Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 704 ggr
Maria
2019-08-29 19:18

På tal om pengar

Det talades om skattepengar i en annan tråd och då undrar jag hur ni som är gifta/sambo har det med ekonomin? Har ni gemensamma pengar eller var och en sina?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
MonicaLagerquist
2019-08-29 19:34
#1

Vi har gemensam ekonomi. Men min man har fått en större summa pengar så han betalar vissa räkningar som jag har betalt tidigare.

Stolt ägare till fem La permer

JMW
2019-08-29 19:40
#2

Vi har gemensam ekonomi. Finns inte mina och dina pengar. Vi har ett konto, med varsitt kort, dit makens lön sätts in och jag för över dit från mitt företagskonto när det finns.

Åsa S
2019-08-29 20:01
#3

Vi har varsitt konto där våran lön går in och sedan hjälps vi åt att betala räkningar mm.

flocken
2019-08-29 20:02
#4

Gemensamt. Hade aldrig funkat annars då han ibland tjänar 3 gr så mkt än mig. Vi använder hans lön först och behövs det tar vi från mitt företagskonto.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[SonjaG]
2019-08-29 20:50
#5

Gemensam ekonomi. 

Varsitt konto, maken betalar det mesta och jag för över kvartalsvis ungefär , och sparar resten för framida (gemensamma) behov.

Har funkat väldigt bra i många år.

Maria
2019-08-29 21:29
#6

Vi har gemensamma konton. Våra löner går in på samma konto så "mina och dina pengar" finns inte hos oss.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Soligajag1
2019-08-30 06:46
#7

Vi hade det likadant när jag va gift , sambo , Men sen så la min fd man alltid mer i matburken för han tjänade mycket mer än mig . Sen gav han mig en extra peng då och då. Så snällt av honom + att han gav mina barn ( för barnen va inte hans ) men det blir ju det när man är tillsammans.  

När han hade fått ett jobb gjort ( han är snickare) fick han en bra peng , ibland åkte vi till Stockholm , bodde på hotell och åt gott och hade det mysigt! 👍

HH 🙂

Fridaaaa
2019-08-30 06:58
#8

Nu är vi särbos men när vi bodde ihop så hade vi delade konton. Kom överrens vad var och en skulle betala och sedan hjälptes åt med övriga kostnader :) Sonen gemensamt såklart

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2019-08-30 08:02
#9

#7 Jag förstår inte riktigt. Om ni hade gemensamma konton så hur kunde han ge dig en extra peng?🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2019-08-30 08:14
#10

#9  Han hade extra jobb då och då , då fick jag en peng av dessa !  Dem pengarna va utöver det vi hade på kontot . 🙂

HH 🙂

Maria
2019-08-30 08:27
#11

Aha då fattar jag🙂

Båda våra löner går in på samma konto😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2019-08-30 08:36
#12

# Ok , 😀❤️👍

HH 🙂

Leifsdotra
2019-08-30 14:24
#13

Gemensam ekonomi, tidigare har han alltid haft högre lön men nu har jag kommit ikapp🙂

Annons:
Maria
2019-08-30 15:45
#14

Har ni egna konton eller delar ni? Det verkar vara väldigt olika.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
2019-08-30 19:53
#15

Vi har flera olika konton. Där vi får in lönen o där korten går på. Konto 1 Jag har ett bg konto till företaget. Där gör vi egna uttag o för över till lön kontot. Konto 2 Men när jag var anställd kom min lön in på konto 1. Sen sparkonto där vi för över varje månad. Konto 3

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
2019-08-31 15:02
#16

Vi har ett gemensamt. Sen har jag ett sparkonto sen har katterna ett konto.Sen har min man några konton också.

Stolt ägare till fem La permer

citytjejen
2019-09-01 18:20
#17

Vi har separata konton för löner och för sparanden, inga gemensamma alls. Vi delar på amortering, månadsavgift, el osv . Det mesta dras från mannens konto och jag har en stående överföring varje månad till honom för min andel av dom utgifterna. Har aldrig haft gemensam ekonomi med någon, tycker inte att det är nödvändigt.

/Christina

MonicaLagerquist
2019-09-01 18:27
#18

#17 har ni gemensamma barn?

Stolt ägare till fem La permer

Leifsdotra
2019-09-02 08:09
#19

#14 Vi har ett gemensamt konto där våra löner går in och därifrån dras pengarna till räkningar. Sedan har vi gemensamt sparkonto och gemensamt renoveringskonto. Däremot för vi båda över en summa varje månad till våra respektive kortkonton. Jag ser hur mycket han har fört över till sitt kort och tvärtom, men sedan har vi ingen koll på vad var och en av oss gör av med den summan på. Fast det går ju till de löpande månadskostnaderna som mat, diesel osv.

citytjejen
2019-09-03 18:01
#20

#18 Nej det har vi inte. Han har en vuxen dotter och jag har inga barn🙂

/Christina

Annons:
Upp till toppen
Annons: