Annons:
Etikettminnen
Läst 593 ggr
Maria
2019-07-05 07:08

Första kärleken

Minns ni er första kärlek?

Berätta gärna😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Fridaaaa
2019-07-05 08:13
#1

Var kär i en kille i flera år på mellanstadiet och högstadiet, men blev aldrig något, jag vågade aldrig fråga något. Var vänner och klasskamrater. Jag var betydligt mer blyg då än vad jag är idag.

Men första riktiga kärleken som jag blev tillsammans med är sonens pappa

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fransu
2019-07-05 16:29
#2

Hela högstadiet trånade jag efter en kille i parallellklassen. Han tittade spanade in mig också. Vi hade lektioner i tyska ihop. Jag hade jättesvårt med tyskan, men det var ändå favoritlektionerna eftersom vi då kunde kasta blickar på varann. Kommer ihåg hur det pirrade i magen när han vände på huvudet och våra blickar möttes.

Båda var lika blyga, så det hände aldrig något emellan oss. 🙂

===

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
2019-07-05 17:35
#3

Varför jag skriver detta inlägg är för att min första kärlek fyller år idag.

Han heter Johan och jag var 7 år när vi träffades och han var hela 8 år😃 Jag blev blixtförälskad i hans ljusa lockar och så hade han en segelbåt.

Vi har kontakt på Facebook och det är kul. Gamla minnen😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Andeljus]
2019-07-05 18:07
#4

Jag lever med min eviga kärlek sen begynnelsen kan man säga och den är trofast,den bara är och vi är  vi är ett ❤️

flocken
2019-07-05 20:48
#5

Första kärlek… Så svårt. Första som liten, Karl. Lika gamla o samma dagis. Min bästa kompis då. Tonåring 14 år, första riktiga pojkvän o förlovade i 1 år. Han vars namn inte nämns utan kallas psykopaten. Han förstörde mitt liv. Kärlek? Kär? Jag trodde det. Vuxen, min man o kärlek sen 15 år tillbaka. Han plockade upp delarna utav mig från psykopatens helvete. Vissa delar blir aldrig hela. 3 delar, 3 delar utav mitt v liv.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Lona
2019-07-09 20:47
#6

Min första "Head over heels-kärlek" hette Martin och jag träffade honom när jag var 18 och precis hade flyttat hemifrån - faktiskt så träffades vi på inflyttningsfesten.
Jisses, vad kär jag var men det blev aldrig mer än bio, gemensamma filmkvällar, festande och lite hångel med övernattningar. Jag hade så otroligt kasst självförtroende och självkänsla så jag kunde inte riktigt tro på att han verkligen såg något hos mig.
Vilket pucko jag var, långt senare har jag fått reda på att han var jätteintresserad men inte trodde att jag kände något för honom.

Min allra första fling var dock min dåvarande granne som även var min bästa kompis storebror. Sommaren när jag var fjorton tillbringade vi några veckor på deras sommarställe på en liten ö i Roslagens skärgård och vi gick väl och sneglade på varandra.
Det gjorde vi sedan av och till i sisådär 30 år(!) framöver, snacka om att vara puckon!
För snart två år sedan blev vi ett par, det var som ett hitta hem.❤️
Vi hade kanske kunnat få det vi har nu redan för många år sedan men underliga äro livets vägar…🌺


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: