Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 551 ggr
Maria
2019-06-20 07:22

Godmorgon torsdag 20 juni

Godmorgon på er.

Vi har soligt och redan 20 grader. Hoppas det håller sig över midsommar. Fina midsomrar är väl ändå räknat på fingrarna😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Soligajag1
2019-06-20 07:25
#1

Godmorgon i denna strålande sol 🙂☀️ sen enligt min app ska det bli regn kl 13 , , hoppas det inte stämmer . Tar en promenad sen, , nu tvättstugan till kl 10 .  Ha en fin Torsdag ! 🌺

HH 🙂

Fransu
2019-06-20 08:56
#2

God morgon!

Är ledig idag. Har varit och gått en morgonpromenad på 1 mil. Strålande sol och runt 20 grader. Ska iväg med pappa och spela tennis sen. Eller spela och spela, pappa ska försöka lära mig att spela. Det är första gången för mig. Blir spännande.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Mooniq
2019-06-20 09:32
#3

Mårning. Grå himmel, snart regn tror jag. Hängde på låset på Ica - många andra gjorde detsamma. handlat lite för dagen och i morgon. Jag gillar inte sill/fisk så i morgon när jag åker på knytis så blir det en go sallad med fetaost och strimlad kassler istället. Snart dags att åka o jobba. 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Soligajag1
2019-06-20 09:52
#4

#2  Låter riktigt skoj , att spela tennis med sin pappa ,  🙂👍 Håller tummarna att det går bra . Lycka till!  

#3 Ojojoj, , sill som är så gott . Jag ska göra en egen coleslaw imorn, till Midsommar + en äppelkaka  till efterrätten.  Istället för Jordgubbstårtan som alla gör , jag är ingen jordgubbsälskare 😐

HH 🙂

Fransu
2019-06-20 12:53
#5

Nu har jag spelat lite tennis. Oj vad vårt det är. I början trodde jag  inte ens att jag skulle lyckas träffa bollen. Tur att min pappa har STORT tålamod. På söndag har vi nästa tid. Tennis är nog väldigt roligt om man kan spela.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
2019-06-20 13:46
#6

#5 Haha, jag tror det mesta är ganska roligt om man kan🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Soligajag1
2019-06-20 13:47
#7

#5 Va kul !!  Hehe , , 😃 Ja , du ser , vilken tur med en snäll pappa att spela mot . Söndag redan , skoj!! 🙂

HH 🙂

Maria
2019-06-20 16:05
#8

Så nu blev det ändrade planer för imorgon.

Sonen och hans lilla familj kommer på midsommarlunch. Jag fick kolla om fiskbilen hade öppet imorgon och det hade de till klockan 13. Vår svärdotter äter inte sill så vi köper lite räckor och annat smått och gott.

Det blir som vanligt både jul/påsk och midsommarmat som i vår familj inte skiljer sig så mycket år😃

Jag gör en lite Jansson också.

Jordgubbar blir det till efterrätt. Lilla barnbarnet gillar jordgubbar❤️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2019-06-20 21:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#8 Så mysigt Maria 😀☀️ Då kanske det blir lite dans kring ’stången’ sen 🌺 med barnbarnet , 😀 Gottigott , 😀 Snart blir det natti natt 😴😴 Upp i ottan , fixa mat och efterrätt till kvällen . 😀Funderar på o baka lite bondkakor och ta med som present! 😀❤️

HH 🙂

aggeelin
2019-06-20 22:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

God kväll! Här åt vi god sushi ikväll. Jag har köpt sommargardiner till köket och är nöjd.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
2019-06-20 22:59
#11

Och en duk till köksbordet också. Midsommar- fint!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
2019-06-20 22:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Och så bilden!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Tarotstollan
2019-06-21 01:03
#13

Midsommarmaten är inget för mig, jag äter ingenting mer än färskpotatis och gräslök utav den.
När jag var yngre stekte alltid mormor falukorv och gjorde brun sås till mig, som jag åt till potatisen och gräslöken. Det är vad jag kallar midsommarmat för mig.🙂
Jag äter däremot mer än gärna jordgubbar men då med glass eller bara socker till.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Upp till toppen
Annons: