Annons:
Etikettsjälvförverkligande
Läst 849 ggr
MonicaLagerquist
2019-07-31 07:54

Din kropp

Är du nöjd med din kropp?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
[Hayabusa]
2019-07-31 07:57
#1

Nej, men det är den enda jag har.

Maria
2019-07-31 08:07
#2

Jag har i hela mitt liv varit ganska smal. Vägt cirka 55 kilo men numera väger jag 70. För ett tag sedan så bantade jag 10 kilo så jag vet att det går lätt.

Jag vill väga 65. Då skulle jag vara väldigt nöjd😉

Egentligen är det inte många kilo hit och dit så jag är nöjd med min kropp vad det gäller vikten.

Resten av kroppen hade jag önskat skulle fungera lite bättre. Jag har uttalad ataxi och är svagare i vänster sida. Har svårt att gå rakt och det snurrar i skallen😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

starhawk
2019-07-31 08:18
#3

Samma som #1!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

MonicaLagerquist
2019-07-31 08:18
#4

Jag dras också med några kilo för mycket.Vägde runt 45 fram tills att jag fått mitt femte barn. Vid 30 års ålder Då ökade jag till 50.Nu väger jag 56 till mina 164 cm och skulle vilja väga straxt över 50.Har banat ner mig till 50 utan större svårighet men inte lyckats hålla den vikten,

För övrigt är jag hyfsat nöjd med min kropp och mitt liv.En något rundmagad snart 60 års kvinna.

Stolt ägare till fem La permer

Fridaaaa
2019-07-31 08:23
#5

Nej inte efter graviditeten. Är främst magen. Har inte fått bort alla kilon jag gick upp heller. Men är det enda jag inte är nöjd med :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Namiko
2019-07-31 08:38
#6

Jag är helnöjd med hur min kropp ser ut men den hade gärna fått vara lite mer stabil så jag slapp ha ont.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annons:
[Andeljus]
2019-07-31 08:41
#7

Tänker inte alls på kroppen mer än att försöka vara rädd om den så gott jag förmår så  nöjd är jag eftersom jag inte tänker på den på det viset.Normalvikt 56 kg men som dig Monica vägde jag lite bara  43 kg för 160 lång så idag känns det bra att ha lite mer att sitta på för då fick jag alltid ont i rumpan för jag var för smal .

Nu har jag själv pumpat upp den i vikt och mår bra av den vikten och kan sitta utan att gnälla om att det gör ont 😃 så jag är nöjd som det är med både kropp och livet.

flocken
2019-07-31 09:25
#8

Önskar att kroppen var frisk så jag orkade göra mer saker. Känner mig ibland instängd i kroppen då jag inte får riskera en knuff/smäll mot kroppen. Gör jag något som inte hör till min vardag blir jag liggandes dagen därpå. Utseende mässigt? 163cm/79 kg. Har tappat 10 kg. Är väldigt noga med att klä mig rätt, gör alltid iordning mig. En kurvig kropp i rätt kläder är skit snyggt. Man ska vara stolt över sin kropp. O det är inte lätt.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Åsa S
2019-07-31 10:17
#9

Med tanke på att kroppen funkar bra så är jag rätt nöjd men en 5-10kg skulle ju gärna få försvinna jag har dock nästan alltid varit knubbig jag vägde runt 62 som 11åring och väger ett par kilo till idag men körde med LCHF ett tag som 40åring och då vägde jag runt 50 men den dieten funkade inte i längden tyckte man mest var sur och irriterad jag tror jag väger lite mer och är glad istället.

Lona
2019-07-31 12:54
#10

Nej, jag är rejält överviktig, såpass att det är ohälsosamt. Beror till stor del på sjukdom och medicinering men jag får ju inse att jag sannolikt kommer att behöva medicinen livet ut och åtminstone gå ner till en sund vikt igen trots det.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Leifsdotra
2019-07-31 17:39
#11

Usch nej! Jag har blivit väldigt rund om magen de senaste åren, min man lagar väldigt god mat och jag är mitt i klimakteriet dessutom. Skyller på det men ska försöka ta mig i kragen och göra något åt det!

Soligajag1
2019-07-31 18:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

#11 Säger likadant som dig , usch , har gått upp massor i vikt , 170 cm och 85 kg , så många kilon måste bort ,

HH 🙂

[Andeljus]
2019-07-31 18:10
#13

För oss alla vill jag säga så här, det viktigaste är att vi mår bra och att vi trivs med oss själva.

En del har övervikt andra inte och mår man dåligt av undervikt eller övervikt så ska man självklart göra en förändring efter bästa förmåga för att rätta till det.

Men det absolut viktigaste är att må bra själv och vara nöjd med sig som man faktiskt är det är A och O oavsett vad andra säger och tycker så är trivseln med sig själv den avgörande faktorn och den kan ingen ta ifrån oss 🙂

Annons:
[Hayabusa]
2019-07-31 18:15
#14

Det jag är mindre nöjd över är sådant jag inte kan påverka. Vikt, kondition, form etc går ju faktiskt att förändra (även om det kan vara svårt). Allt annat får man lära sig att leva med, det finns inga alternativ.

Lona
2019-07-31 18:16
#15

#13, Det håller jag verkligen med dig om, dessutom tror jag att det är lättare att tex hålla en lagom vikt om man känner sig tillfreds med sin kropp. Frågan är hur man hittar dit..?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Lona
2019-07-31 18:17
#16

#12, Jag tycker att du är fin!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Soligajag1
2019-07-31 18:49
#17

#16 Tack så mycket ! Så fint sagt av dig ! ❤️

HH 🙂

citytjejen
2019-07-31 18:50
#18

Jag är nöjd med min kropp. Har ingen aning om vad jag väger och jag gillar det jag ser i spegeln.

/Christina

Tarotstollan
2019-07-31 22:38
#19

Nej, alldeles för mycket övervikt och eftersom jag nu har alldeles för ont lite överallt för att orka gå mer än vad jag absolut måste, så händer det inte mycket med viktminskningen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Fransu
2019-08-01 13:24
#20

Jag är nöjd. Kunde vara lite starkare, men i övrigt är jag nöjd. Har en kropp som fungerar, det är det viktigaste.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
akvarium123
2019-08-01 16:43
#21

Nja jag tycker jag är alldeles för kort tyvärr. Har väldigt korta föräldrar så skulle inte gjort något för mig ifall jag blev några centimeter längre. Så behöver man inte alltid se upp på alla! Sedan är jag väl inte jättekort men jag är ju 178 och kompisarna är ju 190 så det blir ju en viss skillnad. 

Jag skulle väl också velat ändra på mitt utseende i ansiktet men som sagt jag är tacksam över att få vara på denna plats. Ja ibland har man tur i livet men samtidigt så har dom personerna som fick en alldeles perfekt kropp andra problem, kanske värre… Så jag trivs det är väl egentligen bara längden. Att bli 185 vore ju inte direkt något jag skulle tacka nej till. Men samtidigt så trivs jag av att vara kort. Det är en del av mig att vara den där lite kortare kompisen som är härlig och glad och för mig är det det viktigaste. Att vara en bra människa. Det är betydligt viktigare än utsidan för mig🙂 Och min insida den är nog ifall man skulle se den som en kropp så skulle väl min kropp vara en modellperson som skulle vunnit varenda tävling i modelltävlingar och allt vad det nu är😂

Upp till toppen
Annons: