Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 851 ggr
Maria
2019-09-09 13:22

Musikstilar

Vad gillar ni för musik? Finns det någon typ av musik ni ogillar?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
tlover
2019-09-09 13:46
#1

Jag är väldigt eklektisk. Det är väl speed metal och house eller vad det heter som jag inte pallar

l'm back

Maria
2019-09-09 14:33
#2

Det är väl främst Dansbandsmusik jag absolut inte tål😃 på andra plats kommer Rap.

Sedan däremot är det blandad kompott. En stor favorit är Klezmermusik och jag gillar stort Göteborgsbandet Räfven som spelar liknande musik.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Herveaux
2019-09-09 14:52
#3

Jag älskar heavy metal och power metal. Lyssnar också en del på steampunk, electro swing och klassiskt. 

Det jag har svårt för är dansband, country, hip hop och pop.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Tarotstollan
2019-09-09 22:08
#4

Lyssnar mycket på 60-tals musik och liknande. Även klassisk musik emellanåt.
Avskyr all rap och dunkadunka som det är nuförtiden.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Lona
2019-09-09 23:19
#5

Klassiskt, opera, rock och hårdrock samt en del pop. Lite synth och punk blir det också ibland, jag gillar musik från 70- 80- och 90-talet. Lite nostalgisk med andra ord. Musik jag har svårt för är främst jazz men även modernare stilar som rap och hiphop.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Scorpio97
2019-09-10 01:35
#6

Min favorit är rockabilly, men jag gillar även rock (främst "klassisk rock" eller äldre rock, inte så mycket metal eller liknande), pop och mycket musik från 60-70-talen. Opera, klassisk musik, rap eller hiphop lyssnar jag helst inte på om jag inte måste. Julmusik i typ november är jag också lite allergisk mot, enligt mig borde det vara tillåtet endast under julhelgen, haha

Överlag är det få låtar jag verkligen älskar och få låtar/stilar jag verkligen ogillar, utan det mesta hamnar mitt emellan för mig. Inget jag väljer att lyssna på men det är helt okej om det ändå spelas.


//Jessie

Annons:
flocken
2019-09-10 05:36
#7

Jag är nog allätare. Ta bort hiphop. De sjunger ju inte. De pratar till ljud. Nej tack. Har radion på hela dagen så det blir oftast den musiken.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

JMW
2019-09-10 08:11
#8

Jag gillar mycket men spelar aldrig musik. Liksom flocken så står radion på hela dagen, radio Kalmar,  och det är väl en lagom blandning där. Fast jag hör inte så mycket egentligen eftersom jag lyssnar på ljudbok hela dagarna. 😃

sp0ngeb0b
2019-09-10 09:00
#9

Jag gillar alla möjliga sorter. Dels älskar jag rock, hårdrock och heavy metal, allt från det mjukaste till det hårdaste. Sen älskar jag också retro-hits (typ 80-tal eller tidigare). Viss form av hiphop tycker jag mycket om, men det är väl i princip bara Eminem jag lyssnar på. Pop och country funkar, finns vissa artister jag älskar och andra jag inte alls gillar. 

Det jag absolut avskyr i musikväg är typ allt som är poppis nuförtiden - house, techno, dubstep, allt elektroniskt. Ja ni fattar.

[PeterTM]
2019-09-10 15:12
#10

Jag har lättare att peka ut vad jag inte gillar än tvärtom. Avskyr dansbandsmusik som ofta är ren slakt av annars bra låtar tycker jag. Sedan hiphop och rap, det vill inte jag kalla musik och jag tycker att det liknar Karl Gerhards "Den ökända hästen från Troja" för snart 100 år sedan, ingen sång, bara prat.

Annars lyssnar jag på allt om det håller kvalitet, men föredrar klassisk musik och 70-80-talsrock. En riktig favorit är Deep Purples "Sail Away", äkta tunggung 😃

wildfire
2019-09-11 03:37
#11

Det finns många musikstilar jag riktigt avskyr,och inte tål att höra alls  är oerhört trångsynt vad gäller musik. Hårdrock,metall,rap och allt sånt där dunka dunka gör mig galen för det gör ont i hela huvudet och öronen  🤪

Gillar klassiskt,opera och country samt indiansk musik likaså lugn piano eller gitarr men så fort det går igång då drar jag min kos snabbt som attan 😃

Musik är helande sägs det men inte all musik tvärtom den kan vara förgörande för huvud ,öron och stressnivån så lugn musik är det som går hem här  🎧

Maria
2019-09-11 08:42
#12

Jazz tycker jag är jobbigt. Sådan där jazz som håller på i evigheter utan särskild melodi.

Folkmusik och visor är något jag gillar också. Där spelar texten ganska stor roll också precis som melodin.

Karl Gerhard är en favorit. En riktig ordekvilibrist.😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
2019-09-11 13:57
#13

Lyssnar mycket på rock, hårdrock, punkrock, svensk musik Ogillar blues, opera, jazz, dansband typ. Regge

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
citytjejen
2019-09-11 16:19
#14

Gillar mest hårdrock, rock, pop, och 70-talsmusik. Tycker inte om dansband, och svensk punkmusik typ Ebba Grön. Gillar inte heller Håkan Hellström och liknande som inte kan sjunga.

/Christina

Leifsdotra
2019-09-11 17:08
#15

Hårdrock lyssnar jag mest på, även en del punk, lättare Goth och synth. 

Fixar inte dansbandsmusik som är bara klämkäckt skval i mina öron, improvisationsjazz stressar och irriterar mig. Men annars går det mesta bra.

Fridaaaa
2019-09-11 17:14
#16

Bra musik ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
2019-09-11 17:17
#17

Denna är om Yarah som dog i Karlskrona.
Tror hon var 8 år. Svårt misshandlad av släktingar hon bodde hos, fick ta hand om släktingarnas lilla bebis också.  Tragisk händelse. Föräldrarna befann sig i sitt hemland fortfarande

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: