Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 679 ggr
Maria
2019-09-08 09:13

Resedagbok

Jag har alltid skrivit resedagbok under alla våra resor. Jag tycker mycket om att skriva.

Jag har köpt en särskild bok för varje resa och sedan har de hamnat i bokhyllan på rad.

När vi började att resa så fanns inte internet så det blev en skön avkoppling när man var på en strand, åkte på utflykter eller slappade på hotellet.

Vi reste mer eller mindre alltid ihop med min bror och svägerska och idag när man pratar så minns man lite olika och det kan bli glada diskussioner. 

Då tar jag bara fram min dagbok och kollar vem som har rätt😃

Skriver ni resedagbok?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Demeter
2019-09-08 09:28
#1

Ja det gör jag! Skriver också drömdagbok.

Mooniq
2019-09-08 10:00
#2

jag skriver varken dagbok, dröm eller resebok. Däremot satt jag o några kollegor o pratade foto i mobilerna och på många fotoprintssidor kan man beställa tex reseböcker med foto och egen text - som typ en bok eller tidning - vi tyckte det verkade vara en rolig present till exempelvis födelsedagar eller bröllop - eller som här - fina resor

https://www.vistaprint.se/fotopresenter/inbundna-fotobocker?xnid=TopNav_Hardcover+Photo+Books_Photo+Gifts_Photo+Gifts&xnav=TopNav

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
2019-09-08 10:08
#3

#2 Jätterolig present.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2019-09-08 19:09
#4

Nej , jag har inte skrivit någon resedagbok , men men , det är väl aldrig försent att börja, Ska se om jag hittar någon på stan imorn och skriva om Stockholms resan ! Jag skriver annars dagbok om varje dag och dess upptåg / händelser . 😀🌺

HH 🙂

citytjejen
2019-09-08 19:48
#5

I tonåren skrev jag lite resedagbok ibland. Nuförtiden får alla bilder som jag tar med mobilen fungera som en slags resedagbok i stället 🙂

/Christina

zabelle
2019-09-18 09:59
#6

Vi skaffade en liten husbil (Plåtis) för några år sedan och då började vi skriva resedagbok. Vi gör ofta små turer fred-sönd året om, då är det kul att kunna gå tillbaka och läsa var vi varit.

Zabelle   

Annons:
wildfire
2019-09-21 04:23
#7

Nej det har jag aldrig gjort, har aldrig vart bra på dagböcker över huvud taget men kanske borde man ha skrivit såna för det lämnar efter sig mycket intressant om vår tid för framtida generationer.

Upp till toppen
Annons: