Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 526 ggr
Maria
6/16/19, 7:17 AM

Odlar ni något?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Odling har ju blivit ganska stort och det tycker jag är så roligt.

Numera kan man odla på balkonger, i trädgård, odlingslotter, inomhus med mera.

Så frågan är om ni odlar något?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
6/16/19, 7:23 AM
#1

När sonen var liten och vi bodde i lägenhet på sjunde våningen så var ärtskott det första han fick odla.

Han tyckte det var så roligt att man både kunde göra soppa på ärtorna och plantera dem😉 Skotten är ju ätbara så det är en bra nybörjarplanta var man än bor för barn t.ex.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lillyrod
6/16/19, 8:06 AM
#2

Tomat och paprika växer det här. Tomatfrön köper jag men paprika tar jag utav fröna som finns i de paprikor man köper. Spetspaprika är den som gror bäst iallafall hos mej : )

Pelargoner brukar jag så också men i år misslyckades den sådden.

MonicaLagerquist
6/16/19, 8:11 AM
#3

Odlar en del. Har två växthus där det odlas tomater gurka basilika persilja osv Sen har jag en häng kruka där jag odlar dill(för att få ha den ifred för sniglarna)

Stolt ägare till fem La permer

Fridaaaa
6/16/19, 8:18 AM
#4

Nej jag har inte gröna fingrar haha!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Åsa S
6/16/19, 9:33 AM
#5

Ja jag har 2 odlingslotter med grönsaker och bär och en jättestor sommarstugetomt

Mooniq
6/16/19, 9:46 AM
#6

Jag odlar inget ätbart, lite blommor och Luktärter på altanen - känns som ett sommar-måste 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
flocken
6/16/19, 2:51 PM
#7

Inget bra odlingsår för mig. Chili, morötter, jordärtskockor, hallon o jordgubbar blev det. Blev inga tomater eller paprika. Nåja, bättre än inget

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
6/16/19, 4:16 PM
#8

#7 Jordärtskockor som är så gott🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
6/16/19, 4:24 PM
#9

#8 vi har inte provat än. Förra årets skörd blev så dålig. Hoppas detta året ger bättre.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Soligajag1
6/16/19, 4:39 PM
#10

#4 Jag har inte heller ’gröna fingrar’ 😀😆 Härligt att det finns en till person som inte har det ! Sen har jag 2 kissar , som äter upp allt i blomväg ! 🙀

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: