Annons:
Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 548 ggr
MonicaLagerquist
2019-06-25 18:50

Hypnos

Har du blivit hypnotiserad någon gång?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Soligajag1
2019-06-25 18:59
#1

Nej det har jag inte 🙂 törs man prova , eller ??

HH 🙂

MonicaLagerquist
2019-06-25 19:05
#2

Jag har fått hypnos hos tandläkaren. Fungerade fint.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2019-06-25 20:02
#3

Nej det har jag inte och jag är helt övertygad om att jag inte går att hypnotisera😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lillyrod
2019-06-25 20:03
#4

Jag säger som #3 : )

aggeelin
2019-06-26 08:13
#5

Hörde någon påstå att det är lätt att hypnotisera dem som inte tror att det går.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Leifsdotra
2019-06-26 12:41
#6

Ja, av en person som jag litar på till 100% och har en gedigen utbildning inom området. Syftet var att miljdra min extrema höjdrädlsa som ibland hindrar mig från att göra saker jag skulle vilja, vi hade bara en session av olika anledningar. Det skulle ha behövts flera för att det skulle ge bättre effekt, men någonting gav det absolut.

Hypnos liknar inte alls det man ser på TV utan är mer som en känsla av att man är mitt emellan vaken och sovande, man är fullt medveten om allt runtomkring hela tiden och är absolut inte borta och man skulle inte blint följa en uppmaning om att göra någonting knasigt. Sånt är bara påhitt och show.

Annons:
[PeterTM]
2019-06-28 04:08
#7

Jag har mkt svårt att släppa min självkontroll, så jag tvivlar på att hypnos skulle funka på mig. Å andra sidan har jag inte behov av att bli hypnotiserad, så jag har inte för avsikt att prova.

Fransu
2019-06-28 10:10
#8

Nej, och jag tror heller inte det hade funkat på mig. Men vem vet.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[Andeljus]
2019-06-29 17:07
#9

#6 Är inne på väldigt rätt tankar om hypnos och likaså att det ofta är show men faktum är att hypnos har hjälpt många att komma över olika rädslor och fobier så absolut så kan det fungera.

När jag var i tonåren så var det en trollkarl som kom från vår lilla ort och skulle hypnotisera några frivilliga ur publiken och jag hakade så klart på men han lyckades inte hypnotisera mig men däremot ett par av mina kompisar och här var det så klart show och skoj så vi fick många glada skratt när speciellt en satt på scenen och mjölkade en ko och sjöng lilla Rosa 😃

Jag tror att hypnos kan vara oerhört användbart för människor med olika fobier och andra saker som kan ställa till det i vardagen för många men det gäller att hitta nån som verkligen kan sin sak och är uppriktigt seriös i sitt utövande.

Läste för några år sedan om en kvinna som led av social fobi, hon kunde inte ens gå in i en butik eller ens lämna hemmet vissa perioder men hon fick hjälp genom hypnos och kunde sen leva en helt vanlig vardag så absolut så fungerar det och kan vara till gagn för många som har fått låsningar som hindrar dom i deras vardag och det är helt fantastiskt 😎

Upp till toppen
Annons: