Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 402 ggr
Maria
2019-08-22 06:44

Godmorgon torsdag 22 augusti

Godmorgon på er från ett grått Göteborg med 15 grader.

Vi ska iväg till veterinären med Greta idag för att hon fortfarande läcker vid en spene och så tycker jag mig känna en knöl. Vi skulle ju avvakta sa de sist och det har vi gjort nu så vi får väl se vad de säger.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
JMW
2019-08-22 06:58
#1

Morrn!
Klarblå himmel och solen har kommit upp. Bara 10 grader än så länge. Ska strax gå min morgonpromenad. Senare blir det mer trädgårdsarbete. Ska försöka få ner fyra stora schersminbuskar. De är stora och vildvuxna, minst sagt.

#0 Lycka till med Greta!

Maria
2019-08-22 07:02
#2

#1 Tack. Det är alltid lika nervöst.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2019-08-22 07:07
#3

Godmorgon !  🙂 

Ska trampa iväg till jobbet strax. 

Ha en fin dag alla. 

#0  Lycka till med Greta !! ❤️

HH 🙂

MonicaLagerquist
2019-08-22 08:13
#4

God morgon
Grannen ringde nyss. Han fick en ny höft igår. Han mår efter omständigheterna bra. Vi ska tydligen hämta hem honom imorgon hans sambo jobbar.
För övrigt så ska jag se över packningen inför kommande utställning på lördag. Har det så lyxigt att de jag ska åka med kommer och hämtar mig.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2019-08-22 08:27
#5

Jösses vilken kort vårdtid😮

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2019-08-22 08:41
#6

#5 Ja man får vara glad över att de inte skickar en skalpell och instruktioner hur man ska operera hemma.😮

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
[[eskils_]]
2019-08-22 09:02
#7

#0 Lycka till med lilla Greta! 🤗

#4 Säger detsamma, vilken kort vårdtid! 😮

MonicaLagerquist
2019-08-22 11:34
#8

#7 Han fick åka in igår ,opererades på förmiddagen och får gå hem imorgon.

Inte klokt. Men man sover ju ofta bättre hemma så han tycker att det ska bli skönt att få komma hem.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2019-08-22 11:43
#9

#8 Förr när jag jobbade på vårdavdelning så låg man inne minst två veckor efter en höftoperation.

Vi har varit hos veterinären med Greta. De kände också en knöl och tyckte den ska opereras bort. Greta röntgades för att kolla eventuell spridning och då blir det förmodligen ingen operation utan mer "palliativ vård" om man nu kan säga så om katter😕

Så vi får hålla tummarna att det går att operera.

Greta har dessutom gått upp nästan 2 kilo sedan hon kom till oss😮

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
2019-08-22 12:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

God förmiddag! Här i Parga har jag det bra! Simmar mycket och latar mig däremellan. Hoppas att det går bra med Greta! Har missat att hon har problem.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MonicaLagerquist
2019-08-22 13:00
#11

Håller tummarna för Greta.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: