Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 692 ggr
[Andeljus]
6/13/19, 4:14 AM

Handskrivna brev

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kanske har frågan vart uppe förr  men genom Marias och mina trådar om internet och tillgänglighet kom tanken på om ni skriver handskrivna brev ?

Jag skriver hellre handskrivna brev än mail och skickar kort flitigt till släkt och vänner, har inte mycket släkt kvar och  dom är gamla så skriva brev och skicka kort uppskattas enormt av dom.

Tycker det är så mycket trevligare och personligare att få riktiga brev och många gånger skriver jag på gammaldags papper jag hittat på auktioner och med gammaldags penna samt bläckhorn det gör det hela ändå mer personligt och roligt att få sen är det himla roligt att skriva för hand men jag är så mycket för gammaldags i allt inredning mm  så för mig är det ett stort nöje och viktigt  att bevara det gamla så gott jag kan   😎

Bildkälla Pixabay.

Annons:
Maria
6/13/19, 5:36 AM
#1

Inte nu längre men jag är svag för fint papper och pennor.

Jag har några bläckpennor och jag försöker skriva fina kort på presenter t.ex. Sonen min köper papper i lösvikt och han gillar också att texta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
6/13/19, 8:14 AM
#2

Ja det händer att jag skriver brev.

Sen hjälper jag min svärmor med att skriva bred och kort och fixar iväg dem.

Stolt ägare till fem La permer

Soligajag1
6/13/19, 8:33 AM
#3

Nej , , det är dåligt med det . 

Brukar däremot skriva brev  till pappas vän i Finland , skriver då på finska , får hjälp av pappa så det blir rätt , han är fantastisk , min pappa , 90 år och man kan få hjälp med olika saker . 👍 ❤️

HH 🙂

worst
6/13/19, 9:21 AM
#4

Precis som Maria är jag svag för vackert papper, så jag skriver en del kortare brev på dom. Men mest blir det mejl, där jag skriver längre varje dag.
Självklart skickar jag födelsedagskort med fina motiv till folk jag bryr mej om!

[Andeljus]
6/13/19, 5:26 PM
#5

#3 Brukar däremot skriva brev  till pappas vän i Finland , skriver då på finska , får hjälp av pappa så det blir rätt , han är fantastisk , min pappa , 90 år och man kan få hjälp med olika saker . Tummen upp Hjärta 

Vad härligt, min far är 90 han också och full av liv glädje och hjälp 🌺❤️🌺

Visst är det fantastiskt att brev och kort får leva kvar, vi måste bevara våra gamla tider 😎

Fridaaaa
6/14/19, 12:31 PM
#6

Skrev förr, men nu blir det  på datorn eller mobilen.
Dels är postnord tja som den är, dels tycker jag det tar för långt tid och blir alldeles för dyrt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Upp till toppen
Annons: