Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 609 ggr
Maria
6/8/19, 7:29 AM

Spelar ni schack?

Läste precis om en schackpjäs som kan vara värd 12 miljoner och ska säljas nu i sommar. Den har en fantastisk historia.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4qroxq/kopte-schackpjas-for-60-kr--nu-saljs-den-for-12-miljoner

Då kom jag att tänka på det här med schack.Spelar ni schack.?Det är du ett ganska fascinerande spel.🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
MonicaLagerquist
6/8/19, 7:40 AM
#1

Nej inte numera.

Gjorde väl det som barn lite.

Stolt ägare till fem La permer

flocken
6/8/19, 7:41 AM
#2

Nej. Spelar egentligen ingenting där jag måste tänka 🙈 hjärnan stängs av o jag sitter som ett fån och fattar ingenting

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

_Fisken
6/8/19, 7:50 AM
#3

12 miljoner för en spelpjäs? Otroligt. Går ej att äta. Går ej att använda till bokstöd. Alla andra pjäser saknas. Hmm….nån måste ha gott om pengar.

Jag och min yngsta dotter spelade förut. Hon var nog runt 10 år då. De spelade i skolan och hon ville spela hemma. 
Jag och min far spelade också förut. Nu har dottern blivit lite äldre och vill inte spela men när jag har nån motståndare så spelar jag.

Scorpio97
6/8/19, 8:04 AM
#4

Jag älskar schack. Jag och pappa spelade alltid när jag var hos honom på helgerna. Vi kunde sitta och spela en hel helg, och hade många bra pratstunder under tiden. Jag kommer nog alltid förknippa schack med honom. 
I julas upptäckte jag även att min brors sambo gillar schack. Så det blev några matcher och kommer garanterat bli fler. Ingen annan i familjen är så förtjust i schack så jag har inte haft någon att spela med sen pappa dog. Så det var en trevlig upptäckt att hon gillar schack :)

Men det ska vara ett fysiskt spel, att spela på mobilen eller liknande mot en person man inte kan se är inte alls lika roligt. Att läsa blickar och kroppsspråk för att försöka lista ut vad personen planerar är en för stor del av spelet för mig.


//Jessie

Soligajag1
6/8/19, 8:08 AM
#5

Det är ju fantastiskt , för en spelpjäs 😃 

Nej , jag spelar inte , , men min ena son har spelat , dem hade schack i skolan och han va med , men sen slutade han. Min pappa däremot har spelat hela sitt liv, men inte nu längre , jag förstår inte spelet alls, hur man ska flytta spelarna och varför . 🙂

HH 🙂

Maria
6/8/19, 8:44 AM
#6

Jag spelade med min bror när jag var liten. Nu är ju han 13 år äldre så han flyttade hemifrån när jag var 7 år.😁 Jag kan reglerna i alla fall.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Andeljus]
6/8/19, 9:30 AM
#7

Du store tid vilket pris för en schackpjäs 😮 men inte helt fel för den som kammar hem den summan 👍

Spelar inte men har provat på nån gång men nä det har aldrig blivit nåt intresse hos mig.

citytjejen
6/8/19, 10:50 AM
#8

Min morfar försökte lära mig spela schack när jag var barn, men det gick inte jättebra haha. Har försökt mig på det i vuxen ålder men tycker att det är både trist och svårt att förstå🥵

/Christina

Lillyrod
6/8/19, 1:42 PM
#9

Jag spelar inte heller. Har försökt när jag var yngre men jag lärde mej inte ens hur de olika pjäserna går över brädet så det blev aldrig roligt : )

Tarotstollan
6/8/19, 10:19 PM
#10

Jag ville lära mig när jag var yngre men min morfar ville inte lära mig. Jag vet inte varför han inte ville lära mig, kanske han inte var så duktig?🤔
Vet bara att han ofta satt med tidningen och flyttade pjäserna efter något spel som visades i den.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Fransu
6/9/19, 11:51 AM
#11

Det var längesedan. Spelade lite men min bror då jag var barn/ungdom. Jag förlorade alltid. Men jag vet att jag tyckte det var rätt roligt ändå.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Fridaaaa
6/11/19, 1:29 PM
#12

Nej kan typ inga regler haha!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: