpplen och päron.

Kanske är det en ickefråga, men jag känner ju att som den här sajten har utvecklats det senaste året, är det ännu svårare för mig att känna mig intresserad av att komma tillbaka hit på allvar eftersom jag inte hittar något på sidan som egentligen intresserar mig. Tidigare var det mycket mer varierande innehåll på sidan än nu, så alltid fanns det något att prata om, men idag känns det inte riktigt så och jag har ännu inte kraften att själv bryta mönstret.

Demeter
2019-09-12 11:00
#24

#23 Gör absolut inget för mig om det blir missförstånd. 

Vad är det på sidan som inte intresserar dig? Det kanske går att lösa? 🙂

Maria
2019-09-12 11:05
#25

#23 Vad saknar du Peter? Tittar jag på rubrikerna så tycker jag det är ett varierat innehåll. Tyvärr går det aldrig att ersätta Christine.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2019-09-12 11:28
#26

# 25 Jag skulle också vilja veta vad du saknar Peter ? Men SEN kan det vara så att , även om det finns flera olika ämnen / trådar att skriva på . Är det humöret , orken , intresset eller önskan att ’ta tag i sig själv’ 😀🌺😁 Jag har varit där med! Kram // Soligajag1 ☀️

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: