Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 775 ggr
Soligajag1
6/13/19, 10:15 AM

Fika ensam på stan .

Hejsan  denna regniga Torsdag 12 Juni 🙂 

En enkel fråga , När ni åker till stan och shoppar ensam , brukar ni slinka in på något Café och ta en fika ?  eller fikar ni alltid tillsammans med någon?   🙂  

Jag brukar gå till ett Café som heter Öhrmans , ta en Cappuccino och "bara vara"  och sen brukar det oftast dyka in folk som jag känner igen från Caféen där jag jobbat.  Jag hälsar och  fortsätter med mitt. 

Soligajag1   ( bild från pixabay ) 

HH 🙂

Annons:
MonicaLagerquist
6/13/19, 2:22 PM
#1

Jag åker extremt sällan ensam till stan. Pga. min avsaknad av Körkort.

Men visst kan jag tänka mig att ta en ensam fika.

Stolt ägare till fem La permer

DesK
6/13/19, 2:59 PM
#2

Det händer att jag gör det, likaså händer det att jag äter lunch på stan ensam. Dock vanligast att jag har sällskap vid båda tillfällena 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Soligajag1
6/13/19, 3:02 PM
#3

#1 Okej, , men jag har inte heller något Körkort , antingen cyklar , går eller åker buss till stan, det är inte så långt . 

Har jag gått på stan och kollat runt lite och shoppat , så går jag in på ett fik , ensam och kopplar av en stund. Skönt! 🙂

HH 🙂

Fransu
6/13/19, 3:45 PM
#4

Nej, jag är dålig på det. Har funderat på att testa någon gång. Jag gillar ju att fika. För två veckor sen när jag hade en längre bilkörning så stannade jag på ett matställe och köpte macka och te. Jag noterade att jag var den enda som satt ensam på det stället just då. Kändes helt okej.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[PeterTM]
6/13/19, 4:02 PM
#5

Jag har inte varit till stan på åratal, undviker stan i möjligaste mån och shoppa är inget jag ägnar mig åt nånsin, så nåt fikbesök blir det aldrig för min del. 🙂

Soligajag1
6/13/19, 5:08 PM
#6

#5  Kul att du svarade Peter ,  🙂 Vi kvinnor är nog mer den där fikande typen . 👍 men jag har sett flera herrar som äter ensamma men då är det oftast på lunchtid . Jag fikar väl oftast med vänner men kan fika själv med.

HH 🙂

Annons:
[Andeljus]
6/13/19, 5:19 PM
#7

Jag har inte heller Körkort och ja absolut om jag är ute och shoppar så är det inga problem att slå mig ner och ta en fika för mig själv 😎 det gör jag hela tiden när jag är ute och reser både på restauranger och fik.

Nu går jag inte så där jätteofta med mina vänner på fik men ibland  gör vi det men oftast så blir det fika hemma hos varandra med hembakat och gott 🎂😛

Åsa S
6/13/19, 5:23 PM
#8

Undviker stan jag med, jag jobbar ju där inte vill jag åka in på fritiden, och shoppa gillar jag inte heller men måste jag in för att uträtta ärenden brukar jag handla nått jag behöver typ underkläder och byxor (byxor är svårt shoppa på nätet jag verkar inte passa i så många). Då brukar jag gå ut och äta lunch istället, det är så dyrt fika i Stockholm att man likagärna kan äta en bra och nyttig lunch istället ofta är det godare med.

DesK
6/13/19, 5:24 PM
#9

Min särbo fikar gärna på stan, både med och utan sällskap 🙂 Så visst finns det män som gillar att ta en fika 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Scorpio97
6/13/19, 7:23 PM
#10

Ja, det händer absolut att jag fikar eller tar en lunch själv :)


//Jessie

Fridaaaa
6/14/19, 12:30 PM
#11

Fikar aldrig själv på stan. Tar det med mig i så fall

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lillyrod
6/14/19, 6:09 PM
#12

De gånger jag fikar på stan är lätt räknade. Det händer nästan aldrig. Om det händer har jag sällskap. Sist jag fikade själv är flera år sedan. Väntade på bilen som var på verkstad 🙂

Maria
6/14/19, 6:26 PM
#13

Jag fikar gärna ensam på stan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Soligajag1
6/14/19, 10:05 PM
#14

#13  Härligt Maria 🙂 Jag tycker det är "rogivande"  på ett sätt . Där får jag sitta i min "lilla stund" och iaktta folk o läppja på mitt kaffe 👍

HH 🙂

Fransu
6/16/19, 7:45 PM
#15

Nu har jag varit ute på långkörning i helgen igen. Stannade båda "kördagarna" för macka och te. Jag behövde verkligen äta något. Det är faktiskt rätt trevligt att sitta där och äta utan sällskap. Ska utmana mig själv någon dag och hitta något trevligt fik i den här lilla staden och ta mig en fika.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Soligajag1
6/16/19, 8:15 PM
#16

#15  Så trevligt !! 🙂  Ta gärna  ett foto och lägg upp här.  

Vore trevligt ! 🙂

HH 🙂

aggeelin
6/16/19, 9:16 PM
#17

Jag äter gärna något ensam på stan. Trevligt att sitta och titta på folk.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Soligajag1
6/16/19, 9:24 PM
#18

#17 Skoj , då är vi likadana, jag tycker oxå om att iaktta folk , 😀🌺 Vi brukar åka till Stockholm på bussresa , shoppa o sen fika . Titta på folk , då åker jag med en kompis , inte själv.

HH 🙂

Mooniq
6/18/19, 6:04 AM
#19

Jag fikar gärna själv eller lunchar själv. En gokaffe finns alltid på schemat, så att säga.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Soligajag1
6/18/19, 6:22 AM
#20

#19  Ja , , visst är det trevligt !! Go'fika 👍🤗

HH 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: