Annons:
Etiketthus-och-hem
Läst 322 ggr
Maria
2019-08-08 16:18

Fruktträd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ni några fruktträd? Jag skulle gärna vilja ha ett päronträd men vi har ingen plats. Här kommer en bild på vårt enda träd. Persika.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
MonicaLagerquist
2019-08-08 16:24
#1

Vi har ett William päronträd och två bigarråträd. Vi har valt bort äppeltråd då det finns massor  av träd runt härikring på gamla järnvägen och i skogsgläntor.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2019-08-08 16:32
#2

#1 Så härligt. Päronträdet är jag lite avundsjuk på 😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
2019-08-08 16:51
#3

Hemma i villaområdet har vi inga träd alls. Finns inte plats. Om inte hundar o kaniner tar plats så är det barnen. Men vid stugan har vi flera stora päronträd/äppel/körsbär. Blir alltid en del mos och kräm utav det.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

JMW
2019-08-08 16:54
#4

Vi har 7 äppelträd men inga andra. Skulle vilja ha ett päronträd. Eller två.

[PeterTM]
2019-08-10 00:09
#5

Vi har 3 äppelträd här. Vi hade två päronträd och ett plommonträd, men de överlevde inte.

wildfire
2019-08-10 03:42
#6

#0 Härligt med persikor 👍

Äpplen och plommon har vi men önskar också jag hade ett päronträd men det har inte blivit av så kanske till nästa år.

Annons:
Soligajag1
2019-08-10 07:02
#7

#0 Persika träd , det vore nåt 🙂 

Nu ska jag undersöka lite vad mina vänner har här i sina trädgårdar , så kan man idka en byteshandel.  🙂 Päron vore inte heller så dumt , äpplen brukar jag alltid få av min syster , då blir det äppelmos och pajer.  

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: