Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 766 ggr
Maria
8/18/19, 2:20 PM

Ett ovanligt dumt beslut

Idag har jag börjat snusa igen. 🤦‍♂️

Jag vet att det är korkat men det är en last jag egentligen inte ha velat bli av med men när jag blev sjuk i maj så fick jag ju två "gratisveckor" så att säga utan snus och då hängde jag på.

Jag märker att jag är småsugen hela tiden på något att stoppa i munnen, Mina 10 kilo jag gick ner förra året har jag gått upp igen. Inte mer men jag måste stoppa nu.

Jag känner att jag vill ha en endaste last i livet😉 Jag dricker noll alkohol numera och det är så mycket jag inte kan göra längre så detta vill jag kunna unna mig.

Nu sitter jag här vid datorn med min första prilla sedan i våras.

Det snurrar lite i huvudet men det är jag ju van vid haha

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
MonicaLagerquist
8/18/19, 6:48 PM
#1

Ja det är ju ditt liv och snusning påverkar ju bara dig.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
8/18/19, 6:49 PM
#2

#1 Ja det är lite så jag tänker. Jag vet ju att det är knasigt men jag känner mig än så länge nöjd med mitt beslut😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
8/18/19, 7:26 PM
#3

Kul att läsa. Jag som försöker att sluta. 😮

Maria
8/18/19, 9:06 PM
#4

#3 En liten tröst är ju att det var lättare än jag trodde att sluta. Likaså med rökningen 2011. Jag började ju snusa idag igen bara för att jag ville och inte för att det har varit jobbigt. Som sagt förmodligen ett dåligt beslut men just nu känns det rätt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
8/18/19, 9:24 PM
#5

Låter bra. Tycker det går bra. Tar en snus på morgonen och en efter middagen.

Maria
8/18/19, 9:33 PM
#6

#5 Det är ju inte så mycket i alla fall.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
JMW
8/18/19, 9:44 PM
#7

#6 Planen är att sluta helt. Vi får väl se…

Huygens
8/18/19, 11:44 PM
#8

En av få fördelar med nikotin är att den motverkar uppkomsten av demens, precis som koffein.

Maria
8/19/19, 6:09 AM
#9

#8 Det kan min redan stukade hjärna få lite hjälp med. Tack😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
8/19/19, 6:47 AM
#10

Godmorgon "nysnusande" frun 😉 

Hur kändes det ? när du la "prillan" under läppen , vart du vimsig , efter ett tag eller Yr av lycka 😃 

Snusa på du och njut !!  🙂

HH 🙂

Maria
8/19/19, 9:12 AM
#11

#10😃

Jag var bara lite yr vid första prillan men nu är det som vanligt igen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

wildfire
8/20/19, 5:22 PM
#12

#0 Ajdå jag vet hur det är för jag röker, har försökt sluta så många gånger nu så jag har gett upp och omgivningen ber mig att börja igen för jag blir inte trevlig kan jag lova av all abstinens ☺️så det blir snällt att röka vidare 😊

#8 En av få fördelar med nikotin är att den motverkar uppkomsten av demens, precis som koffein.

Ha ha ha då borde jag klara mig som vräker i mig kaffe och hmm det "nyttiga" ämnet nikotin 😂🥳 

#10 Intressant att du tar upp det där för den första morgonröken så blir man alltid lite yr och snurrig  och ändå så fortsätter man konstigt nog för gifter är det uppenbart men ändå den där göttiga röken med kaffet på morgonen som nästan säger halleluja i kroppen den vinner  😂

Maria, ibland snusar jag också det är inte  så ofta men en god prilla säger jag inte nej till även om jag inte är en snusare så kan en liten plupp under läppen kännas alla tiders god 😎

Maria
8/24/19, 10:22 AM
#13

Nu har jag snusat snart en vecka och jag har faktiskt inte ångrat mig trots att jag vet innerst inne att det är skadligt.

Det är lite skönt att få känna mig som vanligt igen i åtminstone ett avseende😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
wildfire
8/25/19, 4:14 PM
#14

Ångra sig ska man inte behöva göra och huvudsaken man trivs själv. Har bannat mig många gånger med misslyckade sluta röka försök men det la jag av med för det är ingen ide eftersom jag åker dit varje gång 🥳

En av mina gamla chefer han rökte pipa och vi kom in på det där att sluta hur svårt det är och han sa på lite skoj att han insett att pipan är hans napp för den är bra både i med och motgång och jag kan hålla med honom så nu kör jag med att ciggen är min napp,jag behöver den oavsett vad livet bjuder på och den är en himla bra ursäkt för så mycket den nappen 😃

Upp till toppen
Annons: