16 Ordet är Fritt

Odlar ni något?

2019-06-16 07:17 #0 av: Maria

Odling har ju blivit ganska stort och det tycker jag är så roligt.

Numera kan man odla på balkonger, i trädgård, odlingslotter, inomhus med mera.

Så frågan är om ni odlar något?

/Maria

Anmäl
2019-06-16 07:23 #1 av: Maria

När sonen var liten och vi bodde i lägenhet på sjunde våningen så var ärtskott det första han fick odla.

Han tyckte det var så roligt att man både kunde göra soppa på ärtorna och plantera demSkämtar Skotten är ju ätbara så det är en bra nybörjarplanta var man än bor för barn t.ex.

/Maria

Anmäl
2019-06-16 08:06 #2 av: Lillyrod

Tomat och paprika växer det här. Tomatfrön köper jag men paprika tar jag utav fröna som finns i de paprikor man köper. Spetspaprika är den som gror bäst iallafall hos mej : )

Pelargoner brukar jag så också men i år misslyckades den sådden.

Anmäl
2019-06-16 08:11 #3 av: MonicaLagerquist

Odlar en del. Har två växthus där det odlas tomater gurka basilika persilja osv Sen har jag en häng kruka där jag odlar dill(för att få ha den ifred för sniglarna)

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-06-16 08:18 #4 av: Fridaaaa

Nej jag har inte gröna fingrar haha!

Medarbetare: rexkaniner, Support. Hundar

Min blogg Besök gärna! :D

Anmäl
2019-06-16 09:33 #5 av: Åsa S

Ja jag har 2 odlingslotter med grönsaker och bär och en jättestor sommarstugetomt

Anmäl
2019-06-16 09:46 #6 av: Mooniq

Jag odlar inget ätbart, lite blommor och Luktärter på altanen - känns som ett sommar-måste Glad

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar

Anmäl
2019-06-16 14:51 #7 av: flocken

Inget bra odlingsår för mig.
Chili, morötter, jordärtskockor, hallon o jordgubbar blev det.
Blev inga tomater eller paprika. Nåja, bättre än inget

Sajtvärd rexkanin & fibromyalgi Driver Djurflockens hunddagis. Litet hunddagis i hemmiljö. www.djurflocken.se / vh Mette
Anmäl
2019-06-16 16:16 #8 av: Maria

#7 Jordärtskockor som är så gottGlad

/Maria

Anmäl
2019-06-16 16:24 #9 av: flocken

#8 vi har inte provat än. Förra årets skörd blev så dålig. Hoppas detta året ger bättre.

Sajtvärd rexkanin & fibromyalgi Driver Djurflockens hunddagis. Litet hunddagis i hemmiljö. www.djurflocken.se / vh Mette
Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.