Annons:
Etikettfritid-och-hobby
Läst 2347 ggr
Soligajag1
8/20/19, 7:06 PM

Vad har ni för hobby/ hobbyn ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan ! Undrar om ni har någon hobby / eller fler hobbyn ? Om ni jobbar , orkar ni pyssla med eran hobby efter jobbet eller vilar ni då ? Är hobbyn det ni gör på helgen ? Vore kul och veta vad ni har för hobby , lägg gärna till en bild. Detta är min hobby : Att baka , hitta på nya recept till kalas , tjej kväll , Loppis ! 😀🤣👍 Jag kan vakna på natten , har kommit på ett nytt recept eller idé , jag måste gå upp och notera ! 😊 Hur gör ni?

HH 🙂

Annons:
Maria
8/20/19, 7:11 PM
#1

Jag avundas dig som kan baka. Min hobby är väl numera olika appar där jag inbillar mig att jag tränar hjärnan. Korsord är kul också.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
8/20/19, 7:27 PM
#2

#1 Tack så mycket ! 😀 Olika appar är väl kul med! Korsord tycker jag också om! 😀

HH 🙂

[SonjaG]
8/20/19, 7:27 PM
#3

Hobbysar: akvarier och hoyor. Samt en hel del läsning.

flocken
8/20/19, 8:18 PM
#4

Jag har ju sånt lyx då jag jobbar med mitt största intresse - hundar. Mina kaniner är efter jobbet pyssel. Tycker även om att laga mat, baka, läsa

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Stallmima
8/20/19, 9:03 PM
#5

Min hobby har tyvärr fått lega ofrivilligt på is i åratal, men i månadsskiftet tas den upp igen och jag hoppas det utvecklas till något bra  😃 Se min Avatar så vet ni vad det är   👍

JMW
8/20/19, 10:30 PM
#6

Jag är lite som flocken. Min hobby är mitt arbete och det är lite allt möjligt inom sömnad. Vid sidan av så virkar jag gärna, handarbeten helt enkelt. Nu går vi mot jul så på lediga stunder så ska jag tillverka tomtar. Renovera och fixa i hemmet.  Just nu håller jag på med gästrummet. Det går sakta men det går framåt. 

Förr så älskade jag också att baka. Både matbröd och sötebröd. Då jag inte längre äter bröd öht så bakar jag inte heller.

Annons:
Lona
8/20/19, 11:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Mina största intressen är hundar (jag har två egna) och hästar. Jag har tyvärr ingen egen häst men hjälper till med en islänning, Greina. Att vara i stallet eller med hundkompisar ger mig väldigt mycket och vi missar aldrig en go'fika.

Sen älskar jag att läsa, men det skall vara riktiga böcker - inga ljudböcker eller på läsplatta.
Resa, gärna i kombination med naturupplevelser. Husbilssemester var en oväntat positiv upplevelse. Jag är dessutom lite av en tågnörd även om det intresset ligger lite på is för tillfället.
Största drömmen är att ta skärmflygscertifikat - helt fantastiskt att sväva i det blå!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Tarotstollan
8/21/19, 3:08 AM
#8

Vet egentligen inte vad som är hobbys längre eftersom de har blivit en livsstil numera, då jag är pensionär på heltid!
Det är i stort samma sak som sker varje dag och då är det ju inget som särskilt blir utpekat som hobby, som jag ser är en sak man gör när det finns tid och möjlighet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Soligajag1
8/21/19, 7:00 AM
#9

#3 , 4, 5 , 6 , 7 , Tackar så mycket före era kommentarer . 

#4 Fantastiskt att  ha sitt jobb som hobby , hundar och kaniner med. 

#5 Hittade tyvärr inget på din Avatar ?  

#6  Önskar att jag kunde sy , härligt jobb och handarbete .  

#7 Hundar är härliga djur. Riktiga böcker menar du då hårda böcker , men jag tycker det är så skönt att kunna lyssna på en bok nu bara man har en bra läsare . Jag läste ju jämnt förut .  Wow , vilken dröm du har!  Att sväva däruppe i det blå 😉

#8 Ja, , så är det . Ojojojj, , tänk när man blir pensionär och kan njuta av dagarna med sin hobby!!! 🙂

HH 🙂

Mooniq
8/21/19, 8:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#10

Min sovande hobby/passion är hästar - kroppen är för gammal att orka ha egen häst men önskan om att få bli medryttare nånstans, finns starkt i bakhuvudet. 

Jag  älskar mina promenader och cykelturer.

Jag älskar min mobilkamera och tycker det är riktigt roligt att ta bilder och sen ladda över bilderna till datorn och redigera lite. Har ju gått med i en fotoklubb och framkallar och ställer ut bilder - jättekul och har även fått sålt några bilder, det är en boost för själen vill jag lova. 😃

Har skickat efter muggar med mina motiv som jag ska visa fotoklubben, kanske nåt att sälja inför nästa turistsäsong. 

Har lurat på att ta upp stickning igen. Har kollegor och vänner som stickar och virkar och under många år så har jag inte haft nån lust alls att sticka men sista tiden så har tankarna vandrat och jag har bestämt mig för att besöka en garnbutik, gå runt o känna på garnen och kolla färger - för då kommer inspirationen, det vet jag. 

Förr bowlade jag - inte duktig alls men det var nåt jag tyckte var jätteroligt, så det ska jag nog börja med igen. 

Sen gillar jag ju mina sommarblommor så klart. Ett måste med lite fröer varje vår och sen samla fröer när blomningen är över.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Soligajag1
8/21/19, 9:34 AM
#11

#10 Wow! Du är fantastisk ! Att du orkar med allt ! 😀👍 Jag tycker också om att bowla , får göra det till hösten . Vad roligt för dig med dina bilder och muggarna + din utställning ! Ja , hästar är visst den Nya Rehabiliteringen ! Har en del vänner som har häst , dem säger det. Du skulle ha en egen liten lokal , där du kunde måla , fixa med blommorna , dina muggar , mm. 😀👍🌺

HH 🙂

Mooniq
8/21/19, 9:39 AM
#12

#11 Soligajag1 - hästar är underbara, har du vänner som har hästar så åk dit, klappa om dem, titta på dem, lär dig kroppspråk och de öppnar en ny värld. När jag var liten så hade min första dagmamma en ponnyklubb i Lysekil, hon hette Asta och på den vägen var det. När jag var 10 år så fick jag vara på gård o sköta hästar och kvigor, när jag var 18 köpte jag min första egna häst, en travare som tyvärr fick avlivas 2 år senare pga en slitskada i hov/ben som på den tiden inte gick att åtgärda till fullo. Efter det köpte jag en häst till som jag sen sålde 3 år senare. .Men hästintresset har följt mig hela livet. 

Jag flyttar 1 oktober till en större lägenhet närmare vänner och jobb och då blir det ett extrarum som jag tänkt ha som nån typ av hobbyrum. Kollat bra höjsänkbara skrivbord på Ikea.. så vintern blir nog riktigt kul, tror jag.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Carmarino
8/21/19, 9:58 AM
#13

Släktforskning och bakning är det jag helst pysslar med - och experimentera med choklad förstås. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Demeter
8/21/19, 1:23 PM
#14

Min hobby är att sova (nej men.) jag sysslar med att skapa hemsidor. Det är mitt så att säja. Men när jag inte jobbar brukar jag laga mat och bara vara med djuren. Hästar ligger mig också otroligt nära!

Lona
8/21/19, 2:32 PM
#15

#9, Ja, hästar är fantastiska och även stallmiljön betyder mycket för mig. Jag har haft turen att hamna i ett stall med väldigt trevlig stämning, ett riktigt må bra-ställe. Jag är ju "sjukpensionär" (som det inte heter längre) så det är skönt att ha ett ställe att åka regelbundet till och att dessutom få lite lagom socialt utbyte. 🥰 Det är jag på bilden, tandemhopp från Åreskutan. Helt fantastisk känsla! #12, Du tar så fina bilder! Jag funderar ibland på att gå en fotokurs, jag har nog inte riktigt känslan för det men om inte annat så hade jag kunnat ta fina bilder på djuren. Jag tror faktiskt att jag hört talas om "din" ponnyklubb! Så många ponnyklubbar i Lysekilstrakten kan det ju inte ha funnits för ett antal decennier sedan? (Vilket jag antar att det var?)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Honestyisdead
8/21/19, 5:16 PM
#16

Mat och djur

[PeterTM]
8/21/19, 5:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7
#17

Jag har varit sjukpensionerad i 30 år, så jag har många hobbies. Den allra största la jag ner i höstas efter 50 år, det var min reptilhållning. Jag gillar att snickra och brukar ha något litet projekt varje sommar, skjuter fortfarande pilbåge, men mest för avkoppling, tävlade under 70-80-talen. Kastar tomahawk, fortfarande obesegrad i Sverige. Har en del slöjdprojekt på gång, knivar och annat. På vintern har jag en del samlarhobbies för mig. Sen har jag intressen som har legat på is många år, men som jag skulle kunna ta upp när som helst egentligen, till exempel akvarellmålning, tusch- och blyertsteckning.

Maria
8/21/19, 7:16 PM
#18

17 Wow så många intressen. Det enda gemensamma vi har är nog teckna och måla😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Stallmima
8/21/19, 7:17 PM
#19

#9 Det är en häst

Maria
8/22/19, 7:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Den enda bild jag hittade just nu som jag målat är på vår gamla tax Higgins. 😊

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Soligajag1
8/22/19, 7:05 AM
#21

#20  Så fin Maria !! 🙂 Va duktig du är!!

HH 🙂

Maria
8/22/19, 7:14 AM
#22

#21 Går man in på teckning iFokus så inser man hur långt man har kvar haha😃 Huvudsaken är att man tycker det är kul.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
8/22/19, 7:52 AM
#23

Djuren 
Fotografering

Är väl främst.
Datorn :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Leifsdotra
8/22/19, 10:12 AM
#24

Jag lever med min hobby hela tiden, djuren. Vi har 3 hundar, 1 katt, några kaniner (som barnen sköter själva), närmare 30 höns, 2 hästar och en mindre flock får.

Under semestern när jobbet inte tar tid så tycker jag mycket om att baka, både matbröd och fikabröd. Till vardags hinns det sällan med eftersom jag jobbar heltid. Min man har numera en halvtidsanställning, annars hade vi aldrig kunnat ha alla djuren.

Fransu
8/22/19, 4:00 PM
#25

Djur har alltid varit ett stort intresse. Framförallt hundar. När jag var yngre hängde jag mycket i stallet. Det är ett intresse jag vill ta upp igen.

I vanliga fall älskar jag att laga mat och baka. Men sen skilsmässan i mars så har det intresset svalnar ordentligt. Det är inte kul att laga mat eller baka till sig själv. Har varit väldigt sugen på blåbärssmulpaj ett tag och funderar på att baka det till helgen. Få se om det blir av.

Vandra i naturen ser är en livsstil, ett måste för mig, mer än ett intresse.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

monstermash
8/22/19, 10:17 PM
#26

Djur (framförallt hund), läsning och se serier/film. Utöver det sysslar jag en del med min bullet journal också. Har precis börjat tycka det är kul att baka också. 🙂 

Jag jobbar heltid och sysslar ändå med mina intressen flera dagar i veckan, dock inte så jätte lång tid per dag.

Mooniq
8/23/19, 7:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

#15 Lona - Asta Sundgren och hennes man Hjalmar startade Lysekils Ponnyklubb nånstans 70-71 tror jag.  Hittade gamla kort - Pia min favorithäst och Jag på Astas egen häst Jocke - såå stolt att få bli uppkastad på Jocke för kortet - och jag hade just fyllt år och fick en rööööd hjälm. Stoltaste ungen i stan, tror jag 😃 Kortet på Pia är från -72, ser jag.  Lysekils Ponnyklubb tror jag även att vi kallade Tronebacken, kanske området hette så - osäker.. Under min uppväxt fanns Lysekils ponnyklubb och Ekebackens ponnyklubb.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
Maria
8/23/19, 7:27 AM
#28

#27 Fina gamla minnen. Jag önskar så att jag hade kvar foton från barndomen men de försvann när farsan dig och hade sagt upp bekantskapen med mig och min bror😔

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mooniq
8/23/19, 7:37 AM
#29

#28 Maria - skit när det skär sig med släkt o familj. Jag har min beskärda del av såna problem oxå, tyvärr. Jag har några få kort kvar för jag kommer ihåg att jag som liten fick ett eget fotoalbum och jag vet att jag gick runt o bad om kort på mig o  mina bröder för att fylla det. Så mycket foton och minnen fattas här med. 😕

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
8/23/19, 7:45 AM
#30

#29 Ja det är ledsamt. Jag önskar att jag kunde sörja pappa men jag sörjer egentligen alla förlorade materiella minnen mest.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mooniq
8/23/19, 8:02 AM
#31

#30 Maria - jag bröt med min mor när jag var 11 år, hon var fruktansvärd. Jag bröt med henne för att överleva. Min pappa förstod först strax innan jag skulle börja skolan att jag levde i ett helvete och jag flyttade till honom och hans nya fru - en underbar kvinna som aldrig blev en fostermor för mig, utan min bästa vuxna kompis. 

När sköterskan ringde för några år sen och berättade att den biologiska avlidit så kände jag enbart en stor lättnad - inga mer problem. Jag sörjer inte henne, jag kommer aldrig att sörja och jag är nöjd med att hon inte finns bland oss längre. Tvärt om jag hoppas hon har fått en egen våning strax under Judas & Brutus, faktiskt. 

Önska inte att du kunde sörja - var nöjd med att du finns och att du är en bra människa ❤️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
8/23/19, 8:05 AM
#32

#31 Tack Mooniq❤️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
8/23/19, 8:14 AM
#33

Mina katter och kattuppfödning. Samt att jag syr kattrelaterade saker.

Är nog en galen katt-tant helt enkelt. Det känns som det mesta jag gör är mer eller mindre kattrelaterat. Håller även på med hittekatter.

Stolt ägare till fem La permer

Soligajag1
8/23/19, 9:17 AM
#34

#33  Det är en härlig hobby !! 👍 

Har du inget utav dina verk på bild och visa eller jag kanske t.om kan beställa av dig till mina kissar , tack . 🙂

Jag önskar jag kunde sy och att jag bad mamma min lära mig , för hon sydde alla våra flickors klänningar . 

Dessa sydde jag om från en stor bordsduk . Vart ok 🙂 

#27  Så härliga minnen! ❤️

 #26  Kul med hundar som hobby . Men vad är Bullet Journal ? Måste berömma dig för att du orkar hålla på med ditt intresse när du jpbbar heltid. 👍 

Mitt är att baka , som ni alla har förstått. 😂 

Igår efter jobbet blev det Silvia kaka + kolakakor till en go'vän. ❤️

HH 🙂

Annons:
Lona
8/23/19, 12:27 PM
#35

Mooniq, vad fint skrivet! Det där med att bryta med sin familj är kanske vanligare än man tror. Mina farföräldrar sade upp bekantskapen med min syster och mig när vi var i yngre tonåren. Det var till största delen en lättnad, samtidigt är det inte så lätt för en 13-åring att få höra att hon inte duger eller inte är värd att vara någons barnbarn. Däremot hade jag helt fantastiska morföräldrar som mer än väl uppvägde mina farföräldrars elakheter. ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

monstermash
8/23/19, 4:01 PM
#36

#34 Det är egentligen enklare om du googlar men jag ska försöka förklara så enkelt som möjligt. Det är ett system, en form av kalender som du gör själv från grunden så du kan ha med allt du vill och använda hur mycket plats du vill per dag eller vecka. Min bullet journal har nästan helt ersatt alla "kom ihåg" lappar. Allt om hundträningen, viktiga datum osv är samlat i en och samma bok. Det är inte alls så jobbigt eller krångligt som det låter eftersom du själv bestämmer exakt vad du vill ha med i din bok och hur mycket tid du vill lägga på den. 🙂

MonicaLagerquist
8/23/19, 5:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

#33 Jag,syr allt möjligt på beställning och till mig själv.Lite av det jag har sytt finns på min hemsida,Idag blev det en kattbädd till en katt som heter Dash.

Stolt ägare till fem La permer

wildfire
8/23/19, 5:43 PM
#38

#0 Hobby !

Som dig matlagning och baka är något som får mig att må riktigt bra likaså mina katter som förgyller mitt liv varje dag ❤️

Resa, jag älskar att resa men idag anses det lite fult när vi tar flyget ut i världen men resa det ligger mitt hjärta nära och kan jag så tar jag tåget men helt perfekt är jag inte i den frågan och flyger alldeles  för mycket  😊

Jag älskar att måla och min mor är konstnär men det är hon som står för dom fina tavlorna medan jag klottrar på för nöjes skull 😃

Frimärken, min far har samlat men samma där inte riktigt min sak men jag kollar in och hänger med lite granna  i hans samling för det hör gården till.

Jag spelar golf och tennis men bra nepp  jag gör det för det är kul men om det är en hobby nja men kul är det i alla fall och det får räcka 😎

Soligajag1
8/23/19, 5:56 PM
#39

#36  Vilken bra "grej" denna bullet , skulle jag med behöva!! 🙂

Förstår att du lägger in allt viktigt och alla händelser i den! 👍

HH 🙂

Mooniq
8/23/19, 9:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Så banne mig så kom jag mig in i en garnaffär och ut med beige o blått bomullsgarn. Tröjan blir längre än på bilden och jag stickar den som en cardigan på rundsticka. 

Säkert 25 år sen sist jag stickade en tröja, men nu ska det bli riktigt kul.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Lona
8/24/19, 1:04 AM
#41

#40, wow! Jättesnygg!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Lona
8/24/19, 1:07 AM
#42

#37, Åh, vilken gosig! Hmm, Charlie är ju inte jättemycket större än en stor katt, tänk vad gott för en trött cairn att rulla ihop sig i! 🥰


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

MonicaLagerquist
8/24/19, 6:09 AM
#43

#42 Jag har sytt många bäddar till hundar också.

Stolt ägare till fem La permer

Soligajag1
8/24/19, 6:55 AM
#44

#37  Så fin bädd ! Kan man beställa av dig ! 

Skriv gärna till min hotmail : hhosio@hotmail.com  

Pris och så eller så skriv PM till mig här på meddelande, går oxå bra , Tack ! Va kul för mina kissar om dem hade en sådan bädd att gosa i . 👍

HH 🙂

monstermash
8/24/19, 11:25 AM
#45

#39 Det enda du behöver är en penna och en bok, sedan lägger du upp det precis som du vill ha det! :) Det skadar ju inte att testa.

Åsa S
8/24/19, 10:52 PM
#46

Trädgårdsskötsel, grönsaksodling på mina odlingslotter, balkongodling, svampplockning, Fågelskådning i egen trädgård

Upp till toppen
Annons: