Annons:
Etikettfritid-och-hobby
Läst 471 ggr
Mooniq
2019-07-12 08:45

cykla - punka -promenera

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Igår cyklade jag iväg, glad som en lärka över att solen skiner. Efter 14 km så är bakhjulet platt. Mitt ute i skogen. Bara att börja gå. 7 km. Smsar en ledig kompis som hade både cykelställ och krok på bilen så hon o hennes man kom på ett rescue mission och hämtade mig o cykeln. Vi körde upp cykeln till verkstan, jag vågar inte pilla själv eftersom det är lite mer kopplat på en elcykel än en vanlig. Verkstaden ska smsa mig idag så jag kan hämta den.  Alla poäng till Westmans i Tanum. 

Satt och googlade lite på punkteringsfria däck - det finns åsikter men jag är nyfiken så jag ska höra på verkstan om de har nån erfarenhet av solida cykeldäck. Hittade en kul firma med färglada varianter. 

 https://www.smartadack.se/

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
Maria
2019-07-12 09:35
#1

#0 Vilket äventyr.

Jag visste inte att det fanns sådana färgglada däck. Svårt att välja😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mooniq
2019-07-12 10:20
#2

hade varit hur tufft som helst om de även hade färgade däck med reflexpulver i gummit, då blir ju hjulen självlysande i motljus. Jag gillar de röda däcken - till min gråa cykel.. cooolt. 😎

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Tarotstollan
2019-07-12 14:38
#3

Roligt med lite annorlunda däck. Om det hade varit lätt att byta, så kunde man ju variera med humöret..😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Mooniq
2019-07-12 14:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Så är ordningen återställd. De ringde vid lunch och jag haffade en buss - eller 2 inkl. byte och fick se stora delar av Bohuslän.. den sträckan jag kör bil på 30 min tog nästan 2 timmar.. jaja. jag har semester. 😟

Cashade ut min cykel och började färden hemåt. Tog en kort rast, då det började domna lite i händerna men 5 min stopp så var det bara att fortsätta. Inga problem med benen - jag e helt salig över att jag kan cykla så här igen - men kommer aldrig att ens vilja sätta mig på en traditionell cykel. 😃

De satte på ett bredare och tjockare däck med extra skydd mellan däck och innerdäck så det ska väl hålla ett tag.. hoppas jag.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Soligajag1
2019-07-12 20:14
#5

#4 Du är fantastisk tycker jag ! Cyklar och cyklar , med paus på 5 min och cyklar igen ! Förstår att du inte vill ha en ’vanlig’ hoj igen ! Otroligt !! 😀❤️ Heja till dig! Bra att du fick däcket fixat så det håller ! Jag cyklar till jobbet o hem! Så skönt ! Idag i regnet , va dyngblöt när jag kom hem! Hängde upp kläderna på tork , även gympa skorna! Sen vila !

HH 🙂

Mooniq
2019-07-12 20:21
#6

#5 Soligajag1 - det är alltid superskönt och sätta sig efter en cykeltur och känna hur det nästan "knäpper" i lårmusklerna. Jag skrattar åt mig själv - är som en ivrig barnunge - å måste ut o cykla.. 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
Soligajag1
2019-07-12 20:38
#7

#6 Mooniq , Åhh , kan riktigt se dig cykla som en prinsessa 😀😆👍 Härligt ! Jag va helt slut när jag klev av cykeln när jag kom hem , benen va som gele’ , , 🤪 Just då önskade jag att jag hade ett badkar som jag kunde sjunka ner i och njuta ! 😀👍 Men det blev en het dusch , .

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: