Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 698 ggr
Maria
2019-07-27 08:16

Dryck

Dricker ni mycket i värmen? Vad gillar ni att dricka allra helst?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
MonicaLagerquist
2019-07-27 08:19
#1

Jag gör iordning en 2 liter flaska med vätskeersttning och den delar jag och mannen på.Den ska vara tom när det är kväll.Sen är det isvatten och kolsyrat vatten under dagen .På kvällen kan det bli en kall hemgjord öl och ev en sommar drink 2/3  delar sweppers och resten vitt vin is och lime.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2019-07-27 08:24
#2

Jag har alltid varit "törstig" och dricker mycket vatten.

Jag har svårt för kolsyra. Det får gärna bubbla lite men bara lite😃 Annars är kranvatten det bästa tycker jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2019-07-27 08:26
#3

Kranvatten är gott men det ska vara riktigt kallt .Själv föredrar jag kolsyrat vatten. Vi kolsyrar ju själva och då kan man styra hur mycket man vill  ha,

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2019-07-27 08:28
#4

Vi har också en kolsyreapparat men den samlar mest damm😃

 Jag tycker inte om för kallt vatten. Har jättesvårt att dricka då. Är det dessutom kallt och kolsyrat så blir det nästan tvärstopp.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2019-07-27 08:30
#5

Vi använder våran hela tiden Kolsyrat vatten är vår måltidsdryck.Vi har en (eller rättare sagt fler) gama kolsyra apparat som vi älskar högt.

Stolt ägare till fem La permer

JMW
2019-07-27 08:37
#6

Jag vet inte om jag dricker så mycket mer nu när det är varmt. Har alltid en flaska kolsyrat vatten på bänken. Har ju apparat sedan urminnes tider och den använder jag flitigt. Smaksätter mitt vatten med t ex en skvätt Fun light. 

Maken däremot använder vätskeersättning då han jobbar i skogen och där blir det svettigt.

Annons:
Soligajag1
2019-07-27 08:41
#7

Jag dricker vatten med is i och apelsin/ citron skivor i . Mest läskande i denna värme !

HH 🙂

[Andeljus]
2019-07-27 08:42
#8

Dricker massor med vatten även när det inte är varmt för det renar kroppen så gott,vätskeersättning här med och massor med juicer så som rödbetsjuice och andra som innehåller massor med gott och nyttigt.

Jag är så varm och svettig av mig så jag måste hela året tillföra ersättning och vätska och varje natt får jag gå upp och byta lakan samt duscha så här gäller det att konstant fylla på 😎

Maria
2019-07-27 08:51
#9

#8 Va!!😮 Byter du lakan och duschar varje natt hela året?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
2019-07-27 08:53
#10

Slarvig, då jag inte gillar vatten, får tvinga i mig vatten. Så blir lite annan dryck tyvärr med mer än jag skulle

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Andeljus]
2019-07-27 09:32
#11

#9 Det är så hela året,spelar ingen roll om det är 30 minus ute så svettas jag och har gjort så hela livet  ända sen barn. Irriterande men men bara att försöka gilla läget och acceptera för det är bara så jag är men drygt är det så klart 😓

Maria
2019-07-27 09:44
#12

#11 Jösses. Vilken uppsättning lakan du måste ha😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

tlover
2019-07-27 09:52
#13

Te

l'm back

Annons:
Maria
2019-07-27 09:53
#14

#13 Iste är gott🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

tlover
2019-07-27 10:07
#15

#14 jag dricker både varmt och kallt te i värmen

l'm back

Fransu
2019-07-27 10:18
#16

Kranvatten är det bästa i värmen. Tyvärr så kommer det inte riktigt kallt vatten ur kranen i lägenheten jag hyr här i Finland. Måste höra med boföreningen här vad det beror på. Var så bortskämd med riktigt gott vatten när jag bodde i huset i Sverige. Vi hade egen brunn med otroligt gott och iskallt vatten. I övrigt dricker jag mycket te.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[[eskils_]]
2019-07-27 11:15
#17

Dricker te, vatten och flädersaft. 🙂 Ingen kolsyra.

Carmarino
2019-07-27 11:52
#18

Dricker rumstempererat vatten, ej kolsyrat. Läste någon gång att man inte ska dricka kalla drycker när det är varmt, för då får kroppen jobba mer för att värma upp det till kroppstemperatur. Vet inte om det stämmer, men hittade den här intressanta informationen:

_Spelar det då någon roll vilken temperatur vätskan vi får i oss har? Ja det gör det faktiskt.
_

Många vet hur gott det är att hälla i sig ett glas iskallt vatten när solen står som högt på himlen. Men faktum är att det är mycket bättre att dricka ett glas ljummet vatten.

Det kalla vattnet ligger nämligen kvar i magen tills det uppnått vår kroppstemperatur på 37 grader berättar Charlotte.

Det innebär att dels ligger vätskan kvar länge och gör att vi känner oss mätta.

Vilket inte är bra eftersom att det är viktigt att vi får i oss mycket energi när det är så varmt. Det tar också längre tid för kroppen att kunna tillgodose sig vattnet som den så desperat behöver.

https://sv.stories.newsner.com/familj/kallvatten/

OBS! man ska inte dricka ljummet vatten från kranen, utan hälla upp kallt vatten och låta det bli rumstempererat.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

millan21
2019-07-27 11:54
#19

Vanligt kolsyrat vatten föredrar jag i värmen

Magi-cat
2019-07-27 12:24
#20

Baljor av svalt grönt te. 😛 Gott!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
citytjejen
2019-07-28 15:29
#21

Kallt kranvatten är min favoritdryck. Ibland med resorb iblandat om jag svettats mycket. Är bra på att dricka vatten, året om!

/Christina

Scorpio97
2019-07-28 21:33
#22

Min favoritdryck är egentligen Coca Cola men jag dricker mest vatten. Med eller utan kolsyra och/eller smaksättning (oftast någon citrusfrukt men bär också gott). Enligt mig ska vara iskallt annars är det inte drickbart. Har alltid is och halvfyllda vattenflaskor (för utflykter) i frysen. Dricker alltid ca 2 liter per dag, mer om det är väldigt varmt


//Jessie

Mooniq
2019-07-29 08:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

När det blir varmt ute så tappar jag törst och matlust. helt och hållet. så jag har sen många år larm i mobil som påminner om mig om vatten.

jag har lätt att svälla i fötter och händer så en del fänkålsvatten blir det. Sen jag började cykla så har jag inte svällt alls runt fotlederna i sommar. Riktigt roligt.

Annars blir det vatten, fänkålsvatten, Humm Kombucha - de är syrliga, har lite kolhydrater och jag gillar den gula med ingefära o citron bäst. Det är fermenterat te. Den röda varianten smakar lite jäst, tycker jag. 

Fänkålsvatten. Koka upp 1-2 liter vatten. Häll i 2-3 msk fänkål eller/och anis och låt dra tills det svalnat. När vattnet är varmt kan man även doppa några tepåsar för smak och tillsätta nån sötning om man gillar det. Fänkål och anis smakar lakrits

Jag har även läst och testat att kolsyra kan göra att kroppen sväller i fötter/ben/händer. Har testat och jag sväller i kroppen av kolsyran. Dricker sällan kolsyrat numera. Humm är lite lite kolsyra i eftersom det är - tror jag- en jäst tebrygd/fermenterad tebrygd

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Upp till toppen
Annons: