Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1196 ggr
Maria
8/11/19, 7:44 AM

Kläder?

Kläder har ju visat sig vara en stor miljöbov i många sammanhang så jag undrar om ni har mycket kläder? Handlar mycket kläder? Handlar i butik eller nätet?

Hur stor er garderob är osv….?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Soligajag1
8/11/19, 8:03 AM
#1

Jag har inte alls så mycket kläder .  Köpte nyligen en klänning som jag gillade i butik , Joy.. Handlar sällan på nätet . Beställde en  t-shirt  med katt på, nja,. sisådär är den , jag behöll den , ska kolla om jag kan sy om den.  

Här är klänningen :  Rea på rea va det till och med, visste inte det när jag gick in i butiken , tänkte bara gå på stan och kolla lite OM det fanns något att köpa.  😉 Så denna blev det + en svart topp.   

Jag ska åka till Stockholm den 31/8 - då ska jag kolla på kläder .  Det va längesen jag åkte på en shoppingresa  dit , så nu blir det av. skoj ska det bli.  🙂 med en kompis , i första hand ska vi strosa runt på gamla stan , fika och mysa. 🙂

HH 🙂

Fridaaaa
8/11/19, 8:51 AM
#2

Har en del kläder - behöver sortera ut. Mycket som inte passar
Köper mycket på rea eller begagnat. Kommer behöva nya nu när jag gått ner resten i vikt sen (målet är till mars att ha gått ner resten)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
8/11/19, 9:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här kommer en bild på min garderob. Ett skåp har jag till jeans och "liggande" plagg som tröjor och T-shirts. Ett skåp till blusar och tunikor. Min man och jag delar på skåp för vinterjackor. Vi har även en liten byrå för underkläder.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
8/11/19, 9:02 AM
#4

Ser ni att vi har barnsäkrat dörrarna  för katterna haha😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[EM_L]
8/11/19, 9:15 AM
#5

Mycket kläder har jag.

Mest tröjor och blusar som jag fått av syrran, och kläder som ligger kvar efter mamma.

Handlar kläder väldigt sällan. Nästa blir å köpa ett par eller två par jeans.

Tarotstollan
8/11/19, 9:19 AM
#6

Borde ta tag i att städa ur min "gå in i garderob". Det mesta som är där är sådant jag vuxit ur för länge sedan….tror att jag skall kunna gå ner i vikt och ta på mig kläder från 80-talet och framåt!!🤪
Får kasta i stort sett allt där inne, antingen det är oanvänt eller urvuxet för det är katthår på allting och andra hands affärerna tar inte emot någonting, även om det är tvättat.
Så nej, egentligen har jag bara 5 par jeans, 1 par tunna sommarbyxor, t-shirts, några skjortor och någon tröja och några jackor att ta på mig om jag skall gå ut bland folk!
Hemma går jag i trasiga t-shirts och leggings. Det är mycket som blir trasigt fort när man har katter!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
tlover
8/11/19, 9:20 AM
#7

Jag har väl ganska mycket kläder, men nästan allt är ärvt eller köpt på secondhand.

l'm back

MonicaLagerquist
8/11/19, 9:47 AM
#8

Jag har inte mycket kläder. Två par shorts,två par långbyxor. Fyra långärmade tröjor fem linnen två t-shirts. Trosor och fem par strumpor tre klänningar. Löper bara trosor och strumpor nytt,Resten köper hvjag på loppis.

Stolt ägare till fem La permer

JMW
8/11/19, 10:59 AM
#9

Jag har nog ganska mycket kläder men inte mycket nyköpt. Det mesta är secondhand eller sytt av mig. Minns inte ens när jag var in i en klädbutik senast.

Leifsdotra
8/12/19, 2:15 PM
#10

Jag ockuperar två tredjedelar av vår walk-in-closet och har kläder i en garderob också. Det är kläder för jobbet, där ska det vara kontorsklädsel i lite finare stil, sen är det vardagskläder som är hela, rena och bekväma. Och så har jag kläder för gårdsarbete, arbetsbyxor, urtvättade tröjor osv. Jag slänger aldrig kläder förrän de verkligen inte går att använda längre.  Försöker att köpa kläder till jobbet som kan kombineras på många olika sätt och som är mer tidlösa än moderiktiga, då behöver man inte ha så många plagg. De ska vara bekväma också, för då blir de hemmakläder när de inte duger på jobbet längre och arbetskläder om de blir fläckiga eller bara lite trasiga. När de börjar falla isär kan man använda som målartrasor eller nåt annat bra. Den här månaden har jag faktiskt köpt 2 topar, men innan dess…. tror att det kan ha varit i okt/november någonting, för jag fick presentkort på klädbutik när jag fyllde år i början på oktober.

wildfire
8/12/19, 4:26 PM
#11

Usch ja har alldeles för mycket kläder fast jag gjort mig av med en hel del så tar det liksom aldrig slut. Nu använder jag upp dom och är det nåt jag vill ha iväg så får det gå till välgörenhet så dom kommer till användning igen.

Har plockat fram lite gamla kläder för jag känner för en annan stil nu mot hösten,mer enkelt,murrigt avslappnat men annars är det nog lite lika som #10 jag kör en strikt stil med många blusar och kavajer,kjolar,byxor men hur många det tänker  jag inte tala om för då får jag skämmas något förskräckligt  ☺️

Tidslöst gäller så jag kan använda dom i alla tider,handlar på ett bra ställe där till och med kavajer är mjuk och bekväm dom som brukar vara smått stela men där lyckades jag och så har dom korta storlekar men något som jag borde ha gjort är att handla mer på ort för det har blivit mycket internethandla och det är inte så bra med tanke på klimatet.

Råkar ha ett stort intresse i kläder,skor,accessoarer med mera men nog har jag blivit mer medveten hur jag handlar måste jag säga,bättre är jag om än inte helt bra men jag tänker mer nu än jag gjorde förr och allt ska nyttjas och komma till användning oavsett jag använder dom själv eller skänker bort så ska det inte bara slängas det som går att använda.

citytjejen
8/13/19, 4:55 PM
#12

Jag har ganska mycket kläder och skulle förstås klara mig med mindre antal klädesplagg. Men jag älskar kläder och att kunna variera mig. Rensar dock ibland och skänker bort till vänner eller second hand. Och så köper jag en del nytt då och då förstås 🙂

/Christina

Soligajag1
8/16/19, 10:07 AM
#13

Hejsan ! Vet inte om det hör till denna tråd , men det är ju kläder , Viile berätta vad min stil är .  När jag går ut med Tjejerna och vill va fin då kan jag ha denna klänning som inte är ärmlös , så då brukar jag ha en kavaj till .  Det trivs jag i . 🙂 

Hur klär ni er när ni ska gå ut med din kärlek/ vän/ mamma o pappa mm. ?  Vore kul och veta , gärna en bild med. 

HH 🙂

Annons:
[EM_L]
8/16/19, 5:21 PM
#14

#13 Snyggt! Klär mig inte direkt speciellt. Med familj så är det mjukis byxor eller jeans och kanske någon t-shirt, långärmad tröja eller stickad tröja. Är det kallare och jag har t-shirt eller vanlig basic långärmad tröja så tar jag en munktröja med huva och dragkedja.

Fridaaaa
8/16/19, 6:00 PM
#15

#13 Går nästan aldrig ut. Men ofta blir det snygga byxor och någon tröja. Vill dock skaffa något för de tillfällerna

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Soligajag1
8/16/19, 6:03 PM
#16

#14  Tackar !  

Okej , alla är vi olika  men går ni inte ut och käkar eller nåt annat festligt nån gång, kalas kanske ?? Klär du inte upp dig då , i så fall?

HH 🙂

[EM_L]
8/16/19, 6:43 PM
#17

#16 Bara när vi ska fira jul hos syrran och vid födrlsedagar. Min och syrrans son då. Inte speciellt mycket dock. Vid jul brukar det bli någon rutig kjol i rött och grönt eller jeans tillsammans med grön rutig skjorta. Ngt sånt.

akvarium123
8/17/19, 6:33 PM
#18

Jag har ganska så lagom med kläder kan jag tycka. Det tar precis slut när jag åker till mamma exempelvis från pappa och tvärtom. Också är det påfyllt när jag kommer tillbaka. 

Jag hade ett stort problem tidigare att jag var shoppingberoende men efter att ha förstått att det inte går att slösa tusentals kronor varje månad på kläder så har jag börjat minska på shoppandet🙂 Handlar väldigt mycket på nätet! Så smidigt tycker jag men det är väl just det som är problemet. Att jag inte ser pengarna🤪 Men som sagt idag shoppar jag inte alls lika mycket som tidigare!

Maria
10/23/19, 8:14 AM
#19

Min stil har varit oförändrat i många år.

Jag har alltid byxor/jeans och någon löst hängande topp/tunika. Jag har nästan bara toppar/tröjor från Gudrun Sjödén.

Det har jag på mig på jobbet och även när jag ska vara "fin".

Jag avskyr saker som sitter tajt. Hade helst varit BH-lös också men av hänsyn till andra har jag BH när jag ex är på jobbet😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
10/23/19, 5:00 PM
#20

Jag handlar nästan aldrig kläder.  Har väl  varken lite eller mycket kläder. Använder bara klänning, skiftar mellan 4 plagg varje vecka 😂 Inte så intresserad av kläder.

Annons:
flocken
10/23/19, 6:03 PM
#21

Har mkt arbetskläder. Men de används även privat när jag tränar hund. Äger 2 par jeans. Leggings i olika modeller, tyg, mönster. Älskar Leggings. 2 par kjolar. Rätt många klänningar. Skor, skor ❤️ Men köper mkt på loppis. Linnen är ett basplagg. Jag vet vilken typ av kläder som passar mig o kör på det. Ändrat min stil mkt.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: