Annons:
Etiketthus-och-hem
Läst 333 ggr
Mooniq
7/6/19, 7:21 PM

När man har utrymme/ ny lgh

Idag skrev jag på ett nytt kontrakt för en ny lägenhet och flyttar 1 oktober. 

Det är en rejäl lägenhet, 4 rum & kök. Inser att jag har mängder av plats och att jag nu kan utveckla några hobbys som legat o lurat i bakhuvudet. 

Vardagsrummet är avlångt och man ser i mitten av rummet att det tidigare varit 2 rum som de öppnat upp och jag tror det blir sovrum längst in, och i valvet sätter jag upp en rejäl gardinstång och hänger upp mörka enfärgade gardiner. 

Köket är litet men man kan klämma in ett köksbord m 4 stolar.. Det tror jag nog att jag skippar och istället köper jag ett höj och sänkbart skrivbord på Ikea 160 x 80 cm som jag kan ha som arbetsbänk, då får jag bra avställningsytor. Ena rummet får bli matsal - insåg idag att jag har ett litet bord men en kompis ringde och vi surrade lite och det slutade med att vi byter bord o stolar - så jag får ett stort ljust träbord m 6 stolar och hon får mitt - supernöjda bägge 2 😃

De sista 2 utrymmena blir ett hobbyrum - och jag ska nog börja leta efter en modern symaskin. Så kan jag ha höj/sänkbart skrivbod även där o sy och även hålla på med mina foton och sista rummet blir en rejäl walk-in-closet - det är lyxigt så det förslår. Ska fråga hyresvärden efter 2 dörrar som jag önskar få på plats igen. Ingen behöver se kaoset i ett syrum - eller hur…🙂

Såklart är alla väggar vita - så trist och modernt.. eller på väg ut.. jag frågade och visst får jag måla, bara jag visar färg och syfte innan och får det godkänt, och en av gubbarna i huset är målare - så om jag frågar så kanske han kan göra underabetet till en bra peng och jag kan stryka färg själv. Jag avskyr vita väggar - men älskar ljusa gyllenbeige/beigea/sandfärgade väggar - gillar inte mönster utan gillar enfärgat. 

Huset har 5 lägenheter, det finns trädgård och de som bor där har byggt en jättefin fristående altan och nån har svetsat ihop en rök - så man kan röka fisk eller kött om man är händig - jag har aldrig provat.  Sen ska jag nog banne mig sluta flytta utan försöka rota mig, vi får väl se hur det går… ☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
Carmarino
7/6/19, 7:24 PM
#1

Det låter jättehärligt. Lycka till med den nya lägenheten. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JMW
7/6/19, 7:25 PM
#2

Vad härligt det låter! Det är skönt med utrymme och slippa klämma in allt man vill ha. Vi är två på 150 kvm och ändå känns det ibland som det inte räcker till. 😂

Mooniq
7/6/19, 7:30 PM
#3

#2 JMW - visst e det konstigt att man alltid behöver mer utrymme. Jag landar på 107 så jag ska väl klara mig ett tag, tycker jag.. 😂

Jag sålde ju huset för 4 år sen och då fick jag trimma ner ägandet rejält och nu får jag trimma upp, behöver lite mer möbler. Ska leta höj/sänkbara skrivbord begagnade men tror de kan vara svåra att hitta, så Ikea ligger bra till där.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

MonicaLagerquist
7/6/19, 8:16 PM
#4

Härligt med en stor lägenhet.

Stolt ägare till fem La permer

Soligajag1
7/6/19, 9:27 PM
#5

#3 Det låter helt fantastiskt !!  Jisses vilka  ytor du har att röra dig med /i !  Tur vi alla är olika .  Då får du rum med dina hobbyn , kan pyssla och greja , du vet vad du vill med färger och allt . 🙂 

Lycka till! 🙂

HH 🙂

Maria
7/6/19, 9:52 PM
#6

Så lyxigt med så stort.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: