Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 430 ggr
Maria
8/9/19, 1:07 PM

Blödig

Jag är så fruktansvärt blödig.😭 Ända sedan jag opererade skallen så gråter jag för minsta lilla.

TV:n här hemma har stått på idag och det har varit repris på Allsång på Skansen. Ett program jag aldrig ser. Det var någon hyllning till Lasse Berghagen och jag gråter så det skvätter😃

Det är faktiskt besvärligt att vara så blödig.

Tidigare har jag varit  sjukligt blödig men det är tack och lov över så nu gråter jag i alla fall till saker som det finns viss förståelse för att de kan vara rörande.

Hur är det med er. Är ni lättrörda?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
MonicaLagerquist
8/9/19, 3:05 PM
#1

jag är en blödig lipsill. Gråter en skvätt flera gånger om dagen. Det kan vara ett minne,något jag hör i en bok, En sång på radion .Allt som man kan tänka sig och lite till.

Stolt ägare till fem La permer

JMW
8/9/19, 4:03 PM
#2

Samma här! Det är alltid något på teve som jag gråter åt. Minsta lilla. Jag vet inte vad det beror på för jag har inte varit sådan här förr.

Mooniq
8/9/19, 8:39 PM
#3

Jag kan vara väldigt blödig ibland. 

Kanske att jag dundrade in i klimakteriet på riktigt för 2 år sen och från att som ung mest varit som en igelkott i strid mentalt så har jag nu en ängels tålamod men en järnridå när jag bestämmer mig för att det räcker..

 Men.. vissa filmer, vissa låtar, vissa minnen.. får mig att bryta ihop på nanosekunder. Speciellt om jag tänker på vänner som inte längre finns bland oss, det är riktigt jobbigt. Antar att jag "växer" ur detta när hormonerna slutat dansa runt i kroppen och lagt sig till ro.. 😟

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[PeterTM]
8/10/19, 12:06 AM
#4

Jag har aldrig varit nån fan av Lasse Berghagen och tycker det bästa han har gjort var när han medverkade i Marcolios video "Rocka på", där ha ligger på rygg iförd skinnpaj och med pomada i håret i nån korridor när Marcolio kommer och Marcolio utbrister "Lasse, e du också en rocker?", varpå Lasse svarar, "aa, men säg inte det till nån eru bussig". Det är bra.

Zappade förbi reprisen av det där programmet när jag var på dialysen och reagerade på hur tjock han blivit, såg inte att det vara Lasse Berghagen först.

Så, ja blödig kan jag vara, men inte när det gäller LB 😃

Scorpio97
8/10/19, 1:03 AM
#5

Förr var jag inte alls blödig men efter att min pappa dog blev jag väldigt lättrörd och grät verkligen för allt. Nu har det mestadels försvunnit men lite känsligare än innan är jag nog fortfarande. Oftast är det sorgliga/rörande böcker som får mig att gråta.


//Jessie

wildfire
8/10/19, 3:47 AM
#6

Tycker det kommit mer med åren men som riktigt ung var jag ganska så blödig sen kom ett jobb som för att överleva behövde man stänga av allt och sen jag slutade med det kom det tillbaka.

Det är bara positivt och bra att kunna släppa ut, en ventil som är så viktig för oss alla så vi inte stänger in känslor vilket i längden kan skada oss så att vara blödig är bara sunt och bra 😎

Annons:
Maria
8/10/19, 6:10 AM
#7

#4 Jag är heller inget särskilt fan av Lasse Berghagen vilket gör det hela lite mer lustigt och konstigt.😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Huygens
8/10/19, 1:58 PM
#8

Kanske är det en del av våra själar som når ut till andra områden, känner av djupet i verkligheten och av våra undermedvetna upplevelser?

Maria
8/10/19, 9:09 PM
#9

#8 Vacker tanke men här var det inget djup och säkerligen inget undermedvetet när det gäller Lasse Berghagen för min del😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: