Annons:
Etikettkläder-smink-smycken
Läst 869 ggr
Maria
8/16/19, 10:18 AM

Klädstil?

Flyttade Soligajags bild och diskussion hit😉

Viile berätta vad min stil är .  När jag går ut med Tjejerna och vill va fin då kan jag ha denna klänning som inte är ärmlös , så då brukar jag ha en kavaj till .  Det trivs jag i . Glad 

Hur klär ni er när ni ska gå ut med din kärlek/ vän/ mamma o pappa mm. ?  Vore kul och veta , gärna en bild med. 

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Leifsdotra
8/16/19, 11:08 AM
#1

Oj, det beror på vart vi ska och sammanhanget.  Svarta byxor och fin top/blus är väl vanligast, men ibland kjol eller klänning. Kavaj om det behövs för temperaturen. Lite snarlikt det på bilden kanske, fast jag föredrar enfärgat och mycket diskreta färger så att jag absolut inte sticker ut på minsta vis. Har alltid varit blyg och även om det har blivit bätte på många sätt så återspeglar det sig fortfarande i klädvalet.

 Sen har jag varit på klädkodsmiddagar där det skulle vara långklänning också vid några olika tillfällen, och till och med uppförandekod! Men det är inte min stil egentligen.

Fridaaaa
8/16/19, 6:07 PM
#2

Går nästan aldrig ut.
Blir några snygga jeans och någon tröja bara då

Men vill köpa något till såna tillfällen - men har svårt att hitta som sitter snyggt

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

wildfire
8/16/19, 6:10 PM
#3

Tänk jag som satte mig i lite försvar som är så konservativ i både kläder och hållning och så dyker jag på denna fina kreation som faktiskt får mig att tappa andan ,

Det var det snyggaste jag sett på länge  och helt i min smak  Maria 😎

Soligajag1
8/16/19, 6:11 PM
#4

#0  Tack Maria  , så trevligt ! 🙂

#1 Ja, alla är vi olika .  Jag va oxå sådär förut  , att jag inte ville ha något med färg i  , men sen genom åren har jag börjat använda mer färg. 

Den här klänningen tex, köpte jag i förra veckan. Den gillar jag verkligen , har haft på mig den en gång och tyckte om det .  För ibland när man köper något i butiken säger expediten eller personal som hjälper en , den är jättesnygg på dig . Sen går man i klänningen fram och tillbaka och undrar själv om den är snygg. 🤪 

Bilden är dålig , lite suddig , 

HH 🙂

Fridaaaa
8/16/19, 6:17 PM
#5

#4 Den klär dig! :)

---

Jag är med sån som inte haft mycket färg men börjat lite mer och mer :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Soligajag1
8/16/19, 6:23 PM
#6

# 5 Tack så mycket !  🙂 

Ja, , jag gillar färger , ska se om jag hittar nåt annat i Stockholm , åker på en  shopping tur den 31/8 -Axelssons buss.

HH 🙂

Annons:
[PeterTM]
8/17/19, 12:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag har kört med samma sorts kläder i 22 år nu, sedan jag miste fötterna. Proteserna undanröjer effektivt alla former av snävare byxor, så jeans är otänkbart. Numera är den cargobyxor, t-shirt och skjorta som gäller för mig, men jag är varm av mig, så skjortan blir sällan på någon längre stund.

Mellan 1 maj och 1 september har jag alltid shorts. Oerhört befriande att ha såna eftersom de inte fastnar och proteserna när jag böjer knäna. Jag har inte mycket kläder, en dubbelgarderob räcker gott för allt jag äger.

Soligajag1
8/17/19, 4:59 PM
#8

#7  Helt fantastiskt !! 

Men men , , alla är vi som sagt olika . Man tager vad man haver. 

Perfekt med sådana shorts som inte fastnar . 👍 Du verkar må gott och njuter ! 🙂

HH 🙂

Maria
8/17/19, 5:02 PM
#9

#7 Fin bild🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
8/17/19, 8:58 PM
#10

Fin bild och tuffa proteser! Får du välja själv hur dina proteser skall se ut?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[EM_L]
8/17/19, 10:11 PM
#11

Min stil är väldigt varierad😂 Någon dag känner jag mig dyster och vill klä mig mörkt med mörkblåa jeans, mörk t-shirt och min svarta luvtröja med dragkedja, någon annan dag känner jag mig glad och vill ljusa till någons liv och då klär jag mig ljusare i orange och ljusblåa jeans. Någon annan dag vill jag se rockig ut, någon annan hip hop aktigt.

Skulle tro att humör påverkar mycket.

Är det någon dag som att vi ska till syrran och fira lite jul så brukar jag köra på rött och mörkgrönt. Antigen min rutiga skottskjol eller mörkblåa jeans med en mysig stickad tröja. Om jag tex fyller år och ska fira födelsetag med syrran och hennes son på snart 4. Vi fyller år dagarna efter varandra. Så är det mitt humör som avger, men brukar att försöka klä upp mig lite.

Fridaaaa
8/18/19, 7:30 AM
#12

Jag är mycket för linnen! Vet inte varför men tycker det är skönt :)

Förut ogillade jag högmidjade byxor men sedan jag fick sonen, gillar jag det mer för håller inne dallret hehe Men måste vara mycket stretch, när  magen svullnar blir det inte skönt annars.

Nu till hösten gillar jag huvtröjor men även vissa stickade plagg.
Aldrig varit fan av klänningar eller leggings.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Soligajag1
8/18/19, 7:40 AM
#13

#12 Förstår precis vad du menar . 

Jag gillar oxå linnen , allra helst förra sommaren , då det va så varmt 🥵 hade linne och shorts , eller linne och kjol , men får inte ha linne på jobbet , måste ha en t-shirt eller blus . 

Till hösten har jag linne o tröja med dragkedja , stretch jeans är skönt ( för magen . . hehe. . )  som du säger. 

Vi är alla olika , jag använder leggings och kjol eller klänning .

HH 🙂

Annons:
[EM_L]
8/18/19, 10:08 AM
#14

#12 & #13 Även jag gillar linnen. Och ja speciellt på sommaren. Typ varje dag när jag sommarjobbade så hade jag ett linne och basic tights. Och linne är ett måste under stickade tröjor när kylan kommer. Även under t-shirts och tröjor överhuvudtaget. Brukar liksom stoppa in linnet innanför byxorna såvida det inte är tights. Tycker det håller kroppens värme mycket bättre då under de kalla månaderna.

Maria
8/20/19, 9:33 AM
#15

Jag har alltid jeans och någon top som är rak och inte tajt. Mina toppar kommer nästan bara från Gudrun Sjödén. Ska jag vara lite finare blir det svarta jeans haha. Finare tillställningar än så går jag inte på. Min man har kortbyxor och T-shirt/ tröja från tidig vår till sen höst.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
8/21/19, 5:21 PM
#16

#10 Ja, man får välja mönster om man vill ha. De flesta protesbärare vill dölja att de går med protes och då är det kosmetik och nylonstrumpa över. Jag resonerar tvärtom, vill att alla ska se att jag går på proteser så att jag inte blir puttad eller knuffad. Det där leopardmönstret är 20 år gammalt och finns nog inte längre. Numera se de flesta mönsteralternativen ut som murriga 70-talstapeter, eller turkiska damsjalar.

Tarotstollan
8/21/19, 9:25 PM
#17

#16. Är den mönstrade delen hård eller mjuk? Tänkte att i vilket fall som helst kanske man kan måla om dem själva eller klä dem i något tufft tyg.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
8/22/19, 6:51 AM
#18

#16 Trist att de inte har mer blandade mönster.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
8/28/19, 6:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Hejsan! Nu har jag vart på stan och handlat ! Hittade 2 nya blusar typ halv lång arm ,

HH 🙂

Soligajag1
8/28/19, 6:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Blus , min typ av kläder , till kjol eller byxor / halvlånga byxor nu på sommaren .

HH 🙂

Annons:
[PeterTM]
8/28/19, 10:30 PM
#21

#17 Den mönstrade delen är hård, annars fanns inget stöd för stumpen i protesen. Mönstret är tyg som epoxylimmats på.

Upp till toppen
Annons: