Annons:
Etikettfritid-och-hobby
Läst 609 ggr
Soligajag1
5/28/19, 6:58 AM

Godmorgon tisdag 28 maj

Godmorgon !!! Tjoho !! 🙂👍 

Var är ni alla  ?? Jag har vart uppe sen 06.00 pip! 😂 

Gräddat plättar till pappa min !  hallonsylt till , grädden slopar vi . . 

Blev en Äppelkaka med!!!  Det får han ta en liten bit av till kaffet! 🙂 

Sen blev det två trisslotter ( han vann på dem han fick när han fyllde 90 på Valborg) 👍 Nu håller vi tummarna för storvinsten!! 

Poesin kommer senare!!! Men Ni kan gärna lämna en Tisdagsdikt  till oss att njuta av!! Kramar till er alla därute ! 🤗 Soligajag1 ☀️

HH 🙂

Annons:
Maria
5/28/19, 7:23 AM
#1

Godmorgon på er.

#0 Jösses vad morgonpigg du är och vad mycket du har fått gjort redan.

(Tog mig friheten att ändra rubriken så är det lättare om man vill söka)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
5/28/19, 7:37 AM
#2

God morgon Vi fick rekommendationer från vår svensktalande personal här nere att gå till en affär som heter Deco där man kan handla mat, vatten,öl och vin. Vi letade i timmar innan vi hittade dit. Det är ca tre km dit.Lite jobbigt när man ska bära hem varorna. Vi måste ju bära hem allt vatten vi dricker. Igår hittade vi en större mataffär tvärs över vägen ut från vårt syskonhotell som ligger ihop med vårt hotell via en glasad gång. Vi äter frukosten på det hotellet så det är väldigt nära. Vi handlade där igår och vi kommer att fortsätta att göra våra inköp där.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
5/28/19, 7:42 AM
#3

#2 Alltid bra när man hittar en affär man trivs med. Det är så roligt att handla i mataffärer utomlands tycker jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
5/28/19, 8:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Godmorgon! Snart dags för jobbet och Maxen får följa med in. Han får lite gott när han kommer med in.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
5/28/19, 9:28 AM
#5

#4 Så fin han är.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
5/28/19, 11:23 AM
#6

Hallojsen igen ! 🙂 

#1 Tackar så mycket för kommentar! 

Ingen fara att du ändrade , bara bra tycker jag . Joo , jag har vart i farten tidigt . Är ju en morrontupp 😂 ( men , jag satt faktiskt på klockan , vaknade 5 min före 😉) 

Satt igång genast , ( hade plockat fram för kakor och fixat äpplen igår kväll , så då gick det snabbare ) Kakan i ugnen + gräddade plättar ! 🙂 

Hemma nu , tar det lugnt en stund, sen hinner jag baka en kaka till innan min svägerska kommer och hämtar mig , åka till Ikea och köpa en klädställning till Loppiset på Lördag!  

#4 Så fin Maxen är !! Vad är det för ras ? 

#2 Ja, va mysigt att ni hittat en affär som ni är nöjda med . 🙂 Jag funderar på att åka utomlands när jag fyller 60 . Men vet inte var än , har inte beställt någon resa . När jag har semester , då tänker jag såhär: Stänger av allt , telefon , nätet ( berättar att jag är på semester och njuter av den ) 🙂 Tar med mig en massa böcker ,  lyssnar även på Storytel.se  .

HH 🙂

Annons:
flocken
5/28/19, 3:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Ja vilken dag. Hur kan vissa dagar vara så kaotiska så man bryter ihop. Tankkortet ur funktion. Inga problem, tog andra kortet hund nr 1 drog. När han väl var i koppel började hund nr 2. Ropade jag drog han åt andra hållet. Denna hund är super i vanliga fall. Brukar alltid lita på honom. Band fast resten av hundarna i ett träd. Tog mig 15 min innan hund nr 2 var fast. Under tiden slet hund nr1 sönder kopplet. Så traskade han iväg men kom som tur var direkt. Fortsatte min promenad. Så drog hund nr 3 efter djur. O han har ALDRIG brytt sig. Inte ens när de är i trädgården bredvid honom. Då brast det. Vände o gick till bilen. 3 km på 75 min. Då brast det för mig. Hoppas resten av dagen blir lugnare

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

akvarium123
5/28/19, 6:48 PM
#8

#3 Vad kul att du tycker det är roligt. Själv så tycker man kanske inte det är det roligaste man gjort och då är det inte det att åka ut handla utan att just fråga personalen var sakerna finns. Inte så lätt att säga bakpulver på engelska direkt och att då försöka förklara med den dåliga engelskan man har så vet man inte riktigt vad man sagt och inte sagt😃

Men du kanske är duktig på engelska?

Upp till toppen
Annons: