Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 587 ggr
JMW
2019-08-17 06:33

Godmorgon lördag 17 augusti

Morrn!

Hoppas ni kan sova lite längre än jag kan nuförtiden. Är ni morgonmänniskor? Det är numera sällan jag sover längre än till sju. Det spelar ingen roll när jag lägger mig så vaknar jag tidigt.

Annons:
flocken
2019-08-17 06:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Godmorgon Jag är en morgon människa. Vaknar oftast mellan 04-06 Nu var det första natten med valp. Han sov mellan 21:30 - 04.00. Så är nöjd.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

JMW
2019-08-17 06:42
#2

#1 Åhh gulliga Sigge. ❤️ 
Fantastiskt vad han sovit, första natten. Härligt!

Maria
2019-08-17 07:22
#3

Godmorgon🙂 #1 Vilken liten sötnos❤️

Jag vaknar ganska tidigt numera. Oftast 6-7 även när jag är ledig. Idag gick jag upp 7.

Vi ska  veckohandla och så ska vi iväg på 18-års kalas.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2019-08-17 07:25
#4

God morgon

Idag får jag troligen besök av en uppfödarvän som jag inte träffat på länge.Hon passerar Örsundsbro för att åka vidare och imorgon hämta hem en ny kattunge.

Sover ofta dåligt och somnar om vid fem sex tiden. Sover till runt sju.

Stolt ägare till fem La permer

Soligajag1
2019-08-17 08:39
#5

Godmorgon ! 

Jag brukar kunna sova när jag kan , men idag jobbar jag . 

Ska ta en dusch och cykla iväg. 

Jag är en morgonmänniska , älskar att sitta här och filosofera på morgonkvisten , men idag vaknade jag av en gapande brutta utanför fönstret som ville in , hon hade väl vart ett utav festsällskapet igår . 

Hon gav sig inte i första taget utan skrek och gapade att hon ville in 06-tiden . "urk" 🤪

Jag lyckades somna igår kväll , tidigt eftersom jag ska jobba , måste få några timmars sömn då.  

Nu njuter jag av kaffet . . mmm. . 🙂 

#1 Han är för gullig , din lilla vovsing!  😍

HH 🙂

aggeelin
2019-08-17 11:06
#6

Godmorgon! Jag är kvällsmänniska! Det låter så trevligt att gå upp på morgonen men så är det inte i praktiken.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Maria
2019-08-17 11:14
#7

Förr kunde jag sova hur länge som helst när jag fick möjlighet men det funkar inte numera. Kanske beror det på att jag lägger mig så tidigt.  Senast 22 nästan varje kväll.

Jag sover middag också varje dag i princip😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
2019-08-17 12:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Gomidda'. Halvmulet men uppehåll, så jag har vågat skicka ut "monstret" på bete. Den får ju inte gå så ofta nu när det regnar så mycket, men några timmar ska den väl hinna klippa innan regnet kommer i eftermiddag.

Fortsätter med återkopplingen till mina kusiner, träffade ju min ett år äldre kusin förra året, då hade jag inte sett henne på 30 år och om ett par veckor kommer hon och hälsar på med sin lillebror (han är 59), honom har jag inte sett sedan 84-85 nånstans. Roligt att få återskapa kontakter som av outgrundliga anledningar (sannolikt geografiska) tappats.

Jag kämpar på mot mina grymma smärtor från ländryggen. Kan inte gå alls på morgonen, släpar mig fram dubbelvikt till medicinskåpet för att ta tabletterna och sätter mig sen och väntar in att de ska ta. Sen kan jag gå hyfsat, medicinen tar ingalunda bort smärtorna, men de tar udden av dem så att jag klarar av att räta ut ryggen och gå som folk.

Mooniq
2019-08-17 14:23
#9

Midda! Jobbat fm. Regnet öser ner. Nu hemma och det blir en soffkväll med te. Ingen lust alls  att varken gå eller cykla idag. 

Vacker hund på och väldigt vacker katt - vilka fina ögon!.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
2019-08-17 17:06
#10

#8 Så vacker katt.

Hoppas din värk ger med sig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
2019-08-17 19:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

#9 - #10 Han är dotterns katt egentligen, lilamaskad helig birma, 2,5 år nu.

Värken är kronisk, den kan aldrig ge med sig nånsin, allt är provat under 3 års utredning, men på mig funkar ingenting. Det enda som återstår är steloperation av ländryggen, men det vägrar jag. Har hellre ont men kan röra mig, än att vara smärtfri och orörlig/stel, vem skulle hjälpa mig att få på proteserna till exempel?

Tarotstollan
2019-08-17 21:05
#12

#11. Ja det är som att välja mellan pest eller kolera som de säger.😭
Krya på dig!🤗

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[PeterTM]
2019-08-18 14:10
#13

#12 Jo så är det, men än så länge känner jag att valet är ganska lätt, men jag vet ju inte hur det blir i framtiden, kanske tar smärtorna ut sin rätt till slut och jag ger upp så att det blir steloperation ändå. Det sitter dock långt inne just nu, jag tänker att det säkert inte blir bra det heller. Ingenting annat har ju blivit det i det här kriget.

Tack för kryat, men rätt egal grej ändå eftersom jag redan mår bra. Min börda är kronisk och kan inte bli bättre 🙂

Annons:
Maria
2019-08-18 14:38
#14

#13 Du är en "stridsmaskin" med allt vad du har fått utstå. Jag kan tänka mig att den största striden är att orka…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: