Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 445 ggr
Maria
8/26/19, 8:04 PM

Positivt med vården

Jag blev nyss uppringd av Sahlgrenska. De undrade om jag ville komma på ett möte om vad som hände när jag blev sjuk och dagarna jag låg på CIVA. De brukar följa upp sina intensivvårdspatienter.

Jisses.😮 Jag har så här i efterhand så många saker jag funderat över så det mötet kommer jag gärna på.

Det pyttelilla jag minns är däremot bara positivt och min man, son och bror har bara positiva upplevelser av sina besök.

Däremot var ju vården efter CIVA aningen tveksam.

Detta ska bli spännande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Tarotstollan
8/26/19, 9:55 PM
#1

Låter verkligen som en bra idé att få prata igenom hela händelsen!
Antar att du skriver upp alla dina frågor och funderingar och tar med dig.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
8/27/19, 6:11 AM
#2

Japp jag ska skriva upp mina frågor.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
8/27/19, 6:59 AM
#3

Så bra att de följer upp.

Stolt ägare till fem La permer

Lona
8/27/19, 8:53 AM
#4

Jag vet inte om det finns mer än en Civa-avdelning på Sahlgrenska men de var helt fantastiska när pappa låg där. Att han fick bästa tänkbara vård trots att han var döende var självklart bra, men det jag minns mest är den värme och omsorg som mötte oss anhöriga. Det fick mig dock att fundera lite på hur andra familjer i kris reagerar, vi fick höra om vår "fantastiska familj som hade sådan sammanhållning" och de blev mycket förvånade när vi direkt sade ja till organdonation utan att behöva diskutera saken. De kom fortfarande ihåg det när min syster och jag var där för ett samtal några månader senare. Personalen där, från lokalvårdarna till överläkaren, gjorde en tung situation lite, lite lättare. ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
8/27/19, 9:00 AM
#5

Det finns flera intensivvårdsavdelningar på Sahlgrenska. Både Mölndal och Östra sjukhuset. Jag låg både på Sahlgrenska och Mölndal.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: