Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 1357 ggr
Maria
6/3/19, 6:10 AM

Godmorgon måndag 3 juni

Godmorgon på er från Göteborg och en solig dag ser det ut som. Det är redan 18 grader.

Ha en bra måndag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
aggeelin
6/3/19, 7:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Godmorgon! Här är det lite mysko väder idag - vad ska det bli? Just nu mulet och 17 grader men kanske sol, regn och åska under dagen. Just nu är det ganska tyst här. Bara gräsklipparen Rasmus som stökar runt i trädgården. Fåglarna ute i träsket är ganska tysta och katterna sover.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Soligajag1
6/3/19, 7:46 AM
#2

Godmorgon denna Måndag , 16 grader här o sol ! 

Jag ska åka till pappa min , med lite bullar o kakor  + lite annat gott han vill ha. Finska varor såklart som korv .  Jahtimakkara heter den .  Så god , köper den själv med. Finns på Willys . Sedan har vi en finsk butik här i Västerås , där har dem lite av varje , skorpor tex, med kanel eller hårda . Smaskens , doppar i kaffet och njuter!  

Men  pappa vill ha mina bullar !  Klart han får det .  Tänker fortfarande på Loppiset i Lördags , jisses vad folk och glada i hågen när dem kom. Jaha , , det är här du håller hus Hillevi . VI har nog hört . . "snacket går" , 😂👍 så roligt!! Dem stannade på Bulle o kaffe 🙂 

En konstig fråga , jag har flyttat från mitt område Bäckby ( som det heter) bodde där i  30 år. Sen ville jag se lite nya anleten.  Hamnade på ett område som heter Malmaberg/ Svarvargatan .  Så mysigt område.  Gick en promenad bort till ett Affärscentrum / Skiljebo , det är som en galleria .  gick in , det finns en pizzeria , apotek, frisör  och en Ica affär.  

En stor anslagstavla där det finns en massa reklam, annonser , köp/sälj. mm. där hamnade min Loppis reklam skylt . 🙂 Min fråga :  Kommer folk ihåg er från erat område , om ni har flyttat , beroende på var .  Säger åt er att snart är du tillbaka hos oss här på Bäckby och skrattar .  Nej du , säger jag. Nog är jag ihågkommen och saknad! så kul! Alltså är man en "trevlig prick" 😃 som jag brukar skämtsamt säga! GER så mycket av mig själv! Önskar att man kunde klona sig ibland! 

Kaffet rann ner , , toa och sen till pappa . Ha en fin dag alla! Kram ❤️

HH 🙂

MonicaLagerquist
6/3/19, 8:46 AM
#3

God morgon

Lite dagvill efter semestern. Fick för mig att det var tisdag idag men det är det ju inte.

Gårdagen ägnades åt städning och uppackning samt tvätt av det vi hade med oss på resan,

Idag står det tvätt av sängkläder och en tripp in till Uppsala. Mat till  och en telefon till svärmor står på inköpslistan.

Stolt ägare till fem La permer

akvarium123
6/3/19, 10:47 AM
#4

Godmorgon! 

Äntligen har värmen kommit eller iallafall en del av värmen! Härligt☀️ 

Idag blir en tråkig dag. Jag är dunderförkyld och jag vet att man kan gå till skolan ifall man har en förkylning men har aldrig upplevt en förkylning som varit värre än den här! Den tar förkylning till en ny nivå😓 Får hoppas på att få vara frisk imorgon🙂 Ha en trevlig dag!

Soligajag1
6/3/19, 12:22 PM
#5

#4 Va jobbigt det låter , stackars dig !! Krya på dig! 😀🌹

HH 🙂

JMW
6/3/19, 1:19 PM
#6

#4 Fy sjutton för en förkylning i värmen. Krya på dig!

Jag är alldeles förtvivlad. Vi har ett humlebo under huset. Reagerade när ovanligt många humlor kröp ner mellan trallen i trappan. Tog bort trappan och mycket riktigt, där ett litet hål i grunden där de krypen in och ut. Det är de små  humlorna. Så vad göra nu? Dörren står ju öppen då det är dörren till vår altan. Vet inte hur många jag fått släppa ut som hamnat i något fönster inne. Måste se var jag sätter fötterna när jag går ut och in. 
Någon som har någon idé? Ett alternativ är ju att täppa till hålet helt enkelt. Känns inte alls bra men….

Annons:
Soligajag1
6/3/19, 1:42 PM
#7

Hej ! 

Jag har för mig att min pappa satte eld  inne i boet , vi hade sommarstuga  och där under huset kom det getingar . . men kommer inte ihåg riktigt . Lycka till ! ( går det inte att googla det ??)  det va humlor ni hade , 🤪 usch !

HH 🙂

akvarium123
6/3/19, 1:57 PM
#8

#5 o #6 Tack så mycket!

JMW
6/3/19, 2:58 PM
#9

#7 De kryper in i ett hål i grunden med diameter ca 4 cm. Förmodligen ett gammalt musbo så att sätta eld är inte aktuellt. Humlor är nyttodjur så jag vill helst inte skada dem. Anticimex säger att man kan flytta på boet men det funkar ju inte här.

Vi får helt enkelt leva med dem. De är ju inte aggressiva eller så, faktiskt ganska gulliga. 😃

Maria
6/3/19, 3:01 PM
#10

Nu ljuder Hesa Fredrik. Kan ni göra "honom"?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

akvarium123
6/3/19, 4:23 PM
#11

#10 Jajamensan han hörde jag. Trodde bara han lät i min kommun men tydligen i Göteborg också?

Maria
6/3/19, 4:33 PM
#12

Det är väl över hela Sverige tror jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
6/3/19, 4:46 PM
#13

Jag hörde också hesa Fredrik men kom inte ihåg hans namn just då

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
MonicaLagerquist
6/3/19, 6:38 PM
#14

Vi äkte bil då så vi hörde inte honom.

Stolt ägare till fem La permer

JMW
6/3/19, 9:32 PM
#15

Här hemma hos mig hörs han inte.

Tarotstollan
6/3/19, 11:59 PM
#16

#9. Du kanske kan montera en nät dörr, då hindrar det ju dem att komma in (inte så många i alla fall, endast när ni öppnar dörren)och ni får in den friska luften ändå.

#10, Hördes här också. Det skall vara över hela Sverige.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

JMW
6/4/19, 7:07 AM
#17

#16 Det är väl inte det som är det stora problemet, att de kommer in. Det är när man går ut och in för de är precis vid tröskeln. Sen låter det ganska mycket om dem. Hela tiden.

Maria
6/4/19, 7:52 AM
#18

Usch vilket jobbigt problem. Humlor vill man ju bevara men vad gör man när de "hamnat" fel?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: