Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 925 ggr
Maria
2019-09-04 13:32

Platser ni önskar besöka

Vi har säkert pratat om det tidigare men har ni några platser här i världen ni skulle vilja besöka eller rentav göra ett återbesök till?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Fridaaaa
2019-09-04 13:43
#1

Jag skulle vilja åka till Island och Irland.  Hade varit häftigt :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Herveaux
2019-09-04 13:59
#2

Skottland, Irland, England, Shetlandsöarna, Antarktis, Påskön, Kanada och Frankrike är några av de obesökta länderna jag vill besöka. 
Danmark (Köpenhamn) vill jag tillbaka till snart igen, varit där 3ggr tidigare.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

kamera0710
2019-09-04 15:07
#3

Island skulle jag vilja återbesöka, var där sommaren 1993.

Två ögrupper jag gärna vill besöka är Seychellerna och Galapagos, främst för djurlivets skull.

JMW
2019-09-04 15:10
#4

Jag skulle nog kunna rabbla upp massa ställen jag vill besöka men det som står överst och har gjort i många år är Egypten och pyramiderna.

Maria, det fattas ett S i rubriken. 😉

Maria
2019-09-04 15:59
#5

#4 Åh tack. Ska fixa.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Totum
2019-09-04 17:06
#6

Till Aten har jag återvänt många gånger. Älskar den staden och reser gärna dit igen. En dröm är att besöka Svalbard.

Annons:
Cireea
2019-09-04 17:10
#7

Jag har så många platser jag vill besöka men några är Sydkorea, Japan, Egypten, Grekland, Skottland, Island, Italien och Frankrike. Jag hade gärna besökt Krakow (Polen) också, för jag vill se Auschwitz. 

Jag återbesöker mer än gärna Cypern där vi var förra året, helt underbart!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[SonjaG]
2019-09-04 17:11
#8

Varför inte Tokyo? Verkar vara en riktigt annorlunda och spännande stad.

[[eskils_]]
2019-09-04 19:29
#9

Skulle gärna vilja besöka och återbesöka en väldig massa länder! T ex Shetlandsöarna och Italien. 🙂

(Har däremot ingen önskan att turista i diktaturländer som Thailand, Ryssland, Kina eller muslimska länder. Skulle inte kännas trevligt.)

Tarotstollan
2019-09-04 20:48
#10

Har knappt varit någonstans, så det finns hur mycket som helst jag skulle vilja se. Kan börja med Sveriges alla landskap.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
2019-09-05 07:25
#11

Petra i Jordanien står högt på min lista.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2019-09-06 15:31
#12

Hade velat besöka Tokyo och New York.

Demeter
2019-09-06 16:03
#13

Vill besöka Antarktis, Petra, Svalbard och vietnam. 

Har varit i Iran två gånger, vill tillbaka. Så underbart folk.

Annons:
Demeter
2019-09-06 16:04
#14

#9 Besök Iran. Du kommer inte ångra dig 🙂

Maria
2019-09-06 16:20
#15

London och bila till Cornwall skulle jag vilja göra.

Jag har visserligen varit i London två gånger och en gång i Cornwall på språkresa men jag vill dit med min man fast han vill absolut inte till London😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lona
2019-09-06 23:19
#16

Det är så många ställen jag skulle vilja besöka men man får ju ändå sålla lite.

Länder/platser där jag varit och vill återkomma till:
Island - helt magiskt!
Norge - i princip hela landet men jag vill se hällristningarna i Alta. Hade migrän när vi passerade sist så det var bara att ligga inne i husbilen - lite surt när det är såpass långt bort.
Italien och Rom - jag vill se mer av Rom men även övriga Italien
Österrike - främst Alperna men gillar hela landet med folket, naturen, språket, klimatet, kulturen. Jag hade absolut kunnat flytta dit!

Länder där jag inte har varit:
Nya Zeeland - verkar vara otroligt vackert

Här hemma i Sverige är Öland en återkommande favorit, liksom Östersund och en del andra platser norröver.
Jag skulle vilja åka till en hel del ställen som ligger relativt nära, eventuellt med någon övernattning. Det finns mycket att upptäcka även på hemmaplan!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Soligajag1
2019-09-07 03:33
#17

Irland och Skottland är 2 utav mina absoluta önskemål.

HH 🙂

Maria
2019-09-07 12:47
#18

Jag har besökt Kairo och pyramiderna. Även Luxor.

Jag hade gärna åkt tillbaka till Khan el-Khalili i Kairo. Det är en marknad/bazar som har anor sedan 1300-talet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[EM_L]
2019-09-07 17:47
#19

Skulle vilja åka till Grekland, Italien, Egypten och Japan

Maria
2019-09-08 10:24
#20

Machu Picchu skulle jag också vilja besöka. 

Gärna någon regnskog i världen men utan att störa så att säga. Sonen har varit i Burma och visat foton.

Sonen har även fantastiska bilder från Pripjat och Tjernobyl så det hade varit spännande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: