Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 549 ggr
Maria
2019-08-29 07:58

Godmorgon torsdag 29 augusti

Godmorgon på er .

Hoppas ni får en härlig dag.

Här är ganska varmt. 19 grader och väldigt dimmigt ute.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Soligajag1
2019-08-29 08:23
#1

Godmorgon ! 

Här är det 20 +  , det har regnat inatt  så jag har vaknat , har fönstret uppe så det kommer in luft , så varmt annars .  Är ledig idag . 

Ha en fin dag alla . 🙂

HH 🙂

MonicaLagerquist
2019-08-29 08:31
#2

God morgon

Milde tid vad det har regnat i natt. Idag blir det till att vattna växthusen för nu lär ju vatten tunnorna vara fulla.

Varmt och klibbigt inne i natt.När det regnar så där mycket kan vi inte ha helöppet fönster utan bara en liten glipa.

Stolt ägare till fem La permer

worst
2019-08-29 08:32
#3

God morgon!

Här är det 21 grader, varmt och fuktigt efter en natt full med regn och hiskelig åska!

Dagens vedermödor blir i tvättstugan…   😛

Maria
2019-08-29 09:06
#4

Nu har jag ringt veterinären om vår hittekatt Greta. 

Hon har ju gjort en lungoperation inför operation på tisdag för att se om juvertumörer påverkat. Det känns som om operationen stått och fallit med detta besked och de skulle ringa så fort svaret var klart.

Det fanns inga tecken på nybildningar i alla fall🙂 så det blir operation. 

Den täcks tyvärr inte av försäkringen för den lilla knölen upptäcktes innan vi försäkrade fast veterinären inte tyckte det var något särskilt. Vi skulle bara hålla koll.

Jag frågade dessutom särskilt om vi kunde försäkra henne som en kastrerad, frisk cirka 5-årig katt men men…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mooniq
2019-08-29 09:06
#5

Mårning. utsidan är som en vägg. kvavt som tusan, mulet. blir nog regn frampå och kanske även nån åskknall. lat morgon, marinerat kött som ska torkas senare, börjar jobba kl 12 o Beef Jerky sköter sig själv i ugnen under nästan hela arbetspasset.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

JMW
2019-08-29 12:00
#6

Gomidda!
Jag har varit i stan och handlat. Det var jobbigt för även här är luften varm och kvav. Nästan lite äcklig.

Här regnade det igår kväll/natt och det åskade som tusan. Somnade till ljudet av åskan.

Annons:
[PeterTM]
2019-08-29 15:26
#7

Mycket obehagligt fuktvärme idag, 28°C i skuggan. Jag går omkring som nylackad hela tiden, urk.

Maria
2019-08-29 15:53
#8

Jag har inte varit utanför dörren men öppnat så vi har genomblås i lilla kåken. Katterna har hållit sig inomhus.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2019-08-29 18:25
#9

Min snälla man betalade min kvarskatt. Hjärta

Stolt ägare till fem La permer

JMW
2019-08-29 18:43
#10

#9 Vad gulligt!

Maria
2019-08-29 21:26
#11

Fick just reda på att en tidigare arbetskamrat som jag tycker mycket om dog i går. Känner mig riktigt chockad 😢

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2019-08-30 07:50
#12

#11 Oj vilken chock, Beklagar sorgen

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2019-08-30 07:56
#13

#12 Tack. Svårt att somna igår. Tittade på gamla bilder.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Soligajag1
2019-08-30 07:59
#14

#11  Så tragiskt .  Förstår att det vart en chock . Kanske ingen som du pratade mer med än på jobbet .

HH 🙂

Maria
2019-08-30 08:06
#15

Nej vi umgicks inte på fritiden men jobbade i en tät grupp i många år och var iväg på roliga resor.

Minns en fantastisk tid i Dubrovnik bland annat. Så roligt vi hade. Vi har stött på varandra då och då de sista åren.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: