Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 992 ggr
Maria
7/28/19, 7:06 AM

Kan ni sova i värmen?

Som frågan lyder, kan ni sova när det är så varmt?

Gör ni något för att skydda er mot värmen som fläkt, öppna fönster osv?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Andeljus]
7/28/19, 7:10 AM
#1

Nja det är lite si och så med den saken,både och ibland bra ibland inte och fläkt har jag ingen men har tänkt inskaffa en AC men det har inte blivit av och man glömmer bort det när vädret är normalt sen står man där och klagar när värmen kommer  😃

Magi-cat
7/28/19, 7:13 AM
#2

Kvällarna är så underbara just nu att man vill aldrig gå in! 🥵

Det går skapligt att sova ändå. Gardinerna i sovrummet är fördragna hela dagen och på natten är fönstren öppna åt norr. Fast visst är det en aning varmt. 🙂
Fläktar tycker jag inte om och undviker dem helst. Men nu är det nog dags att ta fram den…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
7/28/19, 7:21 AM
#3

Jag sover som vanligt. Fast jag har sommarpyjamas nu när det är som varmast och inte flanellpyjamas😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
7/28/19, 7:31 AM
#4

Jag kan sova , utan täcke , bara lakan , ingen pyjamas , har fläkt på . Skönt ! 😀👍

HH 🙂

Tarotstollan
7/28/19, 7:42 AM
#5

Jag sover under dagarna och är vaken hela nätterna, när det är så här varmt.
Jag klarar inte att vara uppe under sådana här varma dagar. Jag har försökt förr om åren att vara vaken men jag får panik av värmen, ont i huvudet, blir virrig osv.
Så jag sover i ca 2 timmars pass och sen är det dags för toa och påfyllning av vatten.
Fläkten sätter jag på så fort jag vaknar, fönstren öppna ca 5 cm, då de är spärrade i det läget på den svala sidan.
Balkongdörren stängd och neddragna persienner överallt på den sidan solen är.
Sen har jag 2 stycken minifläktar också, som är underbara enda felet är att de drar så mycket batterier.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MonicaLagerquist
7/28/19, 7:44 AM
#6

Vårt sovrum har kvällssol så vi håller fördraget och stängt fram tills vi lägger oss. Sen har vi helöppet fönster. Har sommar täcke plus ett löst påslakan så att jag kan välja vad jag vill ha över mig. Vi har ju vattensäng så vi kan sänka tempen på den så att det blir svalare.

Sover som vanligt.Dåligt vissa nätter och bra vissa nätter.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Soligajag1
7/28/19, 7:57 AM
#7

#5 Ojojoj, , det där låter verkligen jobbigt 🥵

Då jobbar inte du va ?  

#3 Härligt med sommar pyjamas 😃 

Nu vill jag inte skryta men jag har aldrig haft problem med sömnen , som många tydligen har. För OM man inte får sova och sen ska upp i ottan tex,och jobba , då är det extra jobbigt . ( förstår det för min syster har haft / har det problemet , hon slutade jobba ( valde det )  och att hon kunde . 

Jag la mig vid 23-tiden igår ,  somnade nästan omgående , ( när kissarna kliver på mig , magen och så då vaknar jag , för jag är väldigt lättväckt , är ni det ? 

Jag hör ljuden på nåt konstigt sätt i en dimma eller töcken , , vaknar av det .  Vänder mig om och somnar nästan med än gång.  

Idag ska jag jobba , börjar 10.30 -16.15 ca.  sedan går jag fram o tillbaka till jobbet 3 km.  så skönt att promenera tycker jag. Har en flaska med vatten i handen  och ryggsäck.

HH 🙂

Tarotstollan
7/28/19, 8:19 AM
#8

#7. Nej, jag har varit förtidspensionär i många år.
Jag är både ljudkänslig och kan sova hårt, beror på omständigheterna.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Soligajag1
7/28/19, 8:24 AM
#9

# 8 Okej , förstår ! Ha en fin Söndag ! Kram 😀❤️

HH 🙂

JMW
7/28/19, 8:37 AM
#10

Vi har luftvärmepump på båda våningarna. De går på kyla nu så sömnen är det inga problem med. Sovrummet håller 18-19 grader. Utan AC skulle jag inte kunna sova. Minns hur det var före vi skaffade dem.

Stallmima
7/28/19, 9:12 AM
#11

Fönstren får stå vidöppna när solen försvunnit runt från sovrummet men det är fortfarande varmt, sover bara med lakan. Funderade starkt på att sova i kylskåpet men kom tyvärr på att det var för litet  😂

kamera0710
7/28/19, 9:13 AM
#12

Lider inte av värme, så för mig går det bra. Om ett par dagar verkar ju i alla fall denna värmebölja vara över.

Maria
7/28/19, 9:17 AM
#13

#12 Vi har redan fått några regndroppar idag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[[eskils_]]
7/28/19, 10:19 AM
#14

Värmen är jobbig! 🥵Sover någorlunda men är trött om dagarna. Kan tyvärr inte ha helt öppna fönster åt norr under natten för kissarnas skull, bara en springa. Inget täcke, bara lakan. Fläkt + fryst kylklamp framför den på dagen, så kylan sprids i rummet. Törs dock inte ha fläkten på under natten.

#13 Grattis!

Sabah
7/28/19, 12:12 PM
#15

Nu har det vänt här! Vi hade som varmast igår, 32 grader 😥. Idag blåser det svala vindar och endast 20 grader! Skönt! Då går det bättre att sova!


💖🧡💛💚💙💜

citytjejen
7/28/19, 3:20 PM
#16

Vi har ac i sovrummet och under dessa otäckt varma dygn så står ac:n på dygnet runt och då har vi ca 21 grader i rummet.  Övrig tid, dvs när jag inte är i sovrummet och sover eller svalkar mig, så har jag en vattensprayflaska med fläkt, från Clas Ohlson, som jag svalkar mig med då och då 🙂

/Christina

Scorpio97
7/28/19, 9:20 PM
#17

Jag sover väldigt dåligt i värmen. Har öppet fönster + fläkt, men dom värsta nätterna har jag antingen en kall, blöt handduk över mig eller kylklamp i sängen. Kan jag svalka mig en stund brukar jag kunna somna i alla fall men sömnen blir inte särskilt bra. Har även vänt en del på dygnet så jag sover bort dom varmaste timmarna och kan vara uppe lite längre när det är svalare. Dagtid täcker jag fönstret totalt då det är sol på det hela dagen men det blir bastu i mitt rum oavsett vad jag gör. Blir det många kalla duschar, blöta handdukar, iskallt dricksvatten, kylklampar och ändå mår jag kasst. Värmen än inte min vän helt enkelt :)


//Jessie

Magi-cat
7/28/19, 9:30 PM
#18

Känns varmt ikväll…😓


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
7/28/19, 11:15 PM
#19

Vi fick lite åska idag och ett rejält störtregn! Jag sov då så jag hörde det bara svagt!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
7/29/19, 7:23 AM
#20

Även idag utlovas lika hett väder och någon regnskur har inte setts till…🙂☀️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Fridaaaa
7/29/19, 7:11 PM
#21

Har problem att sova. Är hopplöst. Klarar inte med fläkt på under natten, så blir varmt

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aggeelin
7/29/19, 7:31 PM
#22

Jag kan sova ganska bra bara jag får linda in mig i ett mjukt påslakan! Det är värre när mannen inte kan sova och ständigt flyttar sig så sängen skakar.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Honestyisdead
7/29/19, 8:06 PM
#23

Har 30 grader inomhus. Så nej, jag kan inte sova. Har fläkt men den får mig att känna av astman.  Lider extremt av denna värmen och längtar till onsdag när det ska bli 10 grader svalare!

Maria
7/29/19, 8:49 PM
#24

#22 Haha, det där känner jag igen 😁

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

monstermash
7/30/19, 4:04 PM
#25

Jodå, nog sover jag alltid! Visserligen tvingas vi hålla lägenheten väldigt sval på grund av hunden men jag sov som en stock hela förra sommaren med, och då använde jag inte fläktar som jag gör nu. 😃

Leifsdotra
7/31/19, 5:42 PM
#26

Har fläkt stående på fönsterbrädan, annars hade det inte gått! Förra året pajade vår gamla fläkt mitt i värsta sommarvärmen och då sov jag nere i vardagsrummet ett par nätter. Vi har luftvärmepump och kan sätta den på kyla.

akvarium123
8/1/19, 4:50 PM
#27

Jag har en fläkt. Eller jag har egentligen 2. En bordsfläkt och en golvfläkt. Tyvärr är bordsfläkten borta och kanske blåst iväg någonstans😂 Förlåt för min dåliga ordvits men jag kunde inte hålla mig😃 Golvfläkten kör jag igång vid 11 tiden så får den stå på tills jag går och lägger mig. Ifall det inte är tillräckligt kallt då så får jag helt enkelt ha på den under natten. Däremot så är det då man bör ha en bordsfläkt då golvfläkten bara nuddar med luften en liten liten del och resten används ju knappt mer än att luften cirkulerar i rummet. Då får man ta på sig ett par öronproppar. Ja det är inte det roligaste för resten i familjen att lyssna på min fläkt hela natten men jag har gett dom varsitt par öronproppar men det vill inte alla använda då dom ska upp på morgonen och kanske inte väcks av väckarklockan eller vad det nu är… Men då är det deras problem. 

Ifall det är tillräckligt varmt däremot och inte ska regna under natten så har jag nu köpt en luftmadrass och sovmask och allt möjligt så att jag kan sova under bar himmel🙂 Får hoppas det blir så varmt någon mer gång i sommar för det vore underbart att sova utomhus!

Annons:
Upp till toppen
Annons: