Annons:
Etiketthus-och-hem
Läst 563 ggr
MonicaLagerquist
2019-07-20 13:56

Är du en ekorre?

Samlar du på bra att ha saker. Eller kastar/ ger bort och köper nytt om behovet kommer igen.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Carmarino
2019-07-20 14:07
#1

Både och. Samlar rätt mycket, men ger bort när jag märker att jag inte använder sakerna.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Lillyrod
2019-07-20 14:42
#2

Jag är definitivt en samlare. Det finns jättemånga brahasaker här 😃

MonicaLagerquist
2019-07-20 14:55
#3

Jag har massor av tyg. Kläder däremot har jag inte alls mycket av.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2019-07-20 15:31
#4

Jag har ganska lätt för att slänga när jag väl kommer till skott😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Stallmima
2019-07-20 22:08
#5

Slänger inte bra å ha saker men samlar inte på mig så mycket heller  👍

Tarotstollan
2019-07-21 00:53
#6

Är definitivt en ekorre! Kastar oftast inte saker eller kläder innan det inte går att använda längre.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Soligajag1
2019-07-21 07:44
#7

Är en ekorre jag med och en Loppistoka 😂 så jag samlar och samlar . Nu har jag börjat sytt av gamla kläder . tex en klänning  sydde om den till kjol ,  Första bilden -kjol klar och den andra ska jag sy ., 

Synd o kasta bort saker . Här  har jag Loppis .  🙂

HH 🙂

[Andeljus]
2019-07-21 09:09
#8

Både och och det beror helt på vad det är,gammaldags saker åker aldrig ut men modernt brukar få gå omgående men nostalgiska ting  från barndom och släkt det får finnas kvar.

Annars är jag bra på att städa bort  men har det nostalgiskt värde eller är antikt då blir det kvar 😎

[PeterTM]
2019-08-06 00:23
#9

Jag vet inte hur jag ska placera mig i den här frågan, men jag vet att jag är en som lagar/fixar/reparerar, till skillnad från min exfru som kastade allt som hon var det minsta missnöjd med, ofta fullt fungerande saker.

Jag är nog ingen ekorre, när jag sparar metallbitar och annat, har jag redan en idé om vad jag ska använda dem till. Bara för att ta ett exempel så sparade jag de korrugerade aluminiumplåtbitarna som blev över när jag byggde carporten. När det sedan kom en hagelskur med spelkulestora hagel som slog hål på altantaket på flera ställen, kunde jag lappa hållen med aluminiumplåt.

Min exfru gjorde sönder niten i en kökssax och slängde den. Jag plockade upp delarna direkt och gick ut i verkstan för att leta upp en lagom rörnit och bankade ihop saxen igen, funkar perfekt.

Maria
2019-08-06 07:11
#10

#9 Det där känner jag igen🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2019-08-06 07:15
#11

#9 Det är ju toppen ! Alla andra kastar och köper nytt! Det är bra att va en sparare ! 😀

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: