Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 1344 ggr
Maria
2019-09-03 06:14

Godmorgon tisdag 3 september

Godmorgon på er.

Här regnar det och är bara 15 grader.

Katterna är i upplösningstillstånd. Jag har svårt att skriva detta då Lakritz går runt tangenterna. Mat och vatten har varit borta sedan i går kväll. Greta är fastande för vi ska åka till veterinären strax då hon ska operera bort "knöl på spene" Heter det så på katter tro? Lakritz får stödfasta han också😃

Jag hoppas det går bra och att det inte blir alltför dyrt. Det går tyvärr inte på försäkringen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
wildfire
2019-09-03 06:44
#1

God Morgon !

7 grader här och sol så lite varmare blir det nog under dagen.

Känner igen det där när katterna får stödfasta och då är dom bra sur och ger blickar som visar stora missnöjet och man är den värsta elakaste i deras ögon 😃

Lycka till idag 🐱juver kallas det på katt 😎

Önskar er en fin dag 🙂

aggeelin
2019-09-03 07:49
#2

Godmorgon! Lycka till med Greta! Ja, när katterna inte får mat då blir de besvärande :) de tycker att jag är helt konstig. Solig morgon även idag, skönt. Sen blir det som igår regnskurar under dagen.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
2019-09-03 07:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag tog in den stora pelargonen när det blåste storm. Nu blev den kvar här inne. Hoppas nu att bilden kommer med.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Fridaaaa
2019-09-03 08:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

God morgon!

Idag ska vi in på öppna förskolan i stan. Äntligen har de öppnat igen. Passa på att åka in de dagar jag inte blir inkallad på jobb och nu på förmiddagen verkar det inte bli något. Hoppas att det kommer lite folk :)

Saknar särbon med en massa ❤️

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2019-09-03 08:09
#5

Haha så klart det heter juver🙂 Juvertumör kallas det ju.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2019-09-03 08:14
#6

#4 Kul att lillkillen får leka en stund med jämlikar😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Fridaaaa
2019-09-03 08:15
#7

#6 Japp :) Var igår med, han älskar det. Varit uppehåll sedan slutet på maj

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2019-09-03 11:58
#8

Hoppas de ringer snart om lilla Greta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
2019-09-03 13:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Var iväg med hundarna på fm o hälsade på en dagishund o husse Nytt ställe, nya intryck. 10 st hundar i hans trädgård. Lyckad fm men oj vad trötta vi är. Valpen somnade med huvudet i matskålen

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Lona
2019-09-03 14:39
#10

Maria, hur har det gått för Greta? ❤️🐾 Veterinärvård är verkligen snordyrt och visserligen brukar jag alltid välja en klinik jag litar på med hög kompetens men det kan löna sig att ringa runt och jämföra priser. Dåliga veterinärer/kliniker finns förstås lite varstans oavsett deras pris men numera finns det betydligt större valmöjligheter än för några decennier sedan. (För visst bor du nånstans i Göteborgsområdet?)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
2019-09-03 15:13
#11

Detta är Västra djursjukhuset. Tillhör Anicura tror jag. De är bra för de är både trevliga och duktiga tycker vi och så går det snabbt att få kontakt. Sist men inte minst så är det nära. Jag har inte hört något ännu.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2019-09-03 16:01
#12

Nu har veterinären ringt och de har tagit bort två juver och rekommenderade att Greta stannar över natten. Det är tydligen mycket smärtreceptorer i området och då kan de bättre övervaka hennes smärtlindring.

Så det blir i morgon förmiddag istället.

Stackars Lakritz. Han har legat i sovrummet hela dagen och jag har fått gå in med mat till honom. Han blir så störd vid förändringar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lona
2019-09-03 16:22
#13

Ja, Västra är bra! Då håller vi tummarna för att Greta kommer hem pigg och glad i morgon. 🥰


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Maria
2019-09-03 16:58
#14

Det blir säkert bra. De har tagit så bra hand om våra andra katter.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2019-09-03 18:18
#15

#14  Hoppas Lakritz  mår bra nu , sitter i din famn o gosar. 

Jag håller tummarna att Greta  har det bra nu , önskar er Lycka till imorgon !! ❤️

HH 🙂

[[eskils_]]
2019-09-03 18:44
#16

#0 Sade veterinären verkligen att ni skulle ta bort både mat och vatten? I min erfarenhet får de ha tillgång till vatten före en operation.

Hoppas det går bra för Greta!

Maria
2019-09-03 19:08
#17

#16 Du har säkert rätt men jag blev osäker på kvällen då det bara stod "fastande" så jag tog bort allt för att det inte skulle bli fel.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mooniq
2019-09-03 19:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#18

Go kväll. Jobbat och lärt mig nya mobilen som jag köpte igår. Grymt bra mobilkamera och jag bara älskar den, massor av lätta inställningar att lära mig.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Soligajag1
2019-09-03 19:58
#19

#18  Godkväll . Skoj med en ny mobil.  👍

Underbara bilder !! 🙂

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: