Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 572 ggr
Maria
2019-06-02 05:46

Godmorgon söndag 2 juni

Godmorgon på er.

Här är ganska blåsigt och just nu 22 grader. Lille sötnosen har sovit gott hela natten. Han ligger inte i en resespjällsäng numera utan i vår "dagbädd" från Ikea som går att göra till dubbelsäng. Där ligger han innerst. Det funkar jättebra.🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
JMW
2019-06-02 07:56
#1

Morrn!
#0 Oj då, har ni så varmt så tidigt på morgonen? Här är det 14 grader men det ska visst bli redigt varmt idag. Vi ska in och ta vår fjärde fästingspruta sen ska vi klara oss 5 år.

Maria
2019-06-02 08:01
#2

Jag har skrivit fel. 12 grader ska det vara 😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
2019-06-02 08:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

Nu är det äntligen fritt fram för mig o hunden att gå ut igen. Fredag och lördag har det varit blues festival här i vårt samhälle. Jätte roligt att något händer. Kommer artister från hela världen. Men eftersom dexter har ptsd (posttraumatisk stress) har vi inte kunnat gå ut. En promenad tidigt på morgonen men efter 10 har vi fått vara inne. Igår kväll tog vi bilen o flydde samhället o tog en promenad på berget. Funkade bra trots blåst. Ja han är rädd för blåsten oxå. Idag hoppas jag på en bra promenad.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
2019-06-02 09:31
#4

God morgon

Vi kom hem vid halv tre i natt så lite trötta är vi allt.

Tvättmaskinen går för fullt.

En liten malör med min packning ställde till det lite. En schampoflaska tömde sig över min packning. Men nu är väskan tömd och rengjord.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2019-06-02 10:09
#5

#4 Välkommen hem🙂

Schampo går ju i alla fall att tvätta bort även om det blir en massa extrajobb.

Jag känner en man vars hela kostym blev nedkladdad av en trasig flaska Bailys.😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
2019-06-02 11:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Godmorgon! Vi är på resa. Vi ska hälsa på i Mullsjö.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
aggeelin
2019-06-02 11:06
#7

#4 så tråkigt med schampot! Det där är min skräck när jag är på resa.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MonicaLagerquist
2019-06-02 12:10
#8

#4 När vi kom hem från Madeira för ett par år sen rann det Madeira vin i en lång flod efter min mans resväska, Allt var kladdigt och hans vita jeans gick inte att rädda.

Stolt ägare till fem La permer

[PeterTM]
2019-06-02 13:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#9

God eftermiddag 🙂

Här är soligt och 17 grader. Åkern utanför köksfönstret är vit av miljontals maskrosbollar. Kommer det en hård vind nu så blir det som för ett par veckor sen när det var vitt både i luften och på marken av aspfrön, det låg tio basketbollstora bollar på altanen och gräsmattan såg ut som den hade möglat.

Nu har det gått mer än ett år sen jag blev lämnad ensam, ett år från helvetet och utan ungarna hade jag lämnat detta liv helt säkert. Jag har gått igenom många svåra perioder i livet, men inget kommer i närheten av att bli utbytt mot en annan man. Jag är hyfsat hel idag och har börjat se mig om efter nån annan att älska, jag är verkligen inte byggd för att leva ensam, men det är inte lätt med mitt bagage att hitta nån. Framtiden får utvisa hur det blir med den saken.

Vårt "monster" jobbar på och gräsmattan är konstant fin. Vilken fantastisk grej den här är, bara att spara in 3 timmars slit två gånger i veckan är helt oslagbart. Bara en sak ångrar jag med denna maskin - att vi inte köpte den för 10 år sen, haha 😃

Maria
2019-06-02 14:43
#10

#9 Usch Peter. Jag vågar inte ens tänka tanken att bli ensam😕

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
2019-06-02 23:58
#11

#9. Nej, det är inte roligt att vara ensam och värre är det nog för någon som redan upplevt tvåsamheten och det stöd det kan vara när allt är ok.

Jag läste "vår moster jobbar på och gräsmattan är konstant fin"!
Tänkte att det var en snäll moster…😂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[PeterTM]
2019-06-03 00:16
#12

#11 Vi kallar roboten "Monstret" därför att det första den gjorde var att köra ihjäl en fågelunge som inte ville flytta sig.

Tarotstollan
2019-06-03 01:06
#13

#12. Så tråkigt men tyvärr är det ju sådant som händer, även med igelkottar har jag läst. Sen kan ju både hundar och katter bli skadade men de kan man ju i alla fall låsa in när klipparen är igång.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Soligajag1
2019-06-03 07:34
#14

Hejsan och Godmorgon en dag sen 🙂 

Måste vart tröttare än tröttast efter Loppiset 🙂 sov länge på morgonen !  Idag skiner solen här , 17 grader nu. 

#9 Jadu Peter , det är tur att man inte vet att man blir utbytt 🙂 ( hände mig oxå) men men, , jag har klarat mig bra efter det. Träffade en ny herre , men men , , efter 9 år gick vi åt varsitt håll. Jag mår så bra idag!! Hoppas du hittar någon mysig kvinna att dela ditt liv med! 🌺 Häftigt "monster" du skaffat dig!! 

#8 Välkommen hem! 🙂

HH 🙂

Soligajag1
2019-06-03 07:48
#15

En del av mina bakverk ! GIck åt allting!! + små kakor o muffins!!

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: